Sidan 8 av 8 FörstaFörsta ... 678
Resultat 71 till 77 av 77

Ämne: Xj750 startar inte.

  1. #71
    ok , öppnade upp förgasarna idag och rengjorde lite, dock bli det att beställa ett rebuild-kit då det är två saker som behöver bytas ut.

    1st av dessa, som sitter under flötena. de har en liten pine som ska fjädra tillbaka, vilket på detta exemplaret sitter helt fast i intryckt läge.


    samt en sådanhär, vet ej va de heter, men finns en större i mitten, denna sitter ovanför och har ett jääääte litet hål i mitten. (alla 4 hade satts igen)
    denna bröts av då jag skruvade i den för hand utan något tryck över huvud taget.


    (lånad bild)
    den som bröts av är markerad på bilden
    Senast redigerat av Berget den 2016-02-06 klockan 19:42.

  2. #72
    Såg ju lite... sk-igt ut. Liksom..
    Sök på eBay, det kan finnas kompletta renoveringskit där, billigt.
    Flottörventilen ( prylen med gummispets) bör du nog under alla omständigheter byta allihopa. Ingår i kiten och är väsentliga för funktionen..

  3. #73
    Medlem Benny intruders avatar
    Reg.datum
    feb 2015
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    328
    Citat Ursprungligen postat av Berget Visa inlägg
    ok , öppnade upp förgasarna idag och rengjorde lite, dock bli det att beställa ett rebuild-kit då det är två saker som behöver bytas ut.
    Ser allmänt otäckt ut i dom gasarna tycker jag personligen...inte konstigt att det är problem med soppatillförseln..

    Jämförde med mina för att se skillnad.

    Senast redigerat av Benny intruder den 2016-02-06 klockan 20:19.

  4. #74
    som jag skrev, den sista bilden var lånad och inte ifrån mina förgasare
    har kontakt med en handlare ifrån tyskland som jag hittade via ebay här om veckan, som fixar rätt bra priser, ska jaga fatt i honom på måndag

    dock hade jag vetlat ha något tips om hur man kan rengöra insidan av huset, stålull? skiten sitter rätt ordentigt

  5. #75
    Citat Ursprungligen postat av Berget Visa inlägg
    som jag skrev, den sista bilden var lånad och inte ifrån mina förgasare
    har kontakt med en handlare ifrån tyskland som jag hittade via ebay här om veckan, som fixar rätt bra priser, ska jaga fatt i honom på måndag

    dock hade jag vetlat ha något tips om hur man kan rengöra insidan av huset, stålull? skiten sitter rätt ordentigt
    Har alltid önskat mig en ultraljudstvätt..
    Vi hade en sån på förra jobbet som för det mesta användes till att tvätta damernas smycken..
    Men rent blev det...

    Kjell&co lär visst ha nån som passar förgasare..
    Kollar.........

    Pris från 500 till 2200..
    Passar den för 500 spänn mina förgasare. ja j-r då slår jag nog till

  6. #76
    Medlem MEHalls avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Kumla, Örebro län.
    Inlägg
    680
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Har ju för mig att just koldioxid är den berömda växthusgasen. För att få ner koldioxidhalten, så måste den växande grödan öka både vad beträffar massa och areal.
    Att hugga ner en massa skog och sedan plantera ( Sverige ) är nog inte det bästa, för då tar det en massa år innan skogen kan ta upp koldioxiden och producera syre. Då är det skogsbruk som Räven bedriver det ur miljösynpunkt de bästa. Att plocka ut de äldsta och sätta in nya hela tiden. Då blir det ju inte något avbrott i processen som det blir vid kalhyggen.
    A-lagsbränslet släpper ut koldioxid och vatten, men inte en massa farliga kolväten.
    Precis, så varför har då etanolanvändningen fallerat (svar behövs ej)?
    Dessutom så tror jag att det är lite skillnad på koloxiden som i förbränning av fossilt bränsle skapas gentemot växtbaserat dito.

    Ps, nu är vi väl bra off topic?

    Hur har det nu gått med din XJ 750, Berget?




    Åka hoj? Ja, jag åker vart jag vill och när jag vill!

  7. #77
    Tjenare gänget

    nu har projektet varit på is ett par månader, men fick tummen ur röven och beställde delarna till förgasarna här om veckan, och idag fick jag tid att byta dom.

    Hon Lever! - går lite ojämnt men hon startar i alla fall
    https://www.youtube.com/watch?v=jkbnBuMrfvQ

    så nu ska jag beställa hem ny olja och filter till den - är rätt säker på att bensin tagit sig in i oljan då cylindrarna var översvämmade.
    någon som har koll på vilken olja man bör köpa?
    Senast redigerat av Berget den 2016-06-28 klockan 17:06.

Liknande ämnen

  1. Startar inte
    Av Jonathan i forum Custom
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2015-07-18, 10:28
  2. Startar inte
    Av Jonathan i forum Mekhörnan
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2015-07-18, 10:28
  3. Kx 250 -92 Startar inte!!
    Av Kx250 i forum Mekhörnan
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2015-02-25, 11:37
  4. CBR 600 f2 startar inte
    Av livewire i forum Mekhörnan
    Svar: 40
    Senaste inlägg: 2013-05-12, 08:26
  5. Startar inte.
    Av Scarecrow i forum Mekhörnan
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2010-04-21, 18:57

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •