Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 24

Ämne: Ny på forumet

  1. #1
    Medlem pelle65s avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    3

    Ny på forumet

    Hej Jag heter Pelle och är 65 år och bor i Göteborg. Jag körde mc när jag var yngre sedan blev det uppehåll under många år. Jag började att köra igen för ungefär 7 år sedan först en Suzuki Marauder men nu kör jag en Yamaha xv Virago. Det finns inget bättre än att ta ut cykeln en fin dag och bara glida runt, stanna för en fika ,då är man väldigt nöjd när man kommer hem.

  2. #2
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Hej Pelle!
    Välkommen!

    Kul att du är tillbaka i sadeln. Här finner du alla åldrar, jämnåriga med dig själv, men också såna som jag dvs äldre ungdom och unga.. Alla med samma intresse..

    Här snackar vi om allt och inget..





    //Janne

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av pelle65 Visa inlägg
    Hej Jag heter Pelle och är 65 år och bor i Göteborg. Jag körde mc när jag var yngre sedan blev det uppehåll under många år. Jag började att köra igen för ungefär 7 år sedan först en Suzuki Marauder men nu kör jag en Yamaha xv Virago. Det finns inget bättre än att ta ut cykeln en fin dag och bara glida runt, stanna för en fika ,då är man väldigt nöjd när man kommer hem.
    Trevligt med flera 60+ här på forumet. Förhoppningsvis kommer alla dit någon dag. Tyvärr förekommer det lite manfall då och då i form av olyckor.
    Att uppnå något helt år utan att en mc-åkare förolyckas är nog inte möjligt så länge det finns bilar och andra oförutsedda hinder på vägarna.
    Gillar också att glida runt på småvägarna, då på min Transalp. Har även en Dominator, men den är lite stressande, ungefär som att hålla i en motorsåg.

  4. #4
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Välkommen hit Pelle. Själv är jag en 70 årig smålänning som åker omkring på en 1200 GS.
    Jan

  5. #5
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    Välkommen Pelle ! Här kommer du få ta del av mycket intressant o lärorikt läsande.
    Håller med dig ; att ta en tur med hojen slår det mesta ! Att stanna o snacka lite med andra knuttar är ju en trevlig bonus , eller hur ?

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2013
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    89
    Välkommen hit, är också en gubbe på 63 som kör BMW 1200GS

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Välkommen från mig också!

    Attans vad 60+;are det börjar dyka upp. Kanske dags för en 60+ träff, naturligtvis öppen för alla åldrar som vanligt?
    Ove

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Välkommen från mig också!

    Attans vad 60+;are det börjar dyka upp. Kanske dags för en 60+ träff, naturligtvis öppen för alla åldrar som vanligt?
    Vid tidigare försök till träffar verkar det ju som om 60+ inte har så stor lust att åka så långt.
    Många äldre kör ju glidare med allt vad det innebär i form av fint väder och dammfria vägar osv.
    Själv ser jag gärna fram mot en träff. 40-50 mil, men då krävs ju ett boende.

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Vid tidigare försök till träffar verkar det ju som om 60+ inte har så stor lust att åka så långt.
    Många äldre kör ju glidare med allt vad det innebär i form av fint väder och dammfria vägar osv.
    Själv ser jag gärna fram mot en träff. 40-50 mil, men då krävs ju ett boende.
    Vaddå? Grabbarna från Piteå kom farandes för några år sen 120 mil enkel resa och dom kom ju mest på glidare. 2 hjul och en motor i mitten sen är det bara att köra. (säger jag som kört väldigt lite i sommar... )
    Ove

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Välkommen hit Pelle. Själv är jag en 70 årig smålänning som åker omkring på en 1200 GS.
    Alla är välkomna
    men
    Ett forum som har en särskild avd för 60+ drar väl gärna till sig den kategorin?
    Snart hamnar jag i nästa decennium, ska vi fixa ett 70+ där trikes och motoriserade käppar i titan avhandlas??

Liknande ämnen

  1. Ny på forumet
    Av Con i forum Ny på forumet
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2016-04-24, 10:38
  2. Ny på forumet
    Av MrFluke i forum Ny på forumet
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-08-04, 12:54
  3. Ny på forumet
    Av Majtin i forum Ny på forumet
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2010-04-06, 07:12
  4. Ny på forumet.
    Av Diesel i forum Ny på forumet
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-03-22, 00:59
  5. Hur ser vi ut på forumet?
    Av Nina i forum Off topic
    Svar: 75
    Senaste inlägg: 2009-02-17, 21:10

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •