Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 17 av 17

Ämne: Videoklipp

  1. #11
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    SV: Videoklipp

    Fast After Effects är väl ganska dyr? Adobes webbplats är inte den snabbaste, väntar på att få fram prisuppgift och det tar sån tiiiid…!

  2. #12
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    SV: Videoklipp

    Äntligen kom jag fram… Vilken seg server.

    Som hittat: 14 625 kr för en fullversion, om man inte redan har en licens för då kostar en uppgradering ”bara” 3 325 kr… :

    De borde ta fram en Elements här också så konsumenter har råd med en licens, liksom Photoshop och Premiere finns i Elements-versioner.

  3. #13

    SV: Videoklipp

    Licens? vad är det? :-*

  4. #14
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    SV: Videoklipp

    Sorry, jag är bara så förbaskat ärlig ända ut i fingerspetsarna, jag kan inte ens ljuga eller fara med en vit lögn för då skulle det lysa i pannan på mig. :-*

  5. #15
    Medlem kilimanjaros avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Ort
    Den del av fosterlandet som är absolut bäst (just nu): Södra Norrlands Kustland: TIMRÅ
    Inlägg
    61

    SV: Videoklipp

    Har en videocam som lagrar i formatet mpeg4 men jag har inte lyckats hitta något redigeringsprogram som direkt kan jobba med det formatet. Det närmaste jag kommit är en converter som omvandlar till avi eller mpeg2.
    Riktigt omständigt och tidödande tyvärr och dessutom tycker jag att man tappar lite kvalitet.
    Någon som har ett förslag eller två hur man kommer tillrätta med problemet?

    // Karl B.

  6. #16

    SV: Videoklipp

    Citat Ursprungligen postat av kilimanjaro
    Har en videocam som lagrar i formatet mpeg4 men jag har inte lyckats hitta något redigeringsprogram som direkt kan jobba med det formatet. Det närmaste jag kommit är en converter som omvandlar till avi eller mpeg2.
    Riktigt omständigt och tidödande tyvärr och dessutom tycker jag att man tappar lite kvalitet.
    Någon som har ett förslag eller två hur man kommer tillrätta med problemet?
    // Karl B.
    Är inte så insatt på ämnet men enligt Adobes hemsida ska Premiere ha stöd för att kunna importera mpeg4 direkt utan att måsa konvertera.. är väl en morlafråga sen med licensen

    Citat Ursprungligen postat av Maestro
    Har du nått exempel på en snygg film redigerat i Premiere?
    Kolla in sprocket.se, små hemmagjorda filmer, finns många som använt sig utav premiere
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  7. #17
    Medlem kilimanjaros avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Ort
    Den del av fosterlandet som är absolut bäst (just nu): Södra Norrlands Kustland: TIMRÅ
    Inlägg
    61

    SV: Videoklipp

    pewa
    tack ska läsa på om Premiere och kanske lite om moral oxå .

    // Karl B.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •