Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 13 av 13

Ämne: På tal om 2 hjul

  1. #11
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    Jag har hett temperament , så speciellt vänligt hade jag inte flyttat på honom,,,

  2. #12
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Jadu vet ej.Hade väl blivit vansinnig.Det jävliga är ju att har man tagit till våld så åker man dit.Kan ju inte köra över han heller.Hade nog gett han 1 minut sedan slitit åt mig cykeln och kastat iväg.
    Det löstes ju på sant svenskt sätt, utan våld

    Enl lokalbladet kom det senare två desperata studerande som höll på att komma försent till en tenta och lyfte undan honom..

    Ändå, fattar inte hur man kan vara så j-a korkad..
    En sak är iaf säker jag skulle aldrig vilja ha honom som arbetskamrat på jobbet, en sån världförbättrare som han som alltid anser sig ha rätt och som mer eller mindre går över lik för att få det är vanligen omöjliga i det sociala livet..
    Det är inte principfasthet, det är dumhet!

    Inget namn på cyklistidioten har dock ännu kommit fram. nog bäst för honom tror jag...
    "Samarbete i trafiken" där man aldrig har rättigheter, bara skyldigheter? Va e de..

    Edit, Nån frågade varför han blockerade lastbilen?
    Kommunen har fått fnatt på "chicaner" och ordnat ett antal i staden.
    De har en fast skyltning om vem som har företräde, skylten med röd/svart pil.
    Cyklisten kom i hög fart på bilvägen (cykelbana finns parallellt med vägen!, men de dög väl inte för nån som han med alla rejsoptions, spandexbrallor, rejsdojor rejscykel etc som ville cykla fortfort..
    Senast redigerat av LowTech den 2015-10-09 klockan 08:19.

  3. #13
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    [QUOTE=
    Cyklisten kom i hög fart på bilvägen (cykelbana finns parallellt med vägen!, men de dög väl inte för nån som han med alla rejsoptions, spandexbrallor, rejsdojor rejscykel etc som ville cykla fortfort..[/QUOTE]

    Har själv sysslat med motionscykling med dylik utrustning, att cykla på cykelvägar är inte alltid ett bra val. Ofta är det för mycket annan trafik på dem, därför väljer många bilvägarna istället.

    Men att blockera någon skulle jag aldrig göra; Samförstånd i trafiken är bäst !

Liknande ämnen

  1. Nu lackas det mot hjul!
    Av jrutgers i forum Off topic
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-12-21, 17:38
  2. Kul på hjul på Gillingebanan
    Av Mats Liifv i forum Träffar & Körningar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-04-26, 09:36
  3. Kul på hjul den 25:e april
    Av Mats Liifv i forum Träffar & Körningar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-02-02, 22:46
  4. På två hjul 2009
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-11-13, 21:25
  5. God Hjul
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-12-23, 10:43

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •