Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Schubert C3 Pro - problem med SRC

  1. #1

    Schubert C3 Pro - problem med SRC

    Jag har precis köpt en ny hjälm från Progearmoto i Finland. Det blev en Schubert C3 Pro med SRC-system (intercom) tillverkat av Cardo. Jag kan dock säga på en gång att leverans och kontakterna med nätbutiken fungerat klanderfritt, hittills...

    Men när jag nu skulle uppdatera mjukvaran i SRC-systemet så dog det. Jag har försökt starta om den men det blinkar inte ens till hur jag än gör. Det skulle vara intressant och veta om någon annan drabbats av samma problem och hur det i sådana fall löst sig.

    Jag kommer ta kontakt med säljaren direkt efter helgen för att höra hur problemet ska lösa sig på snabbast möjliga sätt. Lite besviken är jag nog ändå eftersom jag har utgått ifrån att så dyra grejer ska fungera felfritt.

  2. #2
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av VespaTouring Visa inlägg
    Jag har precis köpt en ny hjälm från Progearmoto i Finland. Det blev en Schubert C3 Pro med SRC-system (intercom) tillverkat av Cardo. Jag kan dock säga på en gång att leverans och kontakterna med nätbutiken fungerat klanderfritt, hittills...

    Men när jag nu skulle uppdatera mjukvaran i SRC-systemet så dog det. Jag har försökt starta om den men det blinkar inte ens till hur jag än gör. Det skulle vara intressant och veta om någon annan drabbats av samma problem och hur det i sådana fall löst sig.

    Jag kommer ta kontakt med säljaren direkt efter helgen för att höra hur problemet ska lösa sig på snabbast möjliga sätt. Lite besviken är jag nog ändå eftersom jag har utgått ifrån att så dyra grejer ska fungera felfritt.
    Håller med dig.Beställde en Schubert Sr1 av samma företag.Funkade kanon.Men ett reglage för ventilationen sitter löst.Mailade Progear med bild men inget svar.Ringde upp denne och han var riktigt trevlig och han hade sett mailet och vidarebefodrat ärendet till Schubert för åtgärd.Löser sig nog.På tal om Cardo,har själv ett nytt G9x som strular.Slitit bort det från hjälmen och kastat i skrubben.Jag ska njuta av mc ljudet i fortsättningen.Och prata i telefon när jag stannat.

Liknande ämnen

  1. El-Problem
    Av Olle Å i forum Mekhörnan
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2014-01-19, 22:23
  2. El problem ?
    Av Thenorrland i forum Mekhörnan
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2013-04-12, 13:05
  3. Abs problem
    Av Spiken i forum Mekhörnan
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-05-19, 16:31
  4. Problem.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-09-09, 17:10

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •