Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 27 av 27

Ämne: Dissning!?

  1. #21
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av pentti01 Visa inlägg
    Efter att ha läst en del inlägg på detta forum, vågar jag mig på att skriva vad jag tycker om en del motorcykelägare ( Knuttar, bikers eller hojåkare är dom INTE!!)

    Har hänt några gånger med mina "mindre" attraktiva hojar att jag blivit "dissad" vid möten eller typ fikastopp! Har aldrig hänt när jag haft en "normal" hoj!!
    Den senaste kommentaren inför en gemensam fikaåkning för att fira säsongs-avslut för veckoträffar var: "men va fan har du dragit på dig? ha ha ha ha!!!! var fan köpte du den där !!?? ha ha ha ha !! Inte så kul att höra, visst; före denna hoj hade jag en "fullt normal"
    mc av årsmodell -06. Nu är det så att jag köpte min nuvarande Honda -77 för att :JAG TRIVS BÄST PÅ ÄLDRE HOJAR!!!!!! Låt gå att den inte är i finaste "originalskick", jag gillar den ändå!!
    Jag vet att man inte ska ha fördomar men,,,,, jag har svårt för dessa " jag vågar bara köra det som är socialt accepterat eller det som dom andra i klubben kör"

    Detta inlägg vänder sig INTE till någon här på forumet, jag vet att här är alla accepterade
    Äsch, så omoget sagt av somliga! Jag har både gamla och moderna hojar, visst märker jag av att det är dissningar redan på vägarna. Kommer jag på min Hva 256 från -68 så är det färre som hälsar. Jag brukar ändå hälsa på alla jag möter och oftast får jag en hälsning tillbaka. Kommer jag däremot på Streeten så är det fler som hälsar, t o m innan jag hinner få ut min hand och vinka ibland.

    Bland bilister märker jag att det är något större hänsyn till en mc-förare, man låter dem ta lite plats men kommer jag på min Vespa är det som att folk ska trycka ut en och helst utanför högerlinjen också. De tänker nog antar jag, att de får nog plats mellan mig och mittlinjen vid möten, ”en moppe är ju så liten”. Men det gör lika ont att ramla i 45 km/tim på den som med en mc.

    Av alla hojar och moppar jag äger så är jag helst på min Husqvarna och kör. Ingen raket med sina hysteriska 15 hkr och toppfart på max 80 km/tim men så jäkla kul och alltiallo. Skit i vad andra säger, du trivs på din hoj och ingen har med ditt val av mc att göra. Begriper inte varför folk måste lägga sig i andras leverne hela tiden.

  2. #22
    Medlem _marie_s avatar
    Reg.datum
    apr 2015
    Ort
    Gävleborg
    Inlägg
    56
    Förstår hur du menar @pentti01, jag har också råkat ut för samma sak.
    Själv åker jag på en gammal Fazer 600 -98.
    Den är inte speciellt vacker med spricka i kåpan och repor lite här och där och lite solblekt. Men samtidigt så gillar jag verkligen den gamle - för den är MIN, och jag är heller inte ung och fri från repor
    Jag bryr mig inte om att mitt ställ är delvis begagnat och byxorna inte matchar jackan och hjälmen - skydden funkar och det känns säkert.
    Visst skulle det vara kul med nåt nytt som är blankt och fint att åka på och ett nytt fint skinnställ, men jag är ute efter körglädjen och inte hur bra det ser ut när man tuffar fram.
    Visst kikar jag redan nu på en annan hoj, men då är det en helt annan typ av hoj jag är ute efter. Så det är stor chans att den gamle blir kvar för den kostar ju knappt nåt att ha

    Nu är det väl lätt för mig att sitta och tycka att inget utom körglädjen spelar nån roll, jag har nyss fått lappen och är nöjd så länge jag får åka och skiter i resten

  3. #23
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av LowTech Visa inlägg
    Det är nog det enda jag INTE har..

    Biforgar en bild på hur jag kände mig med 124cc och omgiven av sporthojar vid Brostugan..

    Ha ha! Klockren!






    //Janne

  4. #24
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    [QUOTE=_marie_;105206]
    Jag bryr mig inte om att mitt ställ är delvis begagnat och byxorna inte matchar jackan och hjälmen QUOTE]

    Jag har faktiskt MEDVETET valt att INTE ha "matching outfit" !!
    Kör med en brun skinnjacka som från början inte är avsedd för Mc-bruk (ryggskydd under), svarta Mc-skinnbyxor .Svarta "vanliga" skinnhandskar, Mc-stövlar och en hemma lackad öppen hjälm i kamo-mönster!!!

    "e man Hipster så e man"
    ps. för den som inte känner till begreppet Hipster, här kommer en bild som förklarar det ganska bra ; behöver alltså inte vara märkvärdigare än så här (enligt mig i.a.f) ds.
    Senast redigerat av pentti01 den 2016-02-03 klockan 22:59.

  5. #25
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Jag tror och hoppas vi får se fler och fler som upptäcker sig själva och vad de trivs med.
    Problem för nybörjare som inte vet så mycket ang, kläder och hojar utan frågar och frågar och får en mängd olika svar.
    Det brukar ofta rätta till sig så småningom, när vederbörande hittar sin egen stil om han eller hon har modet att sätta sig upp mot den eventuella gruppen.
    Inte vet jag, men jag måste nog kallas för en hipster enligt Pentti. Kör vad jag vill och har kläder efter väderleken. Har haft både endurohojar och sportdito, men senaste åren har del mest blivit offroadhojar, som nu kompletterats med en ryssmaskin med sidvagn. Hade funderingar på en glidare ett tag, men vad skall jag ha en sån till när jag gillar småvägar. Om jag skulle behöva köra fort och länge på asfalten kan jag ju lägga på ett större framdrev på Transalpen. Visst sätter väl ekonomin sin spärrar för oss pensionärer, men man får väl vara glad ändå. Att köra i goda vänners lag eller bara snurra runt på bonnvägar är faktiskt toppen.

  6. #26
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Jag tror och hoppas vi får se fler och fler som upptäcker sig själva och vad de trivs med.
    Problem för nybörjare som inte vet så mycket ang, kläder och hojar utan frågar och frågar och får en mängd olika svar.
    Det brukar ofta rätta till sig så småningom, när vederbörande hittar sin egen stil om han eller hon har modet att sätta sig upp mot den eventuella gruppen.
    Inte vet jag, men jag måste nog kallas för en hipster enligt Pentti. Kör vad jag vill och har kläder efter väderleken. Har haft både endurohojar och sportdito, men senaste åren har del mest blivit offroadhojar, som nu kompletterats med en ryssmaskin med sidvagn. Hade funderingar på en glidare ett tag, men vad skall jag ha en sån till när jag gillar småvägar. Om jag skulle behöva köra fort och länge på asfalten kan jag ju lägga på ett större framdrev på Transalpen. Visst sätter väl ekonomin sin spärrar för oss pensionärer, men man får väl vara glad ändå. Att köra i goda vänners lag eller bara snurra runt på bonnvägar är faktiskt toppen.
    För mig är funktionsdugliga kläder som funkar bra på äventyrsresor viktigt. Att bli blöt å kall är inte kul liksom att bli genomsvettig när det bli lite varmare körning.
    Jan

  7. #27
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Ja, det är ju bra om man klär sig i det man själv gillar och är nöjd med för ändamålet ..

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •