Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Höst

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510

    Höst

    Jag gillar hösten trots det lite kyligare vädret. Gillar ju att åka omkring på de lite mindre vägarna och då ser man ju så mycket bättre då löve`n fallit. Att slippa en massa damm och mygg och turister med sina husbilar är ju ganska fin också.
    Har även en nyinköpt Honda Dominator som är i nyskick, 1200 mil. Den har grova däck som kommer att funka hela vintern. Här har vi ju ett jäkla vägförhållande om vnitern. Ibland barmark och ibland is och snö. Vilka däck???. Jag gör så att då det är isigt skruvar jag i dubb.
    Tar kanske en kvart per hjul.
    Fundera på att ta en sväng till Norge senare i höst och då får skruvdragaren och ett par påsar dubb följa med.
    Räven och jag körde i Norge förra hösten och passerade ett fjällmassiv då vi märkte att det helt plötsligt var en ishinna på vägen. Som tur var hade vägverket uppmärksammat det, så efter 5 min. kom vi fram till där de sandat.

  2. #2
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Ja hösten är fin, tycker om när träden byter färg. Men trist när de fallit av, då är det bara blött, blåsigt och mörkt. Så när vintern kommer och ljusar upp med sin snö är det trevligare igen. Snön får gärna vara sträv och flera minusgrader, jag tror jag skulle trivas i norrbotten faktiskt.

  3. #3
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Höstens färger är vackra. Norge i början på oktober är färgkavalkad i gult å rött. Ishalka är lurigt liksom våta höstlöv.
    Jan

Liknande ämnen

  1. Norgetripp i höst ??
    Av Olle Å i forum Träffar & Körningar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2014-09-15, 17:06
  2. Sista turen för i höst
    Av erkagn i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 63
    Senaste inlägg: 2010-11-19, 09:43
  3. Halvtråkig höst
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-09-29, 18:35

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •