Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 17 av 17

Ämne: Lämplig förstahoj för längre personer

  1. #11
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av dnordin Visa inlägg
    Wow, det här var mer respons än jag hade väntat mig redan första dygnet - tackar ödmjukast!
    Har fått några tips på hojar jag ska kika närmare på och jag tar till mig det som RobbeS skrev. Självklart ska jag prova mig fram, men det känns alltid bra med några tips på vad som kan tänkas vara möjligt. Känns som det skulle göra det hela lättare än att famla i djungeln.



    Apropå Bulldog gillar jag utseendet skarpt på den, men såg att den "bara" har 65 hk. Jag är förvisso inte ute efter någon fartmaskin, men är det inte i lägsta laget vad gäller effekt? Vill ju ändå att det händer något när man drar på...
    Jag vill nog också tipsa dig om Honda Varadero. Ca 100 hästar och 1000cc . Går som ett skott med en jäkla segdragning tack vare sin V-twinmotor. passar mycket bra för en storvuxen person som även brukar ha passagerare och packning ibland. Den har dessutom en fantastiskt fin balans som också gör att du kan köra på mycket dåliga vägar med den.

  2. #12
    Medlem Hamres avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Lysekiiil
    Inlägg
    435
    Citat Ursprungligen postat av dnordin Visa inlägg
    Apropå Bulldog gillar jag utseendet skarpt på den, men såg att den "bara" har 65 hk. Jag är förvisso inte ute efter någon fartmaskin, men är det inte i lägsta laget vad gäller effekt? Vill ju ändå att det händer något när man drar på...
    Bulldogen räcker och blir över, hästkrafter har inte så mycket med saken att göra som vridet och det finns det så det räcker! Hänger av dom mesta hojar när det börjar svänga!
    Stirra dej inte blind på hästkrafter, provkör istället. Du har lika kul på en hoj som har få hästkrafter som en som har många!
    Put something nice between your legs, Street Triple.
    Jag Vägrar Kategoriskt Customhoj!

  3. #13
    Yamaha tdm 900 eller 850 ...underskattad hoj som är riktigt bekväm och kul, med låg förbrukning och billig försäkring ..

    Skickat från min D5503 via Tapatalk
    Using Tapatalk

  4. #14
    Medlem Cy2s avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Söder
    Inlägg
    351
    Citat Ursprungligen postat av nadako nadako Visa inlägg
    Yamaha tdm 900 eller 850 ...underskattad hoj som är riktigt bekväm och kul, med låg förbrukning och billig försäkring ..

    Skickat från min D5503 via Tapatalk
    Håller med gällande TDM, testa dig fram. TDM är en rolig maskin klarar det mesta från bus till touring, låga kostnader inkluderat service.
    900 uppdaterad på ett antal punkter.
    Men hojen ska passa dig, så provkör, testa dig fram. Tänk på att efter ett tag kommer det ett sug att byta för att testa något annat.
    Triumph Tiger kan också vara ett alternativ.
    Titta på blocket fundera testa dröm, en rolig tid innan beslut kommer.

  5. #15
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Cy2 Visa inlägg
    Håller med gällande TDM, testa dig fram. TDM är en rolig maskin klarar det mesta från bus till touring, låga kostnader inkluderat service.
    900 uppdaterad på ett antal punkter.
    Men hojen ska passa dig, så provkör, testa dig fram. Tänk på att efter ett tag kommer det ett sug att byta för att testa något annat.
    Triumph Tiger kan också vara ett alternativ.
    Titta på blocket fundera testa dröm, en rolig tid innan beslut kommer.
    Triumph Tiger va bästa förslaget. 955 an.
    Jan

  6. #16
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2015
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    6
    Fantastiskt kul att se folks engagemang i den här frågan! Anar att jag lär få anledning att återvända till forumet framöver för att ställa fler frågor när jag blir lite mer kunnig inom området och för att söka information. Känns som att det här forumet är något i min smak =)

  7. #17
    Gamla Tigern o AT är något som jag har alltid gillat ;-)
    Har känslan av att dessa två maskiner är något som funkar bäst på blandade underlag

Liknande ämnen

  1. Begagnade motorcyklar för långa personer
    Av Mymlan i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2015-04-27, 03:41
  2. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-06-15, 22:12
  3. MC-ställ för långa personer?
    Av Mymlan i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-11-23, 21:17
  4. Förstahoj med ABS - tips?
    Av rickythefox i forum Street
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-05-28, 22:30
  5. Bra förstahoj för 10k som passar mig?
    Av riktigadavid i forum Street
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2011-05-12, 14:38

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •