Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: vn800 avgas

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2015
    Ort
    Landskrona
    Inlägg
    16

    vn800 avgas

    Hej alla
    min fråga till er kunniga
    Har en vn800 årsm 00 tror jag
    min fråga är nu om de e nån som vet om man kan ta ett avgasrör från en annan hoj typ honda vt eller nån annan o va e de för ämne rostfritt/titan?
    vill behålla originalet till besiktnigen och köpa nån som passar från skroten o modifiera den ist

  2. #2
    Medlem MEHalls avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Kumla, Örebro län.
    Inlägg
    680
    Är ingen expert i ämnet men det borde inte vara något hinder att göra. Se bara till att det customiserade systemet passar motorns storlek bara.
    Har själv en gammal Honda cb650 med fel dämpare, sådana som passar till en HD inte en 650. Har fått rådet att är bara dämparna anpassade för en 650 så fungerar det med dämpare från vilken 650 som helst, så länge det inte är prestanda som prioriteras.






    Senast redigerat av MEHall den 2016-01-29 klockan 21:10.
    Åka hoj? Ja, jag åker vart jag vill och när jag vill!

  3. #3
    Medlem Benny intruders avatar
    Reg.datum
    feb 2015
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    328
    Citat Ursprungligen postat av barse Visa inlägg
    Hej alla
    min fråga till er kunniga
    Har en vn800 årsm 00 tror jag
    min fråga är nu om de e nån som vet om man kan ta ett avgasrör från en annan hoj typ honda vt eller nån annan o va e de för ämne rostfritt/titan?
    vill behålla originalet till besiktnigen och köpa nån som passar från skroten o modifiera den ist
    Nyfiken på VAD du är ute efter...? ljud eller effekt eller andra Praktiska skäl...?

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2015
    Ort
    Landskrona
    Inlägg
    16
    Den e fruktasvärt ful original, de e ju bara en 800 o en costum så de e inte effekt ja e ute efter, fick den relativt billigt så jag vill ju inte kasta pengar på v&h eller vad mera de finns för 5 lappar o uppåt som också e lika fula till 800-n (tycker jag) så jag vill i eg bara ha stumpen eller vad man kallar de för den biten som går in i cylindern med fläns, resten tänkte jag svetsa o sen på med bandage därav undrandet vilka som kan tänkas passa

  5. #5
    Medlem Cy2s avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Söder
    Inlägg
    351
    Citat Ursprungligen postat av barse Visa inlägg
    Den e fruktasvärt ful original, de e ju bara en 800 o en costum så de e inte effekt ja e ute efter, fick den relativt billigt så jag vill ju inte kasta pengar på v&h eller vad mera de finns för 5 lappar o uppåt som också e lika fula till 800-n (tycker jag) så jag vill i eg bara ha stumpen eller vad man kallar de för den biten som går in i cylindern med fläns, resten tänkte jag svetsa o sen på med bandage därav undrandet vilka som kan tänkas passa
    Är ljuddämpare och grenrör delbara?
    Om ja dela dem och sätt på den ljuddämpare du vill ha.
    Är de inte delbara skaffa nya (begagnade) från en skrot (finns en i Fleninge utanför HBG) eller ebay. Använd dessa till ditt projekt.

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2015
    Ort
    Landskrona
    Inlägg
    16
    De verkar inte krulla av dom därav undran om andra hojar-s skulle kunna passa

  7. #7
    Du får nog bara ringa runt till MC-skrotarna !
    De dom lägger ut är oftast hela/kompletta delar !
    Ska du bara ha flänsarna så är det väl inte omöjligt dom har skadade krökar liggandes

  8. #8
    Medlem MEHalls avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Kumla, Örebro län.
    Inlägg
    680
    Hmm, tror nog jag missuppfattade detta ämne lite. Tror nog det blir lite svårt att hitta något som passar som inte är avsett för ditt märke.
    Men kan du bara rörkröka och svetsa så borde det inte vara något större problem bara du har orginalflänsarna.






    Åka hoj? Ja, jag åker vart jag vill och när jag vill!

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2015
    Ort
    Landskrona
    Inlägg
    16
    Kommer en bild på hur jag hade velat ha de men dom verkar inte finnas till 800
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  10. #10
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Kanske finns något här som kan passa?
    http://www.tejasthumpcycles.com/metr...aust.pipes.htm

Liknande ämnen

  1. köpes: Avgas till intruder c800
    Av malle03 i forum Köp & Sälj
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2017-06-15, 11:20
  2. Äff´s VN800 Bobber projekt
    Av Fredrikbjork i forum Min hoj
    Svar: 49
    Senaste inlägg: 2015-11-04, 13:24
  3. VN800 bobber by esm
    Av esm i forum Min hoj
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2015-02-24, 12:00
  4. returwire Vn800
    Av Twenty2 i forum Mekhörnan
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-03-09, 14:54
  5. Avgas
    Av Lagom i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-05-27, 21:38

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •