Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 29

Ämne: Två små frågor.

  1. #11
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Fiffig lösning, men säkerligen en dyr sak.
    Rätt smart. Men värdelöst då man ej kan sitta och putsa hojen i det

  2. #12
    Haha går nog att göra den större! 😁

    Jobbigt när man blir begränsad pga yta. Ingen kompis/familj som har hemma eller på jobbet som man kan få låna?

    Ang lägenheten, funkar inte med en ramp upp, ev en snöskoterdolly på knixiga ytor

  3. #13
    Medlem MEHalls avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Kumla, Örebro län.
    Inlägg
    680
    Citat Ursprungligen postat av fishbone Visa inlägg
    https://www.youtube.com/watch?v=5Z7kZg9WPGw

    nått sånt här behöver du
    Smart som sagt, det gav mig verkligen något att tänka på sedan kan man ju undra hur enkel eller svår den är att bygga själv.

    Citat Ursprungligen postat av n73r Visa inlägg
    Haha går nog att göra den större!

    Jobbigt när man blir begränsad pga yta. Ingen kompis/familj som har hemma eller på jobbet som man kan få låna?

    Ang lägenheten, funkar inte med en ramp upp, ev en snöskoterdolly på knixiga ytor
    En ramp nästan 15 meter upp blir nog lite väl lång då skulle ett dävertsystem passa bättre.

    Det kan lösa sig. ska som jag sade fråga runt lite på mässan som är på Carlbarks här i Kumla i slutet av denna månad (sista helgen).




    Åka hoj? Ja, jag åker vart jag vill och när jag vill!

  4. #14
    Ah då kan det bli lite svårare.. Önskar dig lycka till!

  5. #15
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av MEHall Visa inlägg
    Smart som sagt, det gav mig verkligen något att tänka på sedan kan man ju undra hur enkel eller svår den är att bygga själv.



    En ramp nästan 15 meter upp blir nog lite väl lång då skulle ett dävertsystem passa bättre.

    Det kan lösa sig. ska som jag sade fråga runt lite på mässan som är på Carlbarks här i Kumla i slutet av denna månad (sista helgen).




    Vet ju inte hur du bor och vad du disponerar för mark eller yta. Det ät ju en baggis att konstruera en hopfällbar "friggebod" om du inte ställer för stora krav på vinterisolering. I annat fall kanske en större släpkärra med plastpåbyggnad funka. Eller med ett plyfaskåp.
    Har själv en hästtransport inredd som en liten rullande verkstad och försedd med godkända hänglås så att försäkring gäller. Om du funderar i de banorna, så tala med ditt försäkringsbolag om vad slags lås som krävs.

  6. #16
    Medlem MEHalls avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Kumla, Örebro län.
    Inlägg
    680
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Vet ju inte hur du bor och vad du disponerar för mark eller yta. Det ät ju en baggis att konstruera en hopfällbar "friggebod" om du inte ställer för stora krav på vinterisolering. I annat fall kanske en större släpkärra med plastpåbyggnad funka. Eller med ett plyfaskåp.
    Har själv en hästtransport inredd som en liten rullande verkstad och försedd med godkända hänglås så att försäkring gäller. Om du funderar i de banorna, så tala med ditt försäkringsbolag om vad slags lås som krävs.
    Ja just, en släpkärra kräver aldrig byggnadslov.
    Bor en våning upp har ingen mark.
    Mässan har inte mycket med detta att göra förutom att jag ska fråga vad som kan användas som tillfälligt garage.
    Märk väl tillfällig, behöver ett avgränsad yta som jag kan använda som mek plats. Förvaringen av min hoj är inget problem utan mer det att jag saknar egen mekplats och som jag sade det kan lösa sig men inget är säkert än





    Senast redigerat av MEHall den 2016-02-09 klockan 18:43.
    Åka hoj? Ja, jag åker vart jag vill och när jag vill!

  7. #17
    Staten har ju reglerat lite hur mycket man får ha på gården. Börjar bli lite fullt för min del på gården vad gäller friggebodar.
    Jag har haft i bakfickan i alla fall att använda en husvagn som förråd. Dom verkar man ju få tag på från "gratis om hämtas och uppåt".

    Lite mer spejs för en hoj om man vill?...bara att såga upp bakdelen och göra en rampport som ingång?

  8. #18
    Medlem MEHalls avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Kumla, Örebro län.
    Inlägg
    680
    Ja den svenska staten lämnar mycket övrigt att önska. Den nuvarande regeringen höjde ju bensinen med 48 öre, tur bara att världsmarknadspriset sjunker.
    Ja husvagn är ju en lösning. Synd bara att jag inte har bil.





    Åka hoj? Ja, jag åker vart jag vill och när jag vill!

  9. #19
    Fråga fastighetsbolaget !
    Dom brukar ha MC garage som man delar med andra !
    Mindre byar brukar kosta ca 100 kr/mån

  10. #20
    Citat Ursprungligen postat av MEHall Visa inlägg
    Ja den svenska staten lämnar mycket övrigt att önska. Den nuvarande regeringen höjde ju bensinen med 48 öre, tur bara att världsmarknadspriset sjunker.
    Ja husvagn är ju en lösning. Synd bara att jag inte har bil.





    Krävs ju bil till släpvagn också....

Liknande ämnen

  1. Frågor och råd för en nybörjare
    Av Cire i forum MC-kort
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2016-03-23, 23:42
  2. Nybörjar frågor + Suzuki xn85 frågor?
    Av kryckan90 i forum Street
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2016-02-05, 00:32
  3. frågor om el
    Av kwimmm i forum Mekhörnan
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-08-13, 21:50
  4. Lack frågor
    Av Brännjack i forum Mekhörnan
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2011-11-04, 12:53
  5. z750 frågor
    Av sundsvall89 i forum Street
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-06-07, 20:40

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •