Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Suzuki VS1400 mek ( Intruder )

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    okt 2015
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    3

    Lightbulb Suzuki VS1400 mek ( Intruder )

    Hej!

    Som ny här på forumet sökte jag mig hit pga att jag behöver lite tips trick och hjälp.

    jag köpte min första hoj i våras, då jag också tog mitt mc kort.

    Jag behöver byta Packningarna i motorn, filter och tändstift samt fylla på med olja/ byta packningar i framgaffeln. Hojen är en Intuder från -96 som har gåt 51xxx.

    Då detta är min första hoj är tanken att jag ska lära mig lite på denna, som jag sedan även kan ha med mig framåt till nästa hoj osv.

    Har ni tips på hur jag gör, vart börjar jag, hur vet jag vilken W det ska vara på oljan i gaffeln? Det finns ju 10 20 och 30W har jag lärt mig. Finns det några böcker med anvisningar. Vet att biltema haft liknande fast för volvo och saab bilar. Jag skulle även kunna lämna in hojen. Men det plockar ju bort de roliga med att ha hoj. Nån gång måste man lära sig och nånstans måste man ju börja.

    All hjälp uppskattas.

    Kör lugnt där ute.

    Med vänlig hälsning, Denin

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av DLicina Visa inlägg
    Hej!

    Som ny här på forumet sökte jag mig hit pga att jag behöver lite tips trick och hjälp.

    jag köpte min första hoj i våras, då jag också tog mitt mc kort.

    Jag behöver byta Packningarna i motorn, filter och tändstift samt fylla på med olja/ byta packningar i framgaffeln. Hojen är en Intuder från -96 som har gåt 51xxx.

    Då detta är min första hoj är tanken att jag ska lära mig lite på denna, som jag sedan även kan ha med mig framåt till nästa hoj osv.

    Har ni tips på hur jag gör, vart börjar jag, hur vet jag vilken W det ska vara på oljan i gaffeln? Det finns ju 10 20 och 30W har jag lärt mig. Finns det några böcker med anvisningar. Vet att biltema haft liknande fast för volvo och saab bilar. Jag skulle även kunna lämna in hojen. Men det plockar ju bort de roliga med att ha hoj. Nån gång måste man lära sig och nånstans måste man ju börja.

    All hjälp uppskattas.

    Kör lugnt där ute.

    Med vänlig hälsning, Denin
    Köp en Verkstadshandbok och läs där, så får du veta det mesta. Sedan kan ju problem uppstå som man kan frågar om. Du kan säkert GOOGLA på ditt mcmärke och få reda på var den finns att köpa.
    Leta på Blocket efter en beg. eller Tradera. Lycka till

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    okt 2015
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    3
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Köp en Verkstadshandbok och läs där, så får du veta det mesta. Sedan kan ju problem uppstå som man kan frågar om. Du kan säkert GOOGLA på ditt mcmärke och få reda på var den finns att köpa.
    Leta på Blocket efter en beg. eller Tradera. Lycka till

    Tack för svar Olle!

    Jag har försökt och leta på dels Hojens modell etc, dels har jag också kollat Suzuki Formumen som finns på nätet ( Inget svar där ännu )

    Men ska kolla om man kan få tag på en verkstadshandbok. Man kan nog alltid snappa upp något från en sån.

    Tack!

  4. #4
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Tjäna! och välkommen till Forumet och till hojvärlden.
    Här kommer du hitta flera hundra år av sammanlagd erfarenhet, och om man är lite intresserad så kommer man snart in i det. Speciellt om man kanske mekat tidigare med bilar, moppar, cyklar, permobiler, ja, allt med hjul egentligen.

    Kollade lite på nätet och hittade denna handbok
    http://www.ebay.com/itm/1985-2009-Su...-/151771142973

    DEn kanske är första steget du skall ta?
    I den finner man allt man behöver veta från vilket lufttryck man skall ha till vilken gaffelolja det skall vara i din hoj.

    Brukar vara ganska enkel att förstå.

    Du skriver att du skall byta packningar i motorn? Vilka packningar är det du tänker på då?

    Lycka till, och var inte rädd för att fråga. Sökfunktionen på forument är ju också en god hjälp i natten när man ligger och grubblar på ett problem och alla andra sover.
    Där tror jag du kan hitta en hel del, fast ibland (oftast) går det snabbare att bara fråga..

    Fraig and you shall have sveir..:-)

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    okt 2015
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    3

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av jrutgers Visa inlägg
    Tjäna! och välkommen till Forumet och till hojvärlden.
    Här kommer du hitta flera hundra år av sammanlagd erfarenhet, och om man är lite intresserad så kommer man snart in i det. Speciellt om man kanske mekat tidigare med bilar, moppar, cyklar, permobiler, ja, allt med hjul egentligen.

    Kollade lite på nätet och hittade denna handbok
    http://www.ebay.com/itm/1985-2009-Su...-/151771142973

    DEn kanske är första steget du skall ta?
    I den finner man allt man behöver veta från vilket lufttryck man skall ha till vilken gaffelolja det skall vara i din hoj.

    Brukar vara ganska enkel att förstå.

    Du skriver att du skall byta packningar i motorn? Vilka packningar är det du tänker på då?

    Lycka till, och var inte rädd för att fråga. Sökfunktionen på forument är ju också en god hjälp i natten när man ligger och grubblar på ett problem och alla andra sover.
    Där tror jag du kan hitta en hel del, fast ibland (oftast) går det snabbare att bara fråga..

    Fraig and you shall have sveir..:-)
    Tack Och bock! Har beställt den där boken/Manualen nu så får vi se huruvida den hjälper.

    Oljepackningarna ( Antar jag ) Den läcker liiite olja när jag kör längre sträckor motorväg...så sipprar de ut några droppar. Tack återigen för hjälpen och supporten!

  6. #6
    Frågan är väl var ifrån oljan kommer !
    Höger sida , Uppe eller nere , fram ,bak ???
    http://www.suzuki-chopper.se/smf/index.php
    Den sidan funkar annars bra ;-)

Liknande ämnen

  1. Ingen gnista Suzuki intruder 800 -92
    Av Samson i forum Custom
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2015-06-23, 21:24
  2. Intruder vs1400 slutar tända
    Av AN77 i forum Custom
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-09-21, 08:14
  3. Svar: 18
    Senaste inlägg: 2014-08-03, 09:51
  4. Min nya hoj! (suzuki intruder m1800r)
    Av tommysollen i forum Custom
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-08-06, 10:32
  5. Växelföran till Suzuki Intruder
    Av Club78 i forum Mekhörnan
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-05-13, 14:04

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •