Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 32

Ämne: aprilia rxv

  1. #21
    Moderator Gerts avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Tormastorp-Hörby-Skåne
    Inlägg
    1 293

    SV: aprilia rxv

    Ser kul ut om man har "rätt" sort´s moppe ;D
    Saddlebags can never hold everything you want, but they can hold
    everything you need.
    Gert Karlsson

  2. #22
    Boogieman
    Gäst

    SV: aprilia rxv

    Riktigt goa bilder 8)

  3. #23

    SV: aprilia rxv

    Schyssta actionbilder!

    Har själv kört lite Honda, vore intressant och höra vad din polare med CRF:en säger om aprilian
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  4. #24
    Medlem kilimanjaros avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Ort
    Den del av fosterlandet som är absolut bäst (just nu): Södra Norrlands Kustland: TIMRÅ
    Inlägg
    61

    SV: aprilia rxv

    Pewa

    Har inte susning för det var ingen jag känner eller kände för att vara korrekt.
    Dessutom var det hans kompis, Sebatian, som lånade Aprilian några varv.
    Kanske skriver dom en kommentar här för dom vet om att jag tänkte lägga upp några bilder på den här siten. Möjligen kan du kontakta dom den vägen och fråga.

    För egen del har jag hittat några minus idag: >

    A. Det saknas en 6:e växel för transportena.

    B. Det måste monteras ett band över limpan att lyfta i när man lagt omkull henne. Lyfter man som vanligt i bakramen grabbar man tag i avgasröret som är glödhett vilket jag vet nu!!

    C. Begriper mig inte på timräknaren heller men det är nog säkert handhavandefel.

    // Karl B.




  5. #25
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    SV: aprilia rxv

    Vad jag tycker du formulerar dig bra! Det är kul att läsa dina kåserier. Och fina bilder dessutom. ;D

    Apropå Aprilia så ska det på gångavstånd från mig öppnas en Aprilia-butik! Och de ska även sälja Moto Guzzi där. För nåt år sen öppnades en Triumph-butik inte långt ifrån mig.

  6. #26

    SV: aprilia rxv

    Citat Ursprungligen postat av kilimanjaro

    C. Begriper mig inte på timräknaren heller men det är nog säkert handhavandefel.


    Hur ser timräknaren ut? Alltså på vilket sätt står tiden?..

    // Anders
    www.AndersMx.se

  7. #27
    Medlem kilimanjaros avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Ort
    Den del av fosterlandet som är absolut bäst (just nu): Södra Norrlands Kustland: TIMRÅ
    Inlägg
    61

    SV: aprilia rxv

    Katarina tack tack för att inte bli alltför mycket off topic, kul med människor som vågar vara positiva och inte hela tiden leta fel. Alltför många forum fördärvas av folk som vill spela Allan och försöka växa på andras misstag. Kanske kan jag återkomma med ett inlägg på din trevliga blogg.

    TcAnders
    Det är dom vanliga funktionerna alltså lap, rpm, odo, average samt en vanlig klocka alltså tid och man växlar som vanligt ett steg motsols med endera en knapp på själva mätaren eller en knapp på vänster reglagehållare.

    Troligen har jag missat nåt i någon inställning för man lär väl kunna växla mellan olika tidsformat och km resp. miles det har jag heller inte snappat.
    På dumt karlvis anser jag naturligtvis att det bara är k...........r som läser manualen innan man provat allting (och ibland tom. plockat sönder manicken ifråga) utan resultat.

    Handlaren är i Thailand men kommer hem till helgen så jag väntar med att plocka isär den "förns" jag frågat honom hehe.

    sitter framför tv:n och kollar hockey så nu bryter jag men har du tips om klockan vill jag gärna ha dom.

    // Karl B.

  8. #28

    SV: aprilia rxv

    Hehe, okej. Ja då kan jag tyvärr inte hjälpa dig..

    Haha, ja man testar först.. Och det sista man gör är att kolla manualen, bara i absolut nödfall!

    Hoppas det blir minusgrader till helgen så jag kan berätta hur min hojj är jämfört med 07:an.


    // Anders
    www.AndersMx.se

  9. #29
    Medlem kilimanjaros avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Ort
    Den del av fosterlandet som är absolut bäst (just nu): Södra Norrlands Kustland: TIMRÅ
    Inlägg
    61

    SV: aprilia rxv

    Hej TcA. Var in och kollade din hemsida Schysst!! Creds för den.

    Är intresserad av att höra om Din nya Tc eller är det en Te? Var bara millimeter från en sån nåja för att vara ärlig ca 30 000 kronor alltså hehe.

    Ska man åka fort i skogen åker man nog idag 250 cc hur det är i cross har ingen bra koll på
    men är inte trenden även där att "kung fyrtakt" kommer och "less is more" som det heter. I enduro kör ju "Lappen" iaf liten fyrtakt vad han crossar med vet jag inte. Vet du? Ni är väl snudd på grannar?
    // Karl B.

  10. #30

    SV: aprilia rxv

    Hej, Sebastian här! Tja, Pewa, visst kan jag säga vad jag tyckte om Rxv:n gentemot Crf 450.

    För att börja med 450:n så är den en underbar maskin! Den har massor med råstyrka, men under kontrollerade former, så om man vil köra lugnt går ju det också samt att den är så liten och smärt att den är ju som en liten 85 cc att hantera i kurvor (förutom kraften då!) och dylikt.

    Sen när vi kommer till Rxv:n har vi ju en del slående olikheter. Till att börja med kan vi ju ta motorkaraktären eftersom att Rxv:n har twincylinder med ett slag på ( om jag inte minns fel, Kalle? ) 4,5 cm på varje cylinder, vilket gör att den uppör sig som en 2-taktare, man måste ha lite varv för att det ska hända något. Inte väldigt mycket till bottendrag, alltså, men ingen slö maskin heller.

    Sedan kommer vi till sadel och styre vilket också hade sina olikheter mot 450:n.
    Rxv:n kändes mycket högre att sitta på samt att styret kändes som att det var nedåtböjt, som en halvmåne ungefär. Detta är väldigt ovant för mig eftersom att jag hade Ricky Carmichael Replica Renthal Fatbar styre på min förra Yz 250cc och att det även var ett ganska uppåtböjt Renthal-styre på Crf 450:n som vi körde, så jag hade lite svårt att få något flyt i det hela.

    Så när jag kommer hemifrån lumpen då blir det nog en Crf 450 för mig

Liknande ämnen

  1. Aprilia SportCity 250
    Av pewa i forum Scooter
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2022-02-08, 18:47
  2. Aprilia RS 125
    Av erikholmgren i forum Street
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-07-05, 20:54
  3. Aprilia Strada
    Av pannben i forum Street
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-05-08, 13:18
  4. Aprilia FV2
    Av turbo i forum Street
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-11-20, 20:09
  5. Aprilia Tuono
    Av pewa i forum Street
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-07-13, 12:45

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •