Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: suzuki går illa..

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Laholm
    Inlägg
    4

    suzuki går illa..

    jag har letat runt som en galning utan att hittat nån som har haft samma problem som min hoj..

    köpte en suzuki gsx 750es i våras. allt hade blivit kollar av verkstad.
    ventil spel. förgasare. alla vätskor byta.. köpte den på johans mc i gbg. den har gått perfekt hela sommaren.. tills nu i fredags efter jag tankat..
    gick fint att köra genom stan och ut till motorvägen. ligger i 120 när den börjar rycka och svara dåligt på gasen.. fattar ingenting.. tänkte att det kanske var vatten i soppan så jag hällde i en rejäl slurk k-sprit.. hjälper inte. testade startgas utifall den tar tjuvluft.. händer ingenting:/ den går som vanligt tills den blir varm ca 80grader.. sen blir det bara värre ju längre jag kör..

    nån som vet vad det kan vara??

    ha det gött

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Först - Välkommen!

    Ett gubbatips är att hälla en flaska med STP i tanken och köra. Kan göra underverk, haver provat flera gånger med bra resultat på motorer som stått lite för länge. Börja gärna med att överdosera kraftigt genom att hälla flaskan i typ halv tank och kör några mil. Varning! Sist jag använde STP var på min W 650 som inte ville jobba med båda cylindrarna. Jag körde ett par mil innan det blev fyr i båda med ett plötsligt ryck. Som tur var hade jag båda händerna på styret så jag slapp ramla av...
    Ove

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Laholm
    Inlägg
    4
    tackar ska testa detta å se om det funkar

  4. #4
    Medlem Cy2s avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Söder
    Inlägg
    351
    Citat Ursprungligen postat av JB87 Visa inlägg
    jag har letat runt som en galning utan att hittat nån som har haft samma problem som min hoj..

    köpte en suzuki gsx 750es i våras. allt hade blivit kollar av verkstad.
    ventil spel. förgasare. alla vätskor byta.. köpte den på johans mc i gbg. den har gått perfekt hela sommaren.. tills nu i fredags efter jag tankat..
    gick fint att köra genom stan och ut till motorvägen. ligger i 120 när den börjar rycka och svara dåligt på gasen.. fattar ingenting.. tänkte att det kanske var vatten i soppan så jag hällde i en rejäl slurk k-sprit.. hjälper inte. testade startgas utifall den tar tjuvluft.. händer ingenting:/ den går som vanligt tills den blir varm ca 80grader.. sen blir det bara värre ju längre jag kör..

    nån som vet vad det kan vara??

    ha det gött
    Har haft ett liknande fel, visserligen på en honda. Då var det tändspole som lagt av. Mitt tips kolla tändhatt, kabel och spole.

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Laholm
    Inlägg
    4
    uppdatering testade stp i tanken och som du beskrev ove fick jag köra ett par mil innan jag märkte skillnad.. det kom smygande. så nu går den kanon igen. så kanske nått skit i förknasarna eller nåt. ska tanka upp den och hälla i det sista i flaskan med. Sen införskaffa ett soppa filterska. ska kolla tänddelarna i helgen när jag har tid. man vet ju aldrig. det kanske torkade upp under turen.

    tackar mjukast för råden. kommer uppdatera om det krånglar igen

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Laholm
    Inlägg
    4
    uppdatering testade stp i tanken och som du beskrev ove fick jag köra ett par mil innan jag märkte skillnad.. det kom smygande. så nu går den kanon igen. så kanske nått skit i förknasarna eller nåt. ska tanka upp den och hälla i det sista i flaskan med. Sen införskaffa ett soppa filterska. ska kolla tänddelarna i helgen när jag har tid. man vet ju aldrig. det kanske torkade upp under turen.

    tackar mjukast för råden. kommer uppdatera om det krånglar igen

Liknande ämnen

  1. Suzuki gsx 400 T, går illa
    Av Ulgrath i forum Veteran
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2019-07-04, 22:11
  2. Yamaha TR1 låter illa
    Av Delerium i forum Mekhörnan
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-05-04, 14:07
  3. Svar: 18
    Senaste inlägg: 2014-08-03, 09:51
  4. INTERMEZZON, som inte slutat illa.
    Av Olle Å i forum Off topic
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-09-23, 11:31
  5. Kunde ha slutat illa.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-06-27, 10:32

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •