Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 15 av 15

Ämne: Regbesiktning ?

  1. #11
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    OK, jag var bara fundersam och kanske och lite brydd hur det funkar praktiskt. Det är ju bara kul om det finns folk som inte gör som andra gör.
    Håller själv på med en sidvagnshoj som kommer att byggas om en del. Skall i första hand få drivning på sidvagnen oxå.
    Oj, det kan inte vara det enklaste !? Håll gärna oss andra uppdaterade om hur det går !
    Bilder , ev ?

  2. #12
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av pentti01 Visa inlägg
    Oj, det kan inte vara det enklaste !? Håll gärna oss andra uppdaterade om hur det går !
    Bilder , ev ?
    Har provat med bilder men det funkar inte. Jag gör nog fel.

  3. #13
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Har provat med bilder men det funkar inte. Jag gör nog fel.
    Jag använder Photobucket , det funkar bra.

  4. #14
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av klaus Visa inlägg
    har inte läst nåt om det så tror inte det behövs, skulle själv besiktiga som vanligt,dom lär nog upplysa dig isåfall och man får ta det då.
    Byter man bromsar så måste man regbesiktiga, men då måste dom först upptäcka att man har gjort det
    Ska själv sätta suicide shifter på min, då blir det både hand och fotväxling efter behov - mycket smidigt att ha handväxel när man håller på med fötterna nere
    Satt i manuell låda i v8 bygget?

  5. #15
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    sitter en semiautomat växellåda utan koppling på min - man måste växla men finns ingen koppling som sagt. Blir mycket smidigare med både hand och fotväxel, därför suicide shifter.
    Sedan själva växlandet - ettans växel räcker till 240km/h - brukar normalt lägga tvåan runt 120km/h eftersom minimihastigheten för den är 90km/h , det mesta av växlandet sker när hojen står still, då är det utmärkt att ha handväxel, när jag kör och behöver tvåan så föredrar jag fotväxel

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •