Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Test av actionkameror

  1. #1

    Test av actionkameror

    GoPro banade vägen, satte namnet på något som redan fanns men där just det märket lyckades ta en stor marknadsandel. Det gäller alltså små, vattentäta videokameror med mycket hög bildupplösning som gör att man kan filma i miljöer som tidigare var omöjliga att arbeta i. Perfekta för sommarens MC-färder!

    Jag har nyss testat sex av de intressantaste actionkamerorna, alternativ till marknadsledaren och där de billigaste kostar under tusenlappen. Samt funnit flera klara vinnare.
    Första publicering sker nästa vecka i Sveriges största MC-tidning, MC-Folket. En video med bildkvalitetsexempel kan du se här https://youtu.be/XEopALYbgi0

  2. #2
    Nu är MC-Folkets sommarnummer ute så ni kan läsa hela artikeln där om ni vill.

    Igen! Den MC jag testar kamerorna på är som sagt inte världen mest vibrationsfria eller tystaste. Och just därför hjälper den mig att direkt hur känslig den är för skakningar och hur stabiliseringen (om den finns där) fungerar. De flesta av de sex testade kamerorna ger acceptabel bild om de t ex sätts på en Goldwing (nära kåpglaset så inte speglingar stör bilden).

    Favorit just nu är en Mobiuskamera, bra bildkvalitet, liten, diskret och med två timmars batteritid. Vid regnfritt väder så strömförsörjer jag den från en 12 till 5 volts omvandlare (Biltema har börjat sälja en bra sådan som både har 5 och 12voltsuttag och som kan sättas på styret). Med ett 32 GB minneskort blir inspelningstiden då drygt 4 timmar. Mobius med standardobjektivet (utan vattentätt hus) kostar från cirka 600 kronor från tillverkaren http://stores.ebay.com/eletoponline365 eller 795 kronor från www.rctech.se.
    Senast redigerat av biker den 2015-07-01 klockan 12:34.

  3. #3
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av biker Visa inlägg
    Nu är MC-Folkets sommarnummer ute så ni kan läsa hela artikeln där om ni vill.

    Igen! Den MC jag testar kamerorna på är som sagt inte världen mest vibrationsfria eller tystaste. Och just därför hjälper den mig att direkt hur känslig den är för skakningar och hur stabiliseringen (om den finns där) fungerar. De flesta av de sex testade kamerorna ger acceptabel bild om de t ex sätts på en Goldwing (nära kåpglaset så inte speglingar stör bilden).

    Favorit just nu är en Mobiuskamera, bra bildkvalitet, liten, diskret och med två timmars batteritid. Vid regnfritt väder så strömförsörjer jag den från en 12 till 5 volts omvandlare (Biltema har börjat sälja en bra sådan som både har 5 och 12voltsuttag och som kan sättas på styret). Med ett 32 GB minneskort blir inspelningstiden då drygt 4 timmar. Mobius med standardobjektivet (utan vattentätt hus) kostar från cirka 600 kronor från tillverkaren http://stores.ebay.com/eletoponline365 eller 795 kronor från www.rctech.se.
    Är det priset eller kvaliteen som gjorde den till favorit?

Liknande ämnen

  1. Test av budgethjälm
    Av biker i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2016-09-04, 13:47
  2. Videobildexempel från sex MC-testade actionkameror
    Av biker i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2015-05-06, 20:44
  3. Ryggskydd-test
    Av honda500 i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-12-21, 18:24
  4. Test: nya vägskyltar
    Av pewa i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-03-26, 13:15
  5. iq test
    Av tomahs900 i forum Off topic
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-03-23, 10:16

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •