Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 29 av 29

Ämne: Två små frågor.

  1. #21
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Japp.. Och inte minst dragkrok.. Sen kanske det är 13 pol på släpet och inte på bilen.. Ja då måste man ju ha en adapter..

  2. #22
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av jrutgers Visa inlägg
    Japp.. Och inte minst dragkrok.. Sen kanske det är 13 pol på släpet och inte på bilen.. Ja då måste man ju ha en adapter..
    Men sådana nya fordon handlar det nog inte om.

  3. #23
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Näe...

  4. #24
    Medlem MEHalls avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Kumla, Örebro län.
    Inlägg
    680
    Citat Ursprungligen postat av Intruder Visa inlägg
    Fråga fastighetsbolaget !
    Dom brukar ha MC garage som man delar med andra !
    Mindre byar brukar kosta ca 100 kr/mån
    Som jag sade: Nattförvaring varje dag är inte problemet utan den lilla yta som krävs för att meka med den och kunna lämna den som den är om jag demonterat något.
    Som det är nu törs jag inte lämna någon demonterad del vid hojen då den med säkerhet kan saknas nästa gång jag ska meka med den.
    Så vitt jag vet finns inget annat än bilgarage i denna skitdel av min hemort.
    Sedan så är ju min ekonomi väl snålt tilltagen så all kostnad utöver det jag redan har är inte välkommet. Så allt som är gratis är välkommet.
    Det är ju av den anledningen jag har en så pass gammal hoj som min Honda CB 650 från 1980, den är nu skattebefriad och kostar under tusenlappen i försäkring.
    Alltså, något jag kan bygga själv och knappt kostar något är det optimala egentligen. Så allt som kan ge uppslag och idéer mottages tacksamt.





    Åka hoj? Ja, jag åker vart jag vill och när jag vill!

  5. #25
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Men.. Finns det ingen mc klubb som har mekarkvällar?
    Lr smc?

  6. #26
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Vad jag förstår tar du inte gärna kontakt med folk, annars är det ju så att Kumla borde vara en av de platser där det finns ett gediget intresse för MC.

    Sen urminnes tider har man Indianerna som hemmalag och innan man började med köpelag så var det en massa lokala förmågor som drog runt på banan. Alltså finns det säkert en massa gubbar och ev. även gummor som har plats om dom skjuter undan siin gamla Jaap en bit och kanske också gärna är med och hjälper till om det behövs, eller bjuder på kaffe och bulle.

    Prova med att ta kontakt med klubben och lysssna runt en sväng - det kan vara givande.
    Ove

  7. #27
    Var väl så jag tänkte Ove !
    Minns jag inte fel så var de tre grabbar här i stan som dela på ett bilgarage varav en hoj skruvades de på o alla hjälptes åt

  8. #28
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg



    Sen urminnes tider har man Indianerna som hemmalag och innan man började med köpelag så var det en massa lokala förmågor som drog runt på banan.

    Sorry för ot, men det gäller även indianerna i göttlaborg..

  9. #29
    Medlem MEHalls avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Kumla, Örebro län.
    Inlägg
    680
    Tja man är ju en ensamvarg av lite speciella anledningar.
    Finns förvisso Kumla MC riders inom gångavstånd men det ser mer ut som de har sin stuga för samkväm inte mekarkvällar. Dessutom så vill man ju vara självgående när det gäller mekning. Hade pengar inte varit ett problem så hade denna tråd varit helt onödig. Det har i stort sett varit så för mig att det fungerar bättre om jag får göra saker ensam och inte blanda in andra, men som sagt det är lite svårt att göra något alls utan en plats där man kan få ha sakerna ifred.

    Men jag ska sondera lite bland folk som kanske vet något, så det blir att se vad som dyker upp.

    Bra uppslag det där på Youtube, påminner om MC garaget snigeln.
    http://snail.se/info.html





    Åka hoj? Ja, jag åker vart jag vill och när jag vill!

Liknande ämnen

  1. Frågor och råd för en nybörjare
    Av Cire i forum MC-kort
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2016-03-23, 23:42
  2. Nybörjar frågor + Suzuki xn85 frågor?
    Av kryckan90 i forum Street
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2016-02-05, 00:32
  3. frågor om el
    Av kwimmm i forum Mekhörnan
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-08-13, 21:50
  4. Lack frågor
    Av Brännjack i forum Mekhörnan
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2011-11-04, 12:53
  5. z750 frågor
    Av sundsvall89 i forum Street
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-06-07, 20:40

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •