Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Startproblem Yamaha Dragstar 1100

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2016
    Ort
    östersund
    Inlägg
    1

    Angry Startproblem Yamaha Dragstar 1100

    Hej!

    Jag är helt ny på detta forum och vet inte ens om jag är på rätt "tråd" för att ställa frågor... säg till isåfall så tar jag bort detta!

    Jag har en Dragstar 1100 -99, Världens bästa maskin enligt mig, lättkörd och trevlig på långturer. men nu på sensommaren förra året så började hojjen att bli trögstartad, precis som att den har för mycket komp och startmotorn ej orkar dra runt motorn. Batteriet är helt nytt och även startmotorn bytte jag i förhoppning på att det kunde vara den, men så var inte fallet.

    Jag har läst mig till att många gånger så kan startkopplingen krångla på dessa maskiner men innan jag river ner och byter ut en massa så tänkte jag kolla med er om någon har upplevt samma problem eller vet vad det faktiskt kan vara?

    Den är lättare att starta när den är varm än kall. För att vara så precis som möjligt så upplever jag att motorn går runt ett varv utan större problem men efter det varvet så går den väldigt trögt tills den senare orkar dra runt den ett varv till innan den senare hoppar igång.

  2. #2
    Enklaste provet är att parallellkoppla ett bil batt på mc batteriet.
    Dvs för att försäkra sig om att det inte är ett svagt batteri..

    Bra att göra innan man börjar byta delar..

  3. #3
    Kolla att jorden är helt ok samt anslutningarna till batteriet, kolla även att polerna är rena inte bara utanpå utan lossa och rengör kontaktytorna. Använd typ denna http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/El...re-2000016597/
    Jan-Olov

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2013
    Ort
    Huvudstaden
    Inlägg
    19
    När serva du den senast?


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  5. #5
    Kolla batteriet att jordningen är ok se även till att batteripolerna är rena inte bara utanpå utan även mellan pol och kabelskon, rengör och sätt tillbaka. Oxid isolerar så du tappar effekt.
    Jan-Olov

  6. #6
    Också som Jan-olov inne på ett batteriproblem. Tajta ventiler brukar ha tvärtom egenskaper, dvs svårstartad när den blir varm.

    Funkar inte "pol-/jordkontrollen" så.......ibland kan även ett nytt batteri vara trasigt. Kanske testa med att kabla med ett annat batteri o se om den snurrar snabbare(tar du från bil så.....ha inte igång bilen)
    Vad är det för batteri i den?(märke beteckning)

Liknande ämnen

  1. yamaha dragstar 1100 växellåda
    Av Denpet1993 i forum Mekhörnan
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2019-07-13, 10:36
  2. startproblem, yamaha dragstar 1100 classic 02
    Av 50+spättan i forum Mekhörnan
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2015-05-06, 12:28
  3. Yamaha 1100 Dragstar går dåligt på låga varv
    Av Stefan57 i forum Mekhörnan
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-08-26, 18:49
  4. hastighetsmätare yamaha dragstar 1100
    Av Brummis i forum Custom
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-01-25, 09:39
  5. Svar: 37
    Senaste inlägg: 2011-06-30, 20:57

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •