Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 28

Ämne: Vad är TID ?

  1. #11
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av MEHall Visa inlägg
    Som begrepp kan det stämma, men du kan ju inte leva i forntiden och inte heller i kommande tid.

    Vi är ju tvungna att alltid leva i nutid. Forntid är till för arkeologer och kommande tid är till för tidsplanering och sci fi.





    Rätt, men framtid är ju till för att upplevas senare. Den finns ju inte nu, men kanske kommer. Vad händer om den inte kommer? Då blir ju hojen stående i garaget

  2. #12
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Rätt, men framtid är ju till för att upplevas senare. Den finns ju inte nu, men kanske kommer. Vad händer om den inte kommer? Då blir ju hojen stående i garaget
    Just det Olle, att spara tid för framtiden är en oviss investering.
    Jan

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Just det Olle, att spara tid för framtiden är en oviss investering.
    Riktigt. Visst, det finns ju en del som verkligen tror att det kommer en morgondag oberoende vad man gör. Till den kategorin hör ju dessa extremförarna. Dom har ju ganska ofta fel.
    Verkligheten har ju förändrats, man vet ju numera inte vad som kommer att hända i morgon. Därför känns det ganska tryggt att bo lite ensligt. Men å andra sida kan det ju åxå vara farligt. Kanska tur att vi inte vet något om morgondagen.
    Därför bör vi ju köra idag. Hmmm, det är ju isgata, så det får nog vänta lite eller på med dubbdäcken.

  4. #14
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Vem har bråttom? Och varför? Har kört med en klubb jag var medlem i och det skulle gå undan. På Södertörn, i mörkret, med vildsvin och älgar längs vägkanterna… Jag begriper inte varför man i grupp ska hetsa och köra så jävla fort.

    Minns att min trafikskolelärare samlade ihop oss ungdomar som fått körkortet året innan och ta en hojtur på våren. Vi skulle till Nyköping och hamnen och fika, den som skulle vara sist körde om som också är en trafiklärare. De hade absolut ingen känsla för gruppkörning. Min Scrambler är inte den snabbaste heller så jag till slut hamnade sist. Den orkade inte hålla samma tempo som literklubborna. Och alla bara försvann i horisonten.

    Ja, om nåt skulle hända mig på vägen? Vem skulle se det om den som skulle vara sist hade kört om och drog iväg som en avlöning? När skulle jag vara saknad? När de kommit fram till Nyköping då? Under tiden kan jag ligga skadad i diket och det handlar om minuter.

    Det var den absolut sämsta körningen jag varit på.

    Jag vände om och tyckte att de kan gott ha sin jävla kaffepaus. När de upptäckte att jag saknades? Jo, jag hann hela vägen tillbaka till Huddinge! SÅ länge hann jag köra, under flera mil innan läraren upptäckte att jag saknades.

  5. #15
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Vem har bråttom? Och varför? Har kört med en klubb jag var medlem i och det skulle gå undan. På Södertörn, i mörkret, med vildsvin och älgar längs vägkanterna… Jag begriper inte varför man i grupp ska hetsa och köra så jävla fort.

    Minns att min trafikskolelärare samlade ihop oss ungdomar som fått körkortet året innan och ta en hojtur på våren. Vi skulle till Nyköping och hamnen och fika, den som skulle vara sist körde om som också är en trafiklärare. De hade absolut ingen känsla för gruppkörning. Min Scrambler är inte den snabbaste heller så jag till slut hamnade sist. Den orkade inte hålla samma tempo som literklubborna. Och alla bara försvann i horisonten.

    Ja, om nåt skulle hända mig på vägen? Vem skulle se det om den som skulle vara sist hade kört om och drog iväg som en avlöning? När skulle jag vara saknad? När de kommit fram till Nyköping då? Under tiden kan jag ligga skadad i diket och det handlar om minuter.

    Det var den absolut sämsta körningen jag varit på.

    Jag vände om och tyckte att de kan gott ha sin jävla kaffepaus. När de upptäckte att jag saknades? Jo, jag hann hela vägen tillbaka till Huddinge! SÅ länge hann jag köra, under flera mil innan läraren upptäckte att jag saknades.
    Fy fan vad dåligt Kör man i grupp håller man hastighetsbestämmelser och tar även hänsyn till ALLA. Jag tillhör en klubb hemmavid som åker tillsammans en gång i veckan.
    Vi har alltid en regel att försvinner någon ur backspegeln, så väntar vi i denne ! Samma sak när jag är ute med kompisar ! Har varit ute med ett gäng som tyckte om att gasa; visade sig att vi blev 3 små delgrupper där de snabbaste väntade in oss andra vid vägbyten o.dyl. Funkade ju bra det med !

  6. #16
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510

    Angry

    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Vem har bråttom? Och varför? Har kört med en klubb jag var medlem i och det skulle gå undan. På Södertörn, i mörkret, med vildsvin och älgar längs vägkanterna… Jag begriper inte varför man i grupp ska hetsa och köra så jävla fort.

    Minns att min trafikskolelärare samlade ihop oss ungdomar som fått körkortet året innan och ta en hojtur på våren. Vi skulle till Nyköping och hamnen och fika, den som skulle vara sist körde om som också är en trafiklärare. De hade absolut ingen känsla för gruppkörning. Min Scrambler är inte den snabbaste heller så jag till slut hamnade sist. Den orkade inte hålla samma tempo som literklubborna. Och alla bara försvann i horisonten.

    Ja, om nåt skulle hända mig på vägen? Vem skulle se det om den som skulle vara sist hade kört om och drog iväg som en avlöning? När skulle jag vara saknad? När de kommit fram till Nyköping då? Under tiden kan jag ligga skadad i diket och det handlar om minuter.

    Det var den absolut sämsta körningen jag varit på.

    Jag vände om och tyckte att de kan gott ha sin jävla kaffepaus. När de upptäckte att jag saknades? Jo, jag hann hela vägen tillbaka till Huddinge! SÅ länge hann jag köra, under flera mil innan läraren upptäckte att jag saknades.
    Tidigare körde jag i olika grupper. Ofta gick det lite väl fort på småvägarna. En sak som slog mig är ju, varför det går så jäkla fort om man skall vara sisteman? Då blir det ett tidsbegrepp igen. Den plats där en ovan åkare skall placeras är ju på platsen efter ledaren. Ett sätt som funkar om klungan blivit utdragen är, då man kommit fram till ett vägskäl, så stannar åkare nr ( inte rookien ) två och väntar in samtliga och lägger sig sist. Ingen behöver då tveka om den nya färdriktningen. Upprepas vid nästa osv. Värsta var när vi åkte i grupp och de tuffa fällde in sina backspeglar.

  7. #17
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av pentti01 Visa inlägg
    Fy fan vad dåligt Kör man i grupp håller man hastighetsbestämmelser och tar även hänsyn till ALLA. Jag tillhör en klubb hemmavid som åker tillsammans en gång i veckan.
    Vi har alltid en regel att försvinner någon ur backspegeln, så väntar vi i denne ! Samma sak när jag är ute med kompisar ! Har varit ute med ett gäng som tyckte om att gasa; visade sig att vi blev 3 små delgrupper där de snabbaste väntade in oss andra vid vägbyten o.dyl. Funkade ju bra det med !
    Då hade jag redan fått köra i grupp flera gånger, där allt fungerar innan så jag visste ju hur allt ska gå till. Jag tyckte det var uselt skött, en jävla racerkörning á la Isle of Man eller vad de försökte likna det till, vad vet jag. Men, jag säger tack och adjö och kör hemåt igen om det är så det ska gå till. Jag vill gärna komma hem till familjen, man har ett visst ansvar mot dem även om de inte är med.

  8. #18
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Det här med tidsfrågan har ju egentligen inget med att fara fram som skållade råttor att göra. Eller kanske ändå.
    Vad gör man med den tid man tjänar in? Vad gör du om du tjänat in 5 minuter på att tagit en kortare väg. Har vi verkligen fått mera tid av alla tidsbesparande apparater eller? Tänk om det gick att spara tiden i en bank.

  9. #19
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Det här med tidsfrågan har ju egentligen inget med att fara fram som skållade råttor att göra. Eller kanske ändå.
    Vad gör man med den tid man tjänar in? Vad gör du om du tjänat in 5 minuter på att tagit en kortare väg. Har vi verkligen fått mera tid av alla tidsbesparande apparater eller? Tänk om det gick att spara tiden i en bank.
    Ha ha ja, ibland undrar jag om det ens är värt att köra om, att gasa på som en tok och ändå stå före mig i nästa korsning. En billängd har man tjänat. Men de kanske är bästa kompis med bränslepumpen?

    Jag tycker det är roligare att köra hoj lugnt och fint, hinna läsa ”Loppmarknad” på skylten så man hinner svänga in i tid och gå runt lite. Eller kafé kan det ju stå på skylten för den delen.
    Blir ju lite jobbigt att vända och fara tillbaka… Eller hoppas på att en ny skylt dyker upp.

  10. #20
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Jag tycker det är roligare att köra hoj lugnt och fint, hinna läsa ”Loppmarknad” på skylten så man hinner svänga in i tid och gå runt lite. Eller kafé kan det ju stå på skylten för den delen.
    Blir ju lite jobbigt att vända och fara tillbaka… Eller hoppas på att en ny skylt dyker upp.
    Håller med ; Loppisar o Cafe´r vill man ju inte missa ! Fordon o annat intressant är också kul att hinna se uppställda när man är på väg.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •