Sidan 8 av 17 FörstaFörsta ... 678910 ... SistaSista
Resultat 71 till 80 av 161

Ämne: My Road to MC-kort

  1. #71
    Medlem loquazs avatar
    Reg.datum
    maj 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    114
    Tack Pin jag ska försöka att ha kul

    Sent from my Nexus 6 using Tapatalk

  2. #72
    Medlem loquazs avatar
    Reg.datum
    maj 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    114
    Titeln på inslaget skulle kunna vara :

    Hur tar man mc-kort i Sverige utan att bli helt knäckt?

    Igår körde i skolan igen, men nästan ingen som man gjorde var helt rätt (enligt instruktören) och man känner sig ganska hopplös, inte vara jag utan även den andra elev som körde med mig.

    Är det skolan som vill inte sänka sin egen statistik? Eller instruktören som njuter av sänka ner elevernas självförtroende? Eller är det så att vi verkligen behöver vara lika bra på två hjul som en jet pilot? Handlar det om att försöka att få oss att köpa flera lektioner? Jag gissar på att jag måste vänta ett par veckor tills uppkörningen för att få svaret...

    Det som är konstigt är att inte sällan folk som tar körkort på andra försöket gör det med lite mellanrum emellan, så hur kunde de bli bättre på några dagar vet man aldrig...

    Det är bara att bita ihop, shut up och tuffa på, jag ska köra idag igen...

    Sent from my Nexus 6 using Tapatalk

  3. #73
    Medlem loquazs avatar
    Reg.datum
    maj 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    114
    Jag har precis avslutat min körlektion och kan bara säga att det kändes very Nice, som att det går framåt, och att jag kommer att greja detta.
    Kanske man ska vänja sig med att det går dåligt-bra-grymt-dåligt-mindre-kass bra-kass för att sedan dagen X då går det alldeles utmärkt :-)



    Sent from my Nexus 6 using Tapatalk

  4. #74
    Medlem erikns avatar
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Tumba
    Inlägg
    816
    Låter som en bra strategi
    /Erik

  5. #75
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2015
    Ort
    Stallarholmen
    Inlägg
    69
    Låter som du traglar väldigt mycket skola. Jag är privatist, och de flesta jag känner har varit privatister och klarat kortet. Våga tro på dig själv, skolan ser ju att om dom säger till dig att"det där gick inte bra, vi får nog ta ett par gånger till" så är du en inkomst för dom. Jag gjorde både risk 1 och 2 idag och jag var nog den som kunde hantera hojen bäst, inte för att skryta men dom andra var väl inga världsmästare. Men det är ju inte målet, du ska kunna framföra hojen på ett trafiksäkert sätt och inte göra dig själv eller någon annan illa. Du kommer klara det här, våga tro på dig själv, bara du kan känna hur du känner hur det känns när du kört, om det känns bra men läraren säger att det gick inte bra så kör han på din självkänsla och möjligtvis din osäkerhet. Han ser möjlighet till att tjäna mer pengar på dig. Klart man lyssnar på någon som vet men dom förtäljer inte hela sanningen, du skulle nog klara en uppkörning, ingen är världsbäst när man tar kortet. Så gå på magkänsla och tro på dig själv så går allt.

  6. #76
    Medlem loquazs avatar
    Reg.datum
    maj 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    114
    Citat Ursprungligen postat av Mackeman Visa inlägg
    Låter som du traglar väldigt mycket skola. Jag är privatist, och de flesta jag känner har varit privatister och klarat kortet. Våga tro på dig själv, skolan ser ju att om dom säger till dig att"det där gick inte bra, vi får nog ta ett par gånger till" så är du en inkomst för dom. Jag gjorde både risk 1 och 2 idag och jag var nog den som kunde hantera hojen bäst, inte för att skryta men dom andra var väl inga världsmästare. Men det är ju inte målet, du ska kunna framföra hojen på ett trafiksäkert sätt och inte göra dig själv eller någon annan illa. Du kommer klara det här, våga tro på dig själv, bara du kan känna hur du känner hur det känns när du kört, om det känns bra men läraren säger att det gick inte bra så kör han på din självkänsla och möjligtvis din osäkerhet. Han ser möjlighet till att tjäna mer pengar på dig. Klart man lyssnar på någon som vet men dom förtäljer inte hela sanningen, du skulle nog klara en uppkörning, ingen är världsbäst när man tar kortet. Så gå på magkänsla och tro på dig själv så går allt.
    Tack! Jag känner mig mycket bättre sedan sista lektionen, det var första gången som helheten kändes rätt och att jag har stor chans att ta kortet hemma om 11 dagar, jag har gjort allt som lagen kräver och bidraget till systemet, genom att lära mig på skolan, och gjort alla utbildningar och prov, jag ska styra de lektioner som är kvar så att jag kan träna på det som jag behöver mest och sedan göra min bästa den dagen.
    Men tack för att du tog dig tid för att dela dina tankar.

    Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
    Senast redigerat av loquaz den 2015-08-28 klockan 22:23.

  7. #77
    Medlem loquazs avatar
    Reg.datum
    maj 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    114
    Snart dags för mig att göra förarprovet, jag kan inte mer än att göra min bästa och tillämpa allt jag har förberett mig för, känner mig inte 100 % men who does? Jag väljer att se glaset halvfull och vet att jag har en stor chans. Enligt trafiksverket så har 7 av 10 klarat förarprovet mellan januari och juli 2015 i Göteborg, så I will be on the positive side of that statistics.



    Sent from my Nexus 6 using Tapatalk

  8. #78
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Ställ dig frågan;

    Vad är det värsta som kan hända?

    Bedöm sedan svaret och sätt det i relation med dina tankar och din nervositet inför uppkörningen..
    Förstår du vad jag menar?







    //Janne

  9. #79
    Medlem loquazs avatar
    Reg.datum
    maj 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    114
    Citat Ursprungligen postat av jrutgers Visa inlägg
    Ställ dig frågan;

    Vad är det värsta som kan hända?

    Bedöm sedan svaret och sätt det i relation med dina tankar och din nervositet inför uppkörningen..
    Förstår du vad jag menar?







    //Janne
    Förstår precis vad du menar, jag ska försöka att tänka så.

    Sent from my Nexus 6 using Tapatalk

  10. #80
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Gör det, så håller alla vi andra tummarna!





    //Janne

Liknande ämnen

  1. Road king
    Av Hondamannen i forum Custom
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2014-03-08, 18:42
  2. Road to Älgafallet 121012
    Av Pronby i forum Träffar & Körningar
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-10-19, 01:51
  3. 21-22 July ON THE ROAD IN SWEDEN
    Av charlyno i forum Touring
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-07-30, 23:14
  4. Open road, Video
    Av Roadking i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-07-16, 16:02
  5. Äntligen on the road
    Av Jonas i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-06-13, 07:00

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •