Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Bilfråga.

  1. #1
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232

    Bilfråga.

    Som rubriken säger ingen Mc-relaterad fråga, hoppas det är ok ändå?
    Någon som vet hur Xenon-lampor fungerar ? Upplever ibland att mina strålkastare är svaga men om jag kör en stund verkar de bli ok,,?
    Både hel o halv lyser, men svagt.. Finns det någon slags uppladdnings-system på dem som kan krångla?

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av pentti01 Visa inlägg
    Som rubriken säger ingen Mc-relaterad fråga, hoppas det är ok ändå?
    Någon som vet hur Xenon-lampor fungerar ? Upplever ibland att mina strålkastare är svaga men om jag kör en stund verkar de bli ok,,?
    Både hel o halv lyser, men svagt.. Finns det någon slags uppladdnings-system på dem som kan krångla?
    Jag monterade Xenonlampa på en hoj jag hade. Inga fördröjningar eller dylikt. lyste otroligt bra. Men Bilprovningen gillade inte eftermontering av Xenon därför att det inte var fabriksmonterat.
    Troligen har du något spänningsfall eller dålig kontakt någonstans.

  3. #3
    Medlem erikns avatar
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Tumba
    Inlägg
    816
    Det är ju urladdningslampor. Kanske samma som med lysrör som är kalla? Spekulerar hej vilt. Vet att de har drivdon före, och att spänningen höjs rejält i samband med start för att de ska starta ok.

    Blev inte mycket hjälp där, men kanske lite klokare. Har satt i Xenon i mina extraljus på bilen, men det är ju inte riktigt samma.
    /Erik

  4. #4
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    Citat Ursprungligen postat av erikn Visa inlägg
    Det är ju urladdningslampor. Kanske samma som med lysrör som är kalla? Spekulerar hej vilt. Vet att de har drivdon före, och att spänningen höjs rejält i samband med start för att de ska starta ok.

    Blev inte mycket hjälp där, men kanske lite klokare. Har satt i Xenon i mina extraljus på bilen, men det är ju inte riktigt samma.
    Är inne på samma tankebanor som dig .

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •