Sidan 4 av 5 FörstaFörsta ... 2345 SistaSista
Resultat 31 till 40 av 48

Ämne: SIDOVAGNSHOJ

  1. #31
    Jag har ägt en Dnepr MT-11, samma som din Olle fast utan drivning på sidovagnen, stämmer bra att hastigheter över 85 km/h är en nära döden upplevelse men förbaskat kul hoj.
    Gjorde en ganska omfattande renovering av motorn och bytte samtliga rysslager mot SKF, kan varmt rekommendera detta då maskinen fick en helt annan gång.
    Då motorn var sliten fick även ventiler, kolvar och cylinderlopp en omgång,(kolla Mannes Garage på FB om du har det, där finns lite info om vad jag gjorde)
    Har en del dokumentation om denna rysshoj som du säkert behöver då det är 95% mek och 5% åk ;-)
    Lycka till med din hoj, Lovar dig ett garanterat stort leende på läpparna när du puttrar fram med den
    If carlsberg made bikes, it would have been an XJR

  2. #32
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Manne Visa inlägg
    Jag har ägt en Dnepr MT-11, samma som din Olle fast utan drivning på sidovagnen, stämmer bra att hastigheter över 85 km/h är en nära döden upplevelse men förbaskat kul hoj.
    Gjorde en ganska omfattande renovering av motorn och bytte samtliga rysslager mot SKF, kan varmt rekommendera detta då maskinen fick en helt annan gång.
    Då motorn var sliten fick även ventiler, kolvar och cylinderlopp en omgång,(kolla Mannes Garage på FB om du har det, där finns lite info om vad jag gjorde)
    Har en del dokumentation om denna rysshoj som du säkert behöver då det är 95% mek och 5% åk ;-)
    Lycka till med din hoj, Lovar dig ett garanterat stort leende på läpparna när du puttrar fram med den
    HM, låter som om det blir mycket besvär, så jag behåller nog en av mina Hondahojar.

  3. #33
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Finns några stycken som monterar sidvganar på olika hojar. Har kollat lite och det verkar inte vara särskilt svårt att göra, om man har lite vekstadsutrustning. Stått lite i valet och kvalet om jag skulle fixa ordning en sidvagn till Transalpen, men det får vänta.
    Jag hat köpt en DNEPR MT 11, 91:a, alltså utan drivning på sidvagnshjulet, men den har elstart oxå.
    Helrisig i lacken, så det blir det första att åtgärdas.
    Fasen oxå, vilken färg skall jag ta. Vill absolut inte ha något åt militärhållet, sandfärgat eller grönt.
    Senast redigerat av Olle Å den 2015-12-18 klockan 21:35.

  4. #34
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Grattis alltså! Du får väl måla den i någon vacker färg som syns, kanske neongul?
    Ove

  5. #35
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Grattis alltså! Du får väl måla den i någon vacker färg som syns, kanske neongul?
    Kanske det. Och skriva 70+ på sidan och med en bakvänd blixt med tanke på dess toppfart.

  6. #36
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Kanske det. Och skriva 70+ på sidan och med en bakvänd blixt med tanke på dess toppfart.
    80- funkar oxå
    Jan

  7. #37
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    80- funkar oxå
    Vem fan vill vara en minus??
    Ove

  8. #38
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Vem fan vill vara en minus??
    Tänkte inte på det Ove.
    Jan

  9. #39

  10. #40
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Hans R. GS med packvagn
    Jan

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •