Sidan 16 av 18 FörstaFörsta ... 61415161718 SistaSista
Resultat 151 till 160 av 174

Ämne: Japanska vs Amerikanska choppers?

  1. #151
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    För att återgå till trådens ursprung tycker jag det verkar oavgjort mellan Japan och USA. USA har faktiskt fler hojmärken än HD. Kvalité i våra ögon är oftast beroende på vem som skriker högst.
    Skall frågan avgöras en gång för alla, så måste en vetenskaplig test till. Det vill vi nog inte ha, för då går vi ju miste om et kärt ämne för diskussioner.
    På tal om dom andra amerikanska märkena. Är det någon som hört något om att Victory och Indian har problem med nåt? Dom som kör dom verkar ju väldigt nöjda.

  2. #152
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2013
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    116
    Citat Ursprungligen postat av RobbeS Visa inlägg
    På tal om dom andra amerikanska märkena. Är det någon som hört något om att Victory och Indian har problem med nåt? Dom som kör dom verkar ju väldigt nöjda.
    Här finns en sida med lite reflektioner

    "I have worked as a mechanic at both Harley-Davidson and Victory shops in a part-time capacity for sixteen years, and I own both makes of bike. I have ridden countless bikes and worked on all kinds of stuff. Here I offer some thoughts about these engines with which I have the most experience."

    http://conservativedeist.blogspot.se...an-v-twin.html

  3. #153
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    För att återgå till trådens ursprung tycker jag det verkar oavgjort mellan Japan och USA. USA har faktiskt fler hojmärken än HD. Kvalité i våra ögon är oftast beroende på vem som skriker högst.

    Skall frågan avgöras en gång för alla, så måste en vetenskaplig test till. Det vill vi nog inte ha, för då går vi ju miste om et kärt ämne för diskussioner.

    Det må så vara.. Men vad menas egentligen med kvalité?
    Är det att något förväntas fungera år ut och år in utan underhåll, eller är kvalité att något fungerar år ut och år in med ett väl utmätt service program där varje ägare behöver ombesörja att detta program följdes genom att skicka in grejerna på service..
    Eller om ägare väljer att själva genomföra dessa åtgärder och kanske inte alltid gör rätt.. Då kanske kvaliteten uppfattas som sämre, men är i själva verket "misskötsel"...

    Så, kanske är det mer av det ena på hd och mer av ngt annat på japs, men när där kommer omkring så är hojåka en fråga om mer än bara kvalitet..
    Jag vill ju ha något som jag gillar även om det kanske innebär mer skruva än om jag köper en Varadero som kanske kräver mindre skruva..
    Ljud, känsla, historia osv..

    Med på vad jag menar?

  4. #154
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    Citat Ursprungligen postat av jrutgers Visa inlägg
    Det må så vara.. Men vad menas egentligen med kvalité?
    Är det att något förväntas fungera år ut och år in utan underhåll, eller är kvalité att något fungerar år ut och år in med ett väl utmätt service program där varje ägare behöver ombesörja att detta program följdes genom att skicka in grejerna på service..
    Eller om ägare väljer att själva genomföra dessa åtgärder och kanske inte alltid gör rätt.. Då kanske kvaliteten uppfattas som sämre, men är i själva verket "misskötsel"...

    Så, kanske är det mer av det ena på hd och mer av ngt annat på japs, men när där kommer omkring så är hojåka en fråga om mer än bara kvalitet..
    Jag vill ju ha något som jag gillar även om det kanske innebär mer skruva än om jag köper en Varadero som kanske kräver mindre skruva..
    Ljud, känsla, historia osv..

    Med på vad jag menar?
    Ligger mycket i det du säger !!

  5. #155
    Är väl bara jenkijärn som gäller som custom för mig !
    Kylare o kardan går bort för mig när man vill ändra/byggaom !

  6. #156
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av pentti01 Visa inlägg
    Ligger mycket i det du säger !!
    x2

  7. #157
    Medlem Ölänningens avatar
    Reg.datum
    maj 2010
    Ort
    Borgholm, Öland
    Inlägg
    47
    Amerikanska choppers är ju snyggare att titta på... japanska choppers håller troligen högre kvalitet åtminstone lär förhållandet köra/meka vara högre på japanska.

  8. #158
    Citat Ursprungligen postat av Ölänningen Visa inlägg
    Amerikanska choppers är ju snyggare att titta på... japanska choppers håller troligen högre kvalitet åtminstone lär förhållandet köra/meka vara högre på japanska.
    Nja vet ifan ! CB750 bobber o XS650 chopper som vi åker med tycker jag de ramlar ur delar helatiden hehe
    Hemma byggen har nog den tendensen ! Stel byggen blir lite så ;-)
    Är faktiskt imponerad av min chopper som jag inte rörde en skruv på förra året
    Senast redigerat av Intruder den 2016-04-05 klockan 19:54.

  9. #159
    Citat Ursprungligen postat av Ölänningen Visa inlägg
    Amerikanska choppers är ju snyggare att titta på... japanska choppers håller troligen högre kvalitet åtminstone lär förhållandet köra/meka vara högre på japanska.
    Både Japanska och amerikanska choppers är ju hemmabyggen så det är väl mer byggarens kunskaper och färdigheter som avgör hur mycket mekande det blir.

  10. #160
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2016
    Inlägg
    2
    Började köra Harley för ungefär 20 år sedan men det var bara en massa problem så jag gick över till motsvarande japanska glidare och då fick jag kvaliteten men tappade en del av karaktären. Kör sedan flera år engelska glidare vilket har visat sig ha både karaktär och kvalitet.

    Detta är mitt första inlägg på forumet så jag passar på att säga hej.

Liknande ämnen

  1. Bromsar på choppers?
    Av Olle Å i forum Mekhörnan
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2018-01-14, 17:19
  2. Icke japanska hojar
    Av Hondamannen i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2012-09-16, 16:29
  3. Choppers och andra byggen på MC Collection museum
    Av MC Collection museum i forum Custom
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-10-03, 19:06
  4. Besök hos Orange County Choppers
    Av pewa i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-02-23, 10:39
  5. Frisco bay choppers
    Av föddfri i forum Custom
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-01-08, 06:31

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •