Sidan 15 av 18 FörstaFörsta ... 51314151617 ... SistaSista
Resultat 141 till 150 av 174

Ämne: Japanska vs Amerikanska choppers?

  1. #141
    Citat Ursprungligen postat av Seventy7 Visa inlägg
    Suzuki M1800R 2016: 129,900 kr.

    Alla Harley går allt annat än optimalt från fabrik så om du tycker att deras hojar går "bra" så vet vi ungefär vad din ribba på "bra" ligger. Sedan att du inte kan köra hoj är inte detsamma som att M1800R bara går bra rakt fram. Kan du köra hoj skulle du nämligen inte påstå att det är "godnatt" så fort det svänger. Har själv kört den och det går att lägga sig så mycket i kurvorna att man nästan måste ha pyjamas på sig. Men du är kanske en sådan som tror att breda däck är lika med dålig väghållning, att det inte då går att lägga ner hojen i kurvorna.

    Du märker heller ingen "större skillnad" på en Fat Bob med sina 70 hk och 130 Nm och M1800R med sina 125 hk och 160 Nm. Inte för att upprepa sig men där har vi ännu en ribba som säger mig en hel del om dig.

    Ungefär en handfull personer är "aktiva" på detta forum och det är inbördes beundran som gäller. Är man som jag ny här och inte delar era meningar så är man tydligen ett troll.

    Förstår varför detta forum är mer eller mindre är dött.
    Kul att du kört "alla" Harley och vet att de går allt annat än optimalt. Sen undrar jag om det är något väldigt personligt för dig det här med Harley kontra Japanskt? Verkar ju så med din aggressiva debatteknik och maskerade personangrepp på de som har annan åsikt än dig. Så trivs du inte på forumet och tycker att alla med annan åsikt är idioter, byt forum!

  2. #142
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av RobbeS Visa inlägg
    Kul att du kört "alla" Harley och vet att de går allt annat än optimalt. Sen undrar jag om det är något väldigt personligt för dig det här med Harley kontra Japanskt? Verkar ju så med din aggressiva debatteknik och maskerade personangrepp på de som har annan åsikt än dig. Så trivs du inte på forumet och tycker att alla med annan åsikt är idioter, byt forum!
    Som jag erfarit tidigare, så börjar trådarna att spåra ur då någon inte accepterar att andra har olika åsikter. Det är ju därför rasister och liknande grupperingar uppstår, om man tar till ytterligheterna. Utan olika åsikter kan det ju inte uppstå diskussioner. Då blir det ju en sk. enpartistat
    Håll de olika åsikterna isär och blanda inte in sk.personangrepp så kan ju ett forum leva.

  3. #143
    Medlem Benny intruders avatar
    Reg.datum
    feb 2015
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    328
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Som jag erfarit tidigare, så börjar trådarna att spåra ur då någon inte accepterar att andra har olika åsikter. Det är ju därför rasister och liknande grupperingar uppstår, om man tar till ytterligheterna. Utan olika åsikter kan det ju inte uppstå diskussioner. Då blir det ju en sk. enpartistat
    Håll de olika åsikterna isär och blanda inte in sk.personangrepp så kan ju ett forum leva.

  4. #144
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Som jag erfarit tidigare, så börjar trådarna att spåra ur då någon inte accepterar att andra har olika åsikter. Det är ju därför rasister och liknande grupperingar uppstår, om man tar till ytterligheterna. Utan olika åsikter kan det ju inte uppstå diskussioner. Då blir det ju en sk. enpartistat
    Håll de olika åsikterna isär och blanda inte in sk.personangrepp så kan ju ett forum leva.

  5. #145
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av jrutgers Visa inlägg
    Fast det där är en cbx. 6:a..
    Låter fint..
    Mmm men 600 nämdes med

  6. #146
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Delerium Visa inlägg
    Det är en prototyp. Blir sannolikt betydligt bättre om de bestämmer sig för att börja sälja den. Den här ska enligt uppgift göra ca 27 mil på en laddning:

    https://www.youtube.com/watch?v=6YIEVdFt0OE

    http://www.zeromotorcycles.com/shop/...roducts_id=204
    UUUäää eldrift går fetbort, åter till tråden

  7. #147
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Seventy7 Visa inlägg
    Suzuki M1800R 2016: 129,900 kr.

    Alla Harley går allt annat än optimalt från fabrik så om du tycker att deras hojar går "bra" så vet vi ungefär vad din ribba på "bra" ligger. Sedan att du inte kan köra hoj är inte detsamma som att M1800R bara går bra rakt fram. Kan du köra hoj skulle du nämligen inte påstå att det är "godnatt" så fort det svänger. Har själv kört den och det går att lägga sig så mycket i kurvorna att man nästan måste ha pyjamas på sig. Men du är kanske en sådan som tror att breda däck är lika med dålig väghållning, att det inte då går att lägga ner hojen i kurvorna.

    Du märker heller ingen "större skillnad" på en Fat Bob med sina 70 hk och 130 Nm och M1800R med sina 125 hk och 160 Nm. Inte för att upprepa sig men där har vi ännu en ribba som säger mig en hel del om dig.

    Ungefär en handfull personer är "aktiva" på detta forum och det är inbördes beundran som gäller. Är man som jag ny här och inte delar era meningar så är man tydligen ett troll.

    Förstår varför detta forum är mer eller mindre är dött.
    Svammel pelle. Åker i huvudsak japanskt och en kompis har en 1800 r och vi har åkt mycket. Den hänger på rätt bra upp till 200 men på kurviga vägar har den inte en chans mot min Fjr. Men han kanske inte kan köra hoj.Han som jag har kört hoj sedan -83 så lite varma i sadeln är vi. Jag skulle nog aldrig köpa en Hd, inget för mig.Men vill försvara dom lite bara då många gnäller över dom och att dom är så dyra. 170 tusen kostade den fat boben jag prova och som gick riktigt bra för att ha 70 hk.Men som du säger ska man ha lite ljud och lull,lull så drar det iväg och blir fulldyrt. Och ja jag skulle nog hellre ta en 1800 eller Yamma 1900 Men fick nog bli en Rocket i första hand. Ps JAG tycker inte att du skulle vara ett troll
    Senast redigerat av engström67 den 2016-02-21 klockan 21:01.

  8. #148
    Medlem TMax500s avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg (Västra Frölunda)
    Inlägg
    522
    Seså pojkar, inte gräla!

  9. #149
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Mun hugg blir det ju alltid, det hör till.För att återgå till tråden. Vill man ha en custom, ut och prova massa olika, även hd. Bilda en egen uppfattning. Låt känslan och plånboken bestämma. Tänk om alla hade lika hoj, guu va tökut. Nu får det bli vår, vill åka hoj nuuu.

  10. #150
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Mun hugg blir det ju alltid, det hör till.För att återgå till tråden. Vill man ha en custom, ut och prova massa olika, även hd. Bilda en egen uppfattning. Låt känslan och plånboken bestämma. Tänk om alla hade lika hoj, guu va tökut. Nu får det bli vår, vill åka hoj nuuu.
    För att återgå till trådens ursprung tycker jag det verkar oavgjort mellan Japan och USA. USA har faktiskt fler hojmärken än HD. Kvalité i våra ögon är oftast beroende på vem som skriker högst.
    Skall frågan avgöras en gång för alla, så måste en vetenskaplig test till. Det vill vi nog inte ha, för då går vi ju miste om et kärt ämne för diskussioner.

Liknande ämnen

  1. Bromsar på choppers?
    Av Olle Å i forum Mekhörnan
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2018-01-14, 17:19
  2. Icke japanska hojar
    Av Hondamannen i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2012-09-16, 16:29
  3. Choppers och andra byggen på MC Collection museum
    Av MC Collection museum i forum Custom
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-10-03, 19:06
  4. Besök hos Orange County Choppers
    Av pewa i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-02-23, 10:39
  5. Frisco bay choppers
    Av föddfri i forum Custom
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-01-08, 06:31

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •