Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Har man inget att göra så,,,,,

  1. #1
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232

    Har man inget att göra så,,,,,

    Ibland ska man verkligen gå på sin magkänsla; jag hade tänkt att vänta tills vårvärmen anländer till verkstan, med rep. av bakre huvudbromscylindern.
    Men ivrigheten ville annat,,, Eftersom hojen står parkerad på Mc-lyften redan ,så var det bara att höja den lite till.
    Dock står den lite trångt vilket gav följden att jag kom åt hojen, med följd av att den först rörde sig framåt och ner från centralstödet. Resten kan ni ju räkna ut själva,,,

    Blev dock inte mycket skador ; böjt styre och trasigt bromsgrepp. Lite ändå , var säker på att få skador på motorn ; har ju boxermotor !

    Ja ja,,, så kan det gå

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av pentti01 Visa inlägg
    Ibland ska man verkligen gå på sin magkänsla; jag hade tänkt att vänta tills vårvärmen anländer till verkstan, med rep. av bakre huvudbromscylindern.
    Men ivrigheten ville annat,,, Eftersom hojen står parkerad på Mc-lyften redan ,så var det bara att höja den lite till.
    Dock står den lite trångt vilket gav följden att jag kom åt hojen, med följd av att den först rörde sig framåt och ner från centralstödet. Resten kan ni ju räkna ut själva,,,

    Blev dock inte mycket skador ; böjt styre och trasigt bromsgrepp. Lite ändå , var säker på att få skador på motorn ; har ju boxermotor !

    Ja ja,,, så kan det gå
    Du hade nog tur i oturen. En hoj som faller kan ju orsaka skador som ibland blir väldigt dyra.
    Tänk på de som parkerat på mjukt underlaq och hojen stjälpt. Jag var med en gång då en hoj på centralstödet stjälpte och tog med sig 4 st till i en dominoeffekt. Tror det blev skador för 5-6000:-
    Lyckades stjälv en gång få en Yamma XJ att trilla av lyften för att det var lite trångt.

  3. #3
    Medlem erikns avatar
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Tumba
    Inlägg
    816
    Hade jag lyft så skulle jag nog säkra den med spännband just för att undvika en sån händelse. Men jag lider med dig, kan inte ha varit kul. Och tur att du inte hamnade under hojen när den föll, skulle kunnat gå illa.
    /Erik

  4. #4
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    Citat Ursprungligen postat av erikn Visa inlägg
    Hade jag lyft så skulle jag nog säkra den med spännband just för att undvika en sån händelse. Men jag lider med dig, kan inte ha varit kul. Och tur att du inte hamnade under hojen när den föll, skulle kunnat gå illa.
    Du har alldeles rätt, jag har lärt mig av misstaget ; ALLTID fastspänd på lyften !!

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Tur i oturen att det gick så bra som det gjorde :-)

Liknande ämnen

  1. En del kvar att göra.
    Av pentti01 i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2016-03-26, 17:41
  2. Hur ska jag göra ? Kär och förvirrad...
    Av Mamman i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-05-15, 18:38
  3. Mycket att göra.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-10-02, 12:07
  4. En del har jag ju fått göra under 600 mil.
    Av Mc-Bosse i forum Mekhörnan
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-08-24, 23:23
  5. Göra som apan?
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-06, 06:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •