Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Bensinslang

  1. #1
    Medlem Benny intruders avatar
    Reg.datum
    feb 2015
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    328

    Bensinslang

    Försökt att hitta soppaslang till min intruder,tänkte byta alla för dom är hårda som tegelstenar. MEN..var får man tag i vettiga såna ? 8 mm invändigt och inte så grova,och som kanske går att böja lite,Vill inte ha nån skitslang utan en bra ,mjuk kvalitet..Tacksam för tips

    Benny.

  2. #2
    Citat Ursprungligen postat av Benny intruder Visa inlägg
    Försökt att hitta soppaslang till min intruder,tänkte byta alla för dom är hårda som tegelstenar. MEN..var får man tag i vettiga såna ? 8 mm invändigt och inte så grova,och som kanske går att böja lite,Vill inte ha nån skitslang utan en bra ,mjuk kvalitet..Tacksam för tips

    Benny.
    Enklast är Biltema som har några bra dimensioner dedicerade soppaslangar i syntetgummi med tjocka väggar.
    De flesta större res dels firmor har bränsletåliga slangar..
    (Senaste slangköpet var från Polen + lite annat.....)

  3. #3
    Medlem Benny intruders avatar
    Reg.datum
    feb 2015
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    328
    Citat Ursprungligen postat av LowTech Visa inlägg
    Enklast är Biltema som har några bra dimensioner dedicerade soppaslangar i syntetgummi med tjocka väggar.
    De flesta större res dels firmor har bränsletåliga slangar..
    (Senaste slangköpet var från Polen + lite annat.....)
    Kommer precis ifrån Biltema men dom är för grova i yttermåttet,får inte plats vid soppakranen+att dom är för knöliga att hålla på med...funderade på nån form av silikonslangar men det kanske inte är så bra ??

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Benny intruder Visa inlägg
    Kommer precis ifrån Biltema men dom är för grova i yttermåttet,får inte plats vid soppakranen+att dom är för knöliga att hålla på med...funderade på nån form av silikonslangar men det kanske inte är så bra ??
    Silikonslangar undviker jag, de tål inte vassa kanter, typ slangklämmor och är ofta mycket tunnväggiga.

  5. #5
    Medlem Benny intruders avatar
    Reg.datum
    feb 2015
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    328
    Citat Ursprungligen postat av LowTech Visa inlägg
    Silikonslangar undviker jag, de tål inte vassa kanter, typ slangklämmor och är ofta mycket tunnväggiga.
    Rätt tänkt där..men det borde ju finnas slang som inte är så väldigt grova ? nåja får kolla lite mer på nätet. google is my friend :-) tack i alla fall.!!

Liknande ämnen

  1. Bensinslang
    Av Mc-Bosse i forum Mekhörnan
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-07-07, 22:39

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •