Sidan 2 av 8 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 72

Ämne: VÅRVIKTIGT

  1. #11
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Min egen uppfattning(!) - nås man av stänk från bilen framför kör man för nära.

    Jag håller mig gärna så långt ifrån att jag slipper spola vindruta + slipper blästrad lack av stensprut. Det finns en del som irriteras av avståndet och kör om. Dom fastnar i den kö som jag heller inte kom åt att köra förbi.
    Eller så kör man om alla så slipper man ligga och tröka i en kö. Bara vrida på rullen och klippa 5-6 bilar i stöten.

  2. #12
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Ojdå, har du också upptäckt det?
    Ja kan du förstå.

  3. #13
    Medlem Hamres avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Lysekiiil
    Inlägg
    435
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Nää inget speciellt, lite fler ute på våren. Men inte sett någon än Men annars är det ju som du säger att bilisterna är det största problemet. Men dom är ju ofta ett problem året runt, speciellt med dom moderna bilarna som saknar blinkers.
    Visst, och alla jävla lastbilar som också saknar blinkers och vettiga folk bakom ratten!!!!!
    Put something nice between your legs, Street Triple.
    Jag Vägrar Kategoriskt Customhoj!

  4. #14
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Hamre Visa inlägg
    Visst, och alla jävla lastbilar som också saknar blinkers och vettiga folk bakom ratten!!!!!
    Jag håller med. För det mesta utländska

  5. #15
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Hur svårt kan det vara.

  6. #16
    Medlem Hamres avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Lysekiiil
    Inlägg
    435
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Jag håller med. För det mesta utländska
    Finns även en del Svenska och Danska/ Norska!
    Put something nice between your legs, Street Triple.
    Jag Vägrar Kategoriskt Customhoj!

  7. #17
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2014
    Ort
    Kongl Hufvudbonaden
    Inlägg
    190
    Som vän av lite jävla ordning tvingas jag väl då gnälla lite även på hojförare och alla dessa eftermonterade miniblinkers. Merparten av dem har så svagt sken att man inte upptäcker dem ens på 10 meters avstånd. Och absolut inte alls i fullt dagsljus. Vet inte om det är ett utslag av skämtlynne eller ironi att man då ens bemödar sig om att använda blinkersreglaget… Gör om, gör rätt, för Guds skull. Eller ännu hellre - behåll det föraktliga originalblinket.

    I allt övrigt är allt jävligt kommet av bilförare. PunGkt.

  8. #18
    Jag har också bytt till LED men endast bytt ut ljuskällan till betydligt starkare än orginal endast för att öka synbarheten typ http://www.biltema.se/sv/Bygg/Belysn...G4-2000032634/, dessa sitter bak, fram dessa 21W http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bi...-V-2000030797/
    Jan-Olov

  9. #19
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Hamre Visa inlägg
    Finns även en del Svenska och Danska/ Norska!
    Jodå

  10. #20
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    Citat Ursprungligen postat av Kapten Miki Visa inlägg
    Som vän av lite jävla ordning tvingas jag väl då gnälla lite även på hojförare och alla dessa eftermonterade miniblinkers. Merparten av dem har så svagt sken att man inte upptäcker dem ens på 10 meters avstånd. Och absolut inte alls i fullt dagsljus. Vet inte om det är ett utslag av skämtlynne eller ironi att man då ens bemödar sig om att använda blinkersreglaget… Gör om, gör rätt, för Guds skull. Eller ännu hellre - behåll det föraktliga originalblinket.

    I allt övrigt är allt jävligt kommet av bilförare. PunGkt.
    Förr har även jag bytt till små blinkers,, tänkte göra även så på "gammeln" ,, men tänkte om ; originalen sitter kvar med stort avstånd mellan dom. Inte så snyggt kanske men de syns bra !

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •