Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: SMS Parkering

  1. #1
    Medlem loquazs avatar
    Reg.datum
    maj 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    114

    SMS Parkering

    Tänk att någon som är så dum som får en parkeringsböter på en moped... Ja den personen var jag ) :
    Så jag lärde mig att även ett 2-hjuls fordon kan få parkeringsböter. Så jag tycker att man i vissa fall är tvungen att betala för parkering, och då har jag funderat på att det är ganska bra att det finns så många ställen (mest i centrala Göteborg), med SMS Parkering. Man betalar för den tiden man har parkerat och behöver ingen biljett (som skapar ytterligare ett problem för mc) men frågan är att om man tar en hel plats kanske bilisterna blir sura... Hur gör ni? Eller vilka erfarenheter och tips har ni som motorcyklister när det gäller mc-parkeringar?

    Sent from my Nexus 6 using Tapatalk

  2. #2
    Medlem sgtes avatar
    Reg.datum
    maj 2014
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    53
    Bor i Sthlm. Brukar inte betala. Men gör jag det ska jag ha en hel plats, inget snack om saken.

  3. #3
    Medlem erikns avatar
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Tumba
    Inlägg
    816
    Det är så olika från ställe till ställe. Bäst är nog Solna:

    Motorcyklar får parkeras utan avgift på gata, där parkering är tillåten, förutsatt att du placerar den vinkelrätt mot trottoarkanten.
    I Sthlm finns det massor av MC-parkeringar, de är än så länge gratis. Ställer du dig någon annanstans måste du betala.

    Södertälje ska ha någon MC-parkering i centrum, men jag har inte hittat den. Har haft tur hittills, för jag trodde som du att MC var undantagna från P-biljett. Fick lära mig senare att det inte var det.
    /Erik

  4. #4
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    Betyder det att om man betalar P-avgift, så behöver man inte parkera vinkelrätt mot trotoaren och kan använda hela P-rutan ? Skulle aldrig dela P-plats eller ställa hojen vinkelrätt ,,,,

  5. #5
    Medlem erikns avatar
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Tumba
    Inlägg
    816
    Det är sällan några rutor på vägen där. Körde lite maps för att kolla och det finns MC parkering också. Hittade ingen som stod på vanliga vägen.

    https://www.google.se/maps/@59.36505...8i6656!6m1!1e1
    /Erik

Liknande ämnen

  1. Parkering Visby
    Av erikn i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2014-07-26, 17:58
  2. Parkering?
    Av Martin i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2013-11-29, 19:12
  3. Stor och bra parkering i Stockholm?
    Av rickythefox i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-06-21, 08:57
  4. Framtidens MC-parkering?
    Av pewa i forum Nyhetsarkiv
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-05-25, 22:07
  5. fin parkering
    Av turbo i forum Off topic
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-11-24, 17:49

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •