Sidan 1 av 5 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 45

Ämne: Vi tar tempen

  1. #1
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379

    Vi tar tempen

    Eftersom vi verkar fått vinter i hela landet kan det vara intressant att veta hur kallt ni har det just nu.. Oavsett tidpunkt..

    Orust -12 kl 19:16
    Bifogar en bild från min arbetsplats i Partille utanför Göteborg.

    Vackert!
    ImageUploadedByTapatalk1453313808.602506.jpg






    //Janne

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    [QUOTE=jrutgers;105005]Eftersom vi verkar fått vinter i hela landet kan det vara intressant att veta hur kallt ni har det just nu.. Oavsett tidpunkt..

    Orust -12 kl 19:16
    Bifogar en bild från min arbetsplats i Partille utanför Göteborg.

    Vackert!
    ImageUploadedByTapatalk1453313808.602506.jpg






    //Janne[/
    ca 15- kl 19.30 här i södra Värmland. Ca 40 cm snö

  3. #3
    Medlem erikns avatar
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Tumba
    Inlägg
    816
    Söder om Sthlm (Tumba) har det pendlat mellan -15 och -22 de senaste två till tre veckorna. Dock kollar jag bara på termometern på morgon och kväll, är en kontorsråtta.

    Vi har bara ca 10 cm snö.
    /Erik

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Solen lurar bakom skogen och himlen i stort sett blå. - 15 grader som det varit på sistone som morgontemp. Snöläget - knappt en dm som legat länge och är skarad helt igenom så att vi kanske kan hoppas på att sniglar och fästingar får sig en riktig omgång...
    Ove

  5. #5
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Solen lurar bakom skogen och himlen i stort sett blå. - 15 grader som det varit på sistone som morgontemp. Snöläget - knappt en dm som legat länge och är skarad helt igenom så att vi kanske kan hoppas på att sniglar och fästingar får sig en riktig omgång...
    Ungefär som hos Ove hos mig. Noterar att det börja kännas att solen har lite värme att ge på rätt solplats. Passa på å tag på er varmt å gå ut samla Dvitamin så är ni piggare till hojdax
    Jan

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    69

    utetemp

    Här i Piteå har vi ca.30cm snö o -31°

  7. #7
    -33 nu här uppe i Boden, så hojen får nog stå idag......

  8. #8
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    Citat Ursprungligen postat av V Saarela Visa inlägg
    -33 nu här uppe i Boden, så hojen får nog stå idag......
    Om man tänker på den tempen så här ; det är minst 53 grader för kallt , så visst låter det häftigt

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av pentti01 Visa inlägg
    Om man tänker på den tempen så här ; det är minst 53 grader för kallt , så visst låter det häftigt
    haha, nejdå.....det får gärna vara några minusgrader och snö så man kan brassa runt i närområdet med hoj. Kört förr en hel del landsväg i minus 30-35 grader, men det slutade med körförbud vinter i fyra år(var bl a totalblind i 2 dygn så man fick sig en tankeställare)

  10. #10
    Medlem erikns avatar
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Tumba
    Inlägg
    816
    Citat Ursprungligen postat av pentti01 Visa inlägg
    Om man tänker på den tempen så här ; det är minst 53 grader för kallt , så visst låter det häftigt
    Det är en här på jobbet som har dubbat sin Transalp. Han kör fortfarande, trots -20 på morgonen. Men han tar in batteriet under dagen så att han får igång hojen igen när han ska hem. Han har ca 1,5 mil till jobbet. Jag kör INTE, jag tycker att det är för kallt.
    /Erik

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •