Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 16

Ämne: Vilken touringhoj??

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    5

    Vilken touringhoj??

    Hej! Jag har varit sugen på en CBF 1000 ett tag, men vet inte exakt vilken jag vill ha, finns ju en del att välja på Är ca 185 lång å vill sitta ganska raklång under längre körningar. Skicka gärna in tips om vilken hoj som kan passa.

  2. #2
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Vem är du ? kör du bara större vägar? Vänder du om vägen blir dålig eller grus ?
    Jan

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av pappa Visa inlägg
    Hej! Jag har varit sugen på en CBF 1000 ett tag, men vet inte exakt vilken jag vill ha, finns ju en del att välja på Är ca 185 lång å vill sitta ganska raklång under längre körningar. Skicka gärna in tips om vilken hoj som kan passa.
    Kolla på dom så kallade äventyrshojarna där sitter man rakt upp, och sedan kan man ändra så att det passar. Provkör det är det bästa.
    Jan-Olov

  4. #4
    Dom här tre t.ex...
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    5
    Jag kör både små å stora vägar, kör som sagt en hel del långkörning. Å ibland då också med passagerare. Grus brukar jag inte stanna å vända för, har kört en hel del grus. Hade en gsx 1100 förut å den va kanon, men vill också testa någon annan. Tänkte då på cbf

    Pappa

  6. #6
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av pappa Visa inlägg
    Jag kör både små å stora vägar, kör som sagt en hel del långkörning. Å ibland då också med passagerare. Grus brukar jag inte stanna å vända för, har kört en hel del grus. Hade en gsx 1100 förut å den va kanon, men vill också testa någon annan. Tänkte då på cbf

    Pappa
    Vi är ju alla olika å bör välja hoj därefter. Lycka till med ditt val.
    Jan

  7. #7
    Medlem swischmcs avatar
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    infödd 08, dvs förortsbo :)
    Inlägg
    74
    Jag är inne på min tredje Honda CBF 1000 och har hittills kör nästan 10 000 mil med dem.
    Med lite "lull-lull" som 12 volt-uttag, gps-hållare och extra helljus har den blivit en kanonbra reskompis.

    Jag gillar den för att den är lugn och trygg. Går som tåget och har bra bottendrag. Inget växlande i onödan! Använder hojen till touring och pendling t.o.r. jobbet. Normala grusvägar fungerar också, men där handlar det kanske mer om körkunskaper och kanske däck.
    En smc-instruktör lyckades piska hojen runt ATT (Arlanda Test Track/smc school) och höll utan problem takten i snabb grupp. Tydligen går den att köra bana med också...

    Modeller från -10 har ett avgasrör istf två, bättre bensinmätare och fler hästkrafter.

    Sadeln går att ställa i tre lägen (enkelt att göra själv om inte tummen är precis mitt i handen). Bra handbok finns på nätet.

    Sammanfattningsvis så är Honda cbf 100 en hoj som är bra på allt men inte bäst på något. Startar snällt och går bra.

    Bästa sättet att hitta en mc som passar är att provköra. Lycka till!

  8. #8
    Medlem Wiseguys avatar
    Reg.datum
    nov 2011
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    96
    Jag skulle satsa på stor "äventyrshoj".
    Dvs. Varadero, V-strom, Capo Nord, Multistrada, BMW GS, Yamahas Super Tenere, osv.
    Hojar som är ämnade för asfalt, men där man sitter upprätt och som inte är helt fel ute på sämre väg med.

  9. #9
    Medlem BeSts avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    96
    Man sitter relativt upprätt på en Kawasaki GTR. Har nyligen bytt till denna hoj :-)
    Provkör ! ;-)

  10. #10
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    154
    BMW R1200GSA är fantastisk. Mycket bekväm och grym motor. Jag är jätte nöjd med min.
    Shaun

Liknande ämnen

  1. Vilken H-D ?
    Av pentti01 i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2016-05-27, 17:28
  2. Vilken hoj?
    Av cribbe i forum Street
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-12-09, 17:17
  3. Köpa beg touringhoj vad tänka på?
    Av Martin i forum Touring
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2011-09-05, 23:45
  4. Ny touringhoj inköpt
    Av Allan K i forum Touring
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-11-01, 14:11
  5. Vilken GPS
    Av Jonas i forum Touring
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2010-04-13, 18:46

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •