Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 17 av 17

Ämne: Förgasare med öppet filter.

  1. #11
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Falkenberg
    Inlägg
    390
    Jag har ungefär samma uppsättning (dubbel K&N och Z750 -82) och utan luftburk är det ett helvete

    Bäst resultat har jag fått genom att förlänga gummit inne i filtret med en rörstump i plast.
    Testade olika munstycken (större) men det blir bara sämre.
    Det är som du säger nån form av turbulens i fuggen vid vissa hastigheter...röret tillsammans med gummit reder nog ut detta så det blir ett mer laminärt flöde.

  2. #12
    Medlem Benny intruders avatar
    Reg.datum
    feb 2015
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    328
    Citat Ursprungligen postat av Borken Visa inlägg
    Jag har ungefär samma uppsättning (dubbel K&N och Z750 -82) och utan luftburk är det ett helvete

    Bäst resultat har jag fått genom att förlänga gummit inne i filtret med en rörstump i plast.
    Testade olika munstycken (större) men det blir bara sämre.
    Det är som du säger nån form av turbulens i fuggen vid vissa hastigheter...röret tillsammans med gummit reder nog ut detta så det blir ett mer laminärt flöde.
    på min shadow exprimenterade jag lite grann, och efter en liten borrning av dämparen för bättre ljud så blev den ungefär likadan,orka inte liksom..borrningen va väldigt sparsam men ändå så protesterade den...så förhållandet förgasare och dämpare är nog ett bra tips..tänker då på Hemmagjord insats som det talas om...!

  3. #13
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av Dalle__ Visa inlägg
    Jag har inte synkat förgasarna sen jag bytte filter och avgas ska investera i synk klockor i vinter.

    Men, gör dem själv vet jag. Mycket roligare och billigare.
    Sök på tex:
    homemade carb sync tool

    Funkar alldeles utmärkt





    //Janne

  4. #14
    Medlem Dalle__s avatar
    Reg.datum
    apr 2015
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    10
    Citat Ursprungligen postat av jrutgers Visa inlägg
    Men, gör dem själv vet jag. Mycket roligare och billigare.
    Sök på tex:
    homemade carb sync tool

    Funkar alldeles utmärkt





    //Janne

    Tjena Janne
    Har tänkt på det men slang varianten fattar jag mig inte riktigt på. Men såg att man kunde köpa vakum klockor på biltema synka alla klockor mot en förgasare sen använda mig av sån ventil på bilden nedan på varje klocka annars fladdra mätaren oläsligt mycket. Men tänkte då måste man öppna alla ventiler exakt lika mycket annars blir väl resultatet fel? För en ventil till 4 slangar funkar väl inte?


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  5. #15
    Medlem Dalle__s avatar
    Reg.datum
    apr 2015
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    10

    Förgasare med öppet filter.

    Som svar till min egen fråga hitta jag denna bilden och där är en ventil på varje slang. Det får bli ett besök på biltema i helgen.

  6. #16
    Medlem Dalle__s avatar
    Reg.datum
    apr 2015
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    10
    Citat Ursprungligen postat av Borken Visa inlägg
    Jag har ungefär samma uppsättning (dubbel K&N och Z750 -82) och utan luftburk är det ett helvete

    Bäst resultat har jag fått genom att förlänga gummit inne i filtret med en rörstump i plast.
    Testade olika munstycken (större) men det blir bara sämre.
    Det är som du säger nån form av turbulens i fuggen vid vissa hastigheter...röret tillsammans med gummit reder nog ut detta så det blir ett mer laminärt flöde.
    har hört att vissa har gjort något liknande vissa sätter en rör bit extra sen filtret. Men då vet jag iallafall att det är ett förgasar / avgas problem då är det bara att prova sig fram. Visst är det ett helvete utan burkan men sååå mycket snyggare hehe

  7. #17
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Jo det har det visst. Om drevningen är för hög och förgasarinställningen är fel på så sätt att den inte får full kraft. så kan den inte varva ut ordentligt. Talar nu om högsta växeln.
    Jo men inte börjar du söka fel på drevningen på en 750 om den börjar sega vid 100 o lägger av vid 130 ???

Liknande ämnen

  1. Byte av olja och filter på Dragstar 1100
    Av Profeteus i forum Mekhörnan
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2018-03-17, 10:42
  2. Byta Luftburk/filter
    Av Lillen i forum Mekhörnan
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2011-09-11, 10:55
  3. Ny olja och filter.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-04-24, 19:53
  4. oljebyte och filter
    Av eljem i forum Mekhörnan
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-04-02, 02:16
  5. Måste man byta filter varenda gång vid oljebyte
    Av lone wolf i forum Mekhörnan
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-12-14, 10:43

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •