Sidan 4 av 18 FörstaFörsta ... 2345614 ... SistaSista
Resultat 31 till 40 av 174

Ämne: Japanska vs Amerikanska choppers?

  1. #31
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Få ett slut på diskussionen som bara mynnar i ett tyckande, så varför inte låta exvis tio stycken som kört 10000 mil med respektive märken få redovisa sina reparationskostnader. Antar att de hojarna orkar 10000 mil innan de pajar.

  2. #32
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    105
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Få ett slut på diskussionen som bara mynnar i ett tyckande, så varför inte låta exvis tio stycken som kört 10000 mil med respektive märken få redovisa sina reparationskostnader. Antar att de hojarna orkar 10000 mil innan de pajar.
    Med tanke på att de flesta inte ens kör 500 mil om året lär det ta tag hoppas tråden finns kvar om så där 20 år

  3. #33
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    105
    Citat Ursprungligen postat av Janu4ri Visa inlägg
    Ja, det går ju blunda för allt om man vill.

    ...måste vara skönt att leva efter den teorin, att bara tro på det man vill och totalt ignorera det man inte gillar
    Har aldrig sagt att jag inte gillar andra fabrikat, jag gillar allt som rullar och servar som sagt alla fabrikat i min verkstad men det var inte frågan utan handlade om kvalite och mitt påstående är genom erfarenhet egen och andras att H-D har mycket hög sådan där av kan man också ta ut ett högre pris.

  4. #34
    Medlem Cy2s avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Söder
    Inlägg
    351
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Få ett slut på diskussionen som bara mynnar i ett tyckande, så varför inte låta exvis tio stycken som kört 10000 mil med respektive märken få redovisa sina reparationskostnader. Antar att de hojarna orkar 10000 mil innan de pajar.
    http://www.motorradonline.de/dauerte...590540?seite=2

    I länken ovan finns det ett långtest på 5000 mil, förvånande att inte BMW ligger först. det brukar den göra i deras tester annars.
    Platz 1: Honda CBR 600 F
    Platz 2: Harley-Davidson Road King
    Brukar med nöje läsa deras långtester när de är med i tidningarna.

  5. #35
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2014
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    101
    Citat Ursprungligen postat av Cy2 Visa inlägg
    http://www.motorradonline.de/dauerte...590540?seite=2

    I länken ovan finns det ett långtest på 5000 mil, förvånande att inte BMW ligger först. det brukar den göra i deras tester annars.
    Platz 1: Honda CBR 600 F
    Platz 2: Harley-Davidson Road King
    Brukar med nöje läsa deras långtester när de är med i tidningarna.
    delad 2a plats då eller skrivfel?.. finns ingen 3a med i testet

  6. #36
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2014
    Ort
    Kongl Hufvudbonaden
    Inlägg
    190
    Citat Ursprungligen postat av racer Visa inlägg
    Det finns Troll som hittar dessa filmer så fort det snackas negativt om H-D men det glöms att det är tester med tung utrustning o provocering eventuellt med dåligt lufttryck slitna däck osv och har inget med verkligheten att göra, går att få vilken hoj som helst till att vobbla om man vill.
    Sen förstår jag inte varför det finns ett starkt behov av folk och då bara av de som aldrig ägt en H-D att säga negativa saker om dom som inte har med verkligheten att göra.
    Genom åren har jag lärt mig mycket om mc i allmänhet och genom min verkstad där jag servar alla märken ser jag H-D överlägsna kvallite, finns dock en del de olika märkerna kan lära av varandra men det är en annan sak.
    Självklart är det så att man köper hoj av olika skäl, ändamål utseende pris osv men avstå en H-D för att det skulle vara dålig kvalite ja då är man lite fel ute....


    Well, jag lägger mig egentligen inte i diskussionen då jag tycker själva hojtypen är ungefär lika underhållande som att se frukostflingorna mjukna i filmjölken. Men då man skriver, citat: ”H-Ds överlägsna kvalitet” så får jag ända samma frukostflingor i halsen. Någon jäkla måtta får det väl ändå vara, även bland överorden? ”Överlägsen kvalitet” är det som Honda och Yamaha (och understundom Ducati) de senaste åren visat upp i moto-GP, och för att vara ärlig under praktiskt taget hela deras drygt 50-åriga racinghistoria. Kör man åttor runt konkurrenterna har man utan tvekan hittat en gnutta kvalitet. Eller för att vara mer jordnära: ”Överlägsen kvalitet” var då Honda CB750 Four nästan helt på egen hand sänkte hela den brittiska mc-industrin i slutet på 60-talet.
    Sedan är det en intressant, om än meningslöst hypotetisk, tanke vad som hänt om det varit Indian och inte H-D som kammat hem alla de där försvarsbeställningarna då båda var på fallrepet under krigsåren. Däremot måste jag ju ge H-D cred för att de är förjävligt duktiga på att väva myter. Och på ett smart sätt hålla det skyhöga andrahandsvärdet uppe. Där har alla andra mc-tillverkare verkligen något att lära…

    Klart slut
    Senast redigerat av Kapten Miki den 2015-07-15 klockan 15:55.

  7. #37
    Medlem Cy2s avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Söder
    Inlägg
    351
    Citat Ursprungligen postat av Janu4ri Visa inlägg
    delad 2a plats då eller skrivfel?.. finns ingen 3a med i testet
    Rätt iakttagelse.

  8. #38
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    105

    Wink

    Citat Ursprungligen postat av Kapten Miki Visa inlägg
    Well, jag lägger mig egentligen inte i diskussionen då jag tycker själva hojtypen är ungefär lika underhållande som att se frukostflingorna mjukna i filmjölken. Men då man skriver, citat: ”H-Ds överlägsna kvalitet” så får jag ända samma frukostflingor i halsen. Någon jäkla måtta får det väl ändå vara, även bland överorden? ”Överlägsen kvalitet” är det som Honda och Yamaha (och understundom Ducati) de senaste åren visat upp i moto-GP, och för att vara ärlig under praktiskt taget hela deras drygt 50-åriga racinghistoria. Kör man åttor runt konkurrenterna har man utan tvekan hittat en gnutta kvalitet. Eller för att vara mer jordnära: ”Överlägsen kvalitet” var då Honda CB750 Four nästan helt på egen hand sänkte hela den brittiska mc-industrin i slutet på 60-talet.
    Sedan är det en intressant, om än meningslöst hypotetisk, tanke vad som hänt om det varit Indian och inte H-D som kammat hem alla de där försvarsbeställningarna då båda var på fallrepet under krigsåren. Däremot måste jag ju ge H-D cred för att de är förjävligt duktiga på att väva myter. Och på ett smart sätt hålla det skyhöga andrahandsvärdet uppe. Där har alla andra mc-tillverkare verkligen något att lära…

    Klart slut
    Det var ju en intressant vinkling att kvalite har att göra med hur fort hojen går, jag följer moto gp med spänning och tycker de hojarna är väldigt fina fast jag tror knappas dom skulle klara 10000 mil testet någon föreslog

  9. #39
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2014
    Ort
    Kongl Hufvudbonaden
    Inlägg
    190
    Citat Ursprungligen postat av racer Visa inlägg
    Det var ju en intressant vinkling att kvalite har att göra med hur fort hojen går, jag följer moto gp med spänning och tycker de hojarna är väldigt fina fast jag tror knappas dom skulle klara 10000 mil testet någon föreslog

    Jo, men nu var det i o f s gode herrn själv som drog fram ”överlägsen kvalitet-kortet.” Jag svarade mest bara på det. Och gav några exempel på vad jag tyckte överlägsen kvalitet möjligen kunde stå för…

    Trådens ursprungliga grundfråga lägger jag mig dock inte i…

  10. #40
    Kvalitet är det inget fel på Hden på nyare en 88 o upp
    Problemet är väl att japs hojarna har en förmåga o använda plast överallt ;-)
    Intruder vs var ju en bra hoj men varför inte gjort den hojen bättre ???
    Den med remdrift så hade jag byggt chopper av den ;-)

Liknande ämnen

  1. Bromsar på choppers?
    Av Olle Å i forum Mekhörnan
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2018-01-14, 17:19
  2. Icke japanska hojar
    Av Hondamannen i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2012-09-16, 16:29
  3. Choppers och andra byggen på MC Collection museum
    Av MC Collection museum i forum Custom
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-10-03, 19:06
  4. Besök hos Orange County Choppers
    Av pewa i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-02-23, 10:39
  5. Frisco bay choppers
    Av föddfri i forum Custom
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-01-08, 06:31

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •