Sidan 1 av 5 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 48

Ämne: Dämpa "Mc-ångesten" ?

  1. #1
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232

    Dämpa "Mc-ångesten" ?

    Inte så farligt som rubriken låter men i alla fall ; vad gör ni (som ställer in hojen över vintern) för att dämpa ångesten över att säsongen är slut ?
    Jag tar upp mitt modell byggande, som inkluderar flera områden; Bilar , mc, båtar , smycken och div prydnadssaker. Just nu är det R/C båt som gäller. Bygger alla detaljer själv ;
    fungerande lanternor, badstege, gösstake, halkip, pollare, ratt , ruffbelysning mm

    Första gången jag bygger utan några som helst byggbeskrivningar , så mycket tid går åt att bestämma hur det ska se ut och sedan försöka tillverka allt.
    Skrovet köpte jag dock färdigt.

  2. #2
    Snyggt! Tänkte du får den färdig till nästa sommar?

  3. #3
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    Citat Ursprungligen postat av polymoog Visa inlägg
    Snyggt! Tänkte du får den färdig till nästa sommar?
    Helst före , har en R/C-segelbåt som skall uppdateras/förbättras. Köpte den färdig och tycker att allt för många detaljer är för dåliga/saknas. Dekaler som fönster , ventilationsluckor, dörrar mm .Skall även den utrustas med fungerande belysning, trädäck mm.

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av pentti01 Visa inlägg
    Inte så farligt som rubriken låter men i alla fall ; vad gör ni (som ställer in hojen över vintern) för att dämpa ångesten över att säsongen är slut ?
    Jag tar upp mitt modell byggande, som inkluderar flera områden; Bilar , mc, båtar , smycken och div prydnadssaker. Just nu är det R/C båt som gäller. Bygger alla detaljer själv ;
    fungerande lanternor, badstege, gösstake, halkip, pollare, ratt , ruffbelysning mm

    Första gången jag bygger utan några som helst byggbeskrivningar , så mycket tid går åt att bestämma hur det ska se ut och sedan försöka tillverka allt.
    Skrovet köpte jag dock färdigt.
    Hmm, förstår inte varför du inte bygger i fullskalemodell. Modellen tar ju lika lång tid????

  5. #5
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Hmm, förstår inte varför du inte bygger i fullskalemodell. Modellen tar ju lika lång tid????
    Ha ha,,, nej , för mig skulle det ta flera år

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av pentti01 Visa inlägg
    Ha ha,,, nej , för mig skulle det ta flera år
    Förstår. Jag har ju jobbat med trä i olika former i nästan 50 år, så jag vet vilken tid det kan ta att få sk. pysselbitar att passa. Att jobba med modellbygge har jag nog inte tålamod till, likaså att renovera hojar.

  7. #7
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Förstår. Jag har ju jobbat med trä i olika former i nästan 50 år, så jag vet vilken tid det kan ta att få sk. pysselbitar att passa. Att jobba med modellbygge har jag nog inte tålamod till, likaså att renovera hojar.
    För mig är det tvärtom ; är ingen snickare , sysslar hellre med smådetaljer och ev. fin/möbelsnickeri.

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av pentti01 Visa inlägg
    För mig är det tvärtom ; är ingen snickare , sysslar hellre med smådetaljer och ev. fin/möbelsnickeri.
    Som tur är kan jag sysselsätta mig i vinter med en häst som skall säljas till våren, så jag slipper abstinens. Den skall ridas ordentligt och hoppas in på ett bra sätt så att den fattar det här med fälttävlan.

  9. #9
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Tja brukar hålla till i garaget och greja med hojen hela vintern.Finns alltid något som går att förbättra.Eller snygga till.Just nu är fälgarna på lack pga att orginallacken var för matt och dålig.

  10. #10
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Tja brukar hålla till i garaget och greja med hojen hela vintern.Finns alltid något som går att förbättra.Eller snygga till.Just nu är fälgarna på lack pga att orginallacken var för matt och dålig.
    Blir det pulverlackat ? Vilken kulör ?

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2016-07-02, 12:34
  2. Svar: 25
    Senaste inlägg: 2015-12-23, 14:05
  3. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-10-24, 11:46
  4. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-09-14, 17:24
  5. Svar: 22
    Senaste inlägg: 2009-08-17, 16:59

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •