Sidan 9 av 18 FörstaFörsta ... 7891011 ... SistaSista
Resultat 81 till 90 av 174

Ämne: Japanska vs Amerikanska choppers?

  1. #81
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2013
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    116
    Citat Ursprungligen postat av Seventy7 Visa inlägg
    Hela ditt argument handlar om ett enda test som är till din fördel, du har länkat till det flera gånger. Allt annat ignorerar du, kallar det för smutskastning, att inte vara seriöst etc. Du använder också återförsäljarens försäljningssnack som argument. Finns liksom inget att diskutera då när du lever i en bubbla.
    Frågan är vem det är som lever i en bubbla. Har du ens ägt en HD själv? Av någon anledning verkar det som att de som har starkast åsikter om märket knappt själva har suttit på en.

    Personligen har jag ingenting emot andra fabrikat. Ägde en Honda för ett par år sedan och tyckte den var utmärkt. Har full förståelse för att det finns folk som väljer att köpa annat. Men jag börjar uppriktigt sagt bli ganska trött på alla ogrundade fördomar om just HD. Pratar man med folk som har erfarenhet av märket är de i regel positivt inställda.

    Sen så tycker jag att Motorrads test väger rätt tungt då de faktiskt har kört med hojen i 5000 mil och sett vilka brister som uppenbarar sig. Det är en sak att tycka och spekulera om olika lösningar som killen i youtube videon men en annan sak hur verkligheten ser ut.

  2. #82
    oj, lever den här tråden fortfarande?
    Kör för övrigt japanskt men skulle hellre ha en Amerikanare. Dock inte HD även om dom också är fina...

  3. #83
    Medlem Seventy7s avatar
    Reg.datum
    feb 2016
    Inlägg
    9
    Då ska vi se. Harleyägare som försvarar märket genom att ange ett långtest som fakta, om och om igen, och som anser att allt negativt om märket är fördomar och smutskastning.

    Ja, det är verkligen jag som lever i en bubbla.

  4. #84
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Seventy7 Visa inlägg
    Då ska vi se. Harleyägare som försvarar märket genom att ange ett långtest som fakta, om och om igen, och som anser att allt negativt om märket är fördomar och smutskastning.

    Ja, det är verkligen jag som lever i en bubbla.
    Det funkar inte med sk. tester, utan det är ju verkligheten som bestämmer. Kolla med ett flertal åkare vars hojar gått exvis 10000 mil, så får ni se vilken kvalité de har.
    I och med det så borde saken vara utredd.

  5. #85
    För min del tycker jag att det ät trams att säga att något märke är så mycket bättre än något annat. Man får väll köra med den hoj man trivs bäst med utan folk skall lägga sig i det. Så lägg ner detta nedverderande snack om den ena eller andra märket.
    Jan-Olov

  6. #86
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Det funkar inte med sk. tester, utan det är ju verkligheten som bestämmer. Kolla med ett flertal åkare vars hojar gått exvis 10000 mil, så får ni se vilken kvalité de har.
    I och med det så borde saken vara utredd.
    Är det mej du menar Olle ?
    Jan

  7. #87
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2013
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    116
    Citat Ursprungligen postat av Seventy7 Visa inlägg
    Då ska vi se. Harleyägare som försvarar märket genom att ange ett långtest som fakta, om och om igen, och som anser att allt negativt om märket är fördomar och smutskastning.

    Ja, det är verkligen jag som lever i en bubbla.
    Blir lite nyfiken bara. Ta inte illa upp om det inte är så men jag ser att du inte har varit medlem så länge. Var det inte du som hette Hondamannen/glidare här tidigare? Tycker jag känner igen argumentationstekniken men jag kan naturligtvis ha fel.

    Citat Ursprungligen postat av Jan-Olov Visa inlägg
    För min del tycker jag att det ät trams att säga att något märke är så mycket bättre än något annat. Man får väll köra med den hoj man trivs bäst med utan folk skall lägga sig i det. Så lägg ner detta nedverderande snack om den ena eller andra märket.
    Håller helt med. Däremot så tycker jag att man kan jämföra egenheter och för/nackdelar mellan olika fabrikat utan att för den delen nedvärdera andras val eller motorcyklar.

    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Det funkar inte med sk. tester, utan det är ju verkligheten som bestämmer. Kolla med ett flertal åkare vars hojar gått exvis 10000 mil, så får ni se vilken kvalité de har.
    I och med det så borde saken vara utredd.
    Fast det ger heller inte hela sanningen. En viss typ av hojar kanske lämpar sig bättre för långfärdsåkning än andra och får mer mil på grund av det. Behöver inte betyda att det är kvalitetsskillnad.

    Angående att köra långt så är här en snubbe som har kört 160.000 mil med sin HD utan att byta motor.

    http://www.bikernet.com/pages/First_...yDavidson.aspx

    Däremot har han renoverat den 10 ggr vilket innebär att han har kört ca 16.000 mil mellan renoveringarna. Om han har kört tills den har varit slut eller helt enkelt tyckt att det är lagom att renovera vid de intervallerna framgår dock inte.

    Det hade säkerligen gått att köra lika långt eller längre med valfri annan motorcykel. Den här var dock lite små kul.


  8. #88
    Medlem TMax500s avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg (Västra Frölunda)
    Inlägg
    522
    Att ni orkar hålla på....

  9. #89
    Medlem Seventy7s avatar
    Reg.datum
    feb 2016
    Inlägg
    9
    Citat Ursprungligen postat av Delerium Visa inlägg
    Blir lite nyfiken bara. Ta inte illa upp om det inte är så men jag ser att du inte har varit medlem så länge. Var det inte du som hette Hondamannen/glidare här tidigare? Tycker jag känner igen argumentationstekniken men jag kan naturligtvis ha fel.
    Nej, jag har inte varit medlem på detta forum tidigare.

  10. #90
    Tmax det är ett forum !
    Argumentera o vädra !
    Ska vi tycka lika o köra lika hojar så är väl forumena onödiga ;-)

Liknande ämnen

  1. Bromsar på choppers?
    Av Olle Å i forum Mekhörnan
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2018-01-14, 17:19
  2. Icke japanska hojar
    Av Hondamannen i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2012-09-16, 16:29
  3. Choppers och andra byggen på MC Collection museum
    Av MC Collection museum i forum Custom
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-10-03, 19:06
  4. Besök hos Orange County Choppers
    Av pewa i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-02-23, 10:39
  5. Frisco bay choppers
    Av föddfri i forum Custom
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-01-08, 06:31

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •