Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 26

Ämne: MC jeans...

  1. #1

    MC jeans...

    Ska inhandla ett par mc jeans och har tittat på lite olika varianter. En del är helfordrade med kevlar men dom flesta har bara kevlar på utsatta ställe.
    Jag tänkte ha jeansen som ett svalt sommaralternativ till skinnbyxorna och speciellt då jag ska ner till Europa nu under sommaren vilket förmodligen utesluter jeans helfordrade med kevlar.

    Så ni som har mc jeans får gärna skriva och berätta lite om era erfarenheter, gärna med fabrikat och modell på jeansen.

  2. #2
    Medlem Hamres avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Lysekiiil
    Inlägg
    435
    Citat Ursprungligen postat av RobbeS Visa inlägg
    Ska inhandla ett par mc jeans och har tittat på lite olika varianter. En del är helfordrade med kevlar men dom flesta har bara kevlar på utsatta ställe.
    Jag tänkte ha jeansen som ett svalt sommaralternativ till skinnbyxorna och speciellt då jag ska ner till Europa nu under sommaren vilket förmodligen utesluter jeans helfordrade med kevlar.

    Så ni som har mc jeans får gärna skriva och berätta lite om era erfarenheter, gärna med fabrikat och modell på jeansen.
    http://www.hoodjeans.co.uk/hood-moto...ean-mens-blue/
    Dessa har jag använt i 7-8 år nu, väldigt sköna på sommaren, svala och smidiga. Jag inbillar mej det att helfodrat är säkrare än små lappar på utsatta ställen, man vet ju inte hur jeansen flyttar på sej vid en vurpa.
    Put something nice between your legs, Street Triple.
    Jag Vägrar Kategoriskt Customhoj!

  3. #3
    Medlem Seventy7s avatar
    Reg.datum
    feb 2016
    Inlägg
    9
    Som tidigare nämnts så är helfordrade att rekommendera då dessa är säkrare (billigare delfordrade till höger, dyrare helfordrare till vänster). På sommaren blir det rätt varmt men inte lika varmt som skinn eller "allväders".

    Nu finns också långkalsonger om man inte vill köpa tillverkarnas jeans utan hellre vill köra med egna.

  4. #4
    Medlem fishbones avatar
    Reg.datum
    apr 2014
    Ort
    I ett hus
    Inlägg
    195
    Kör med Lindstrands Warp jeans... Åker med dem till och från jobbet.
    Aldrig vurpat i dem (peppar peppar).

    De väger lite mer än ett par vanliga jeans och är lite varmare när man går med dem men inget man märker när man kör.
    -håll bara tyst din fåntratt!!!

  5. #5
    Har hittat ett alternativ som har kevlar i hela byxan. Dock inte som foder. Kevlartråden är invävd i tyget vilket visst ska göra byxan nästan lika smidig som ett vanligt par jeans och betydligt svalare än byxor med separat kevlarfoder.

  6. #6
    Medlem TMax500s avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg (Västra Frölunda)
    Inlägg
    522
    Har två par Draggin' som jag kört med i flera år. Inga vurpor! Tjockare och varmare än vanliga jeans, särskilt med skydden i... Så inget att ha på jobbet under arbetsdagen. Men sköna på sommaren när solen skiner!

  7. #7
    Medlem swedans avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Roslagen
    Inlägg
    385
    Citat Ursprungligen postat av RobbeS Visa inlägg
    Har hittat ett alternativ som har kevlar i hela byxan. Dock inte som foder. Kevlartråden är invävd i tyget vilket visst ska göra byxan nästan lika smidig som ett vanligt par jeans och betydligt svalare än byxor med separat kevlarfoder.
    Vad är det för märke?
    Jag har också tänkt köpa något liknande.
    Hellre omkörd och bortkommen än omkommen och bortkörd

  8. #8
    Sök på Held Crackerjack. Dom är snyggare i verkligheten än Helds egna bilder,

  9. #9
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    En fråga som säkert startar världskrig, varför jeans? Jag antar att det är coolfaktor som det handlar om när man kör custom Men jag köper det, inget fel i det. Handlar det om svalka på sommaren så finns det ju riktiga mc ställ som svalkar minst lika bra, tom bättre.

  10. #10
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Säkert så att det delvis är inne just nu med hoodie och jeans så man kan se ut som dem bäd boys..
    Förmodligen också för att de är svalare än leäduer men nu till det fiffiga..

    Msn kan ju ha Jensen på jobbet, på hojen, på fritiden, på kroppen..

    Det går att ha Mc byxor av annan sort på jobbet också men kanske tycker vissa det ser beppo ut?

    Jag vet inte.. Jag kanske bara häller bränsle på en redan potentiell explosiv tråd

Liknande ämnen

  1. Kevlar / Dragging Jeans
    Av Cy2 i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2018-02-23, 11:25

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •