Sidan 3 av 17 FörstaFörsta 1234513 ... SistaSista
Resultat 21 till 30 av 161

Ämne: My Road to MC-kort

  1. #21
    Medlem loquazs avatar
    Reg.datum
    maj 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    114
    Citat Ursprungligen postat av Säterborn Visa inlägg
    Hade gärna hjälpt till. Bor i Göteborg men jag har haft mitt kort för kort tid. Fick det för två veckor sedan.
    Tack! Och grattis! Vilken är din bästa tips för en som är på vägen?

    Sent from my Nexus 6 using Tapatalk

  2. #22
    Medlem loquazs avatar
    Reg.datum
    maj 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    114
    Hallåj

    Jag har kört en gång på skolan och en gång privat med min egen motorcykel (det kändes awesome) körde på staden och lite landsväg med några twisties, min handledare körde en Suzuki B-King . Idag har jag lämnat Dominatorn på service och hoppas att få den klart tills imorgon och fine tuned for the summer!

    Jag ska köra på onsdag på skolan och ännu en gång nästa vecka innan risktvåan. Vill känna mig helt säker innan jag gör utbildningen, Sedan ska jag på semester och fokusera på teoriprovet och förhoppningsvis köra lite till privat.

    Ingen från denna förum här hört av sig angående intresse att vara min handledare men om någon vill göra det så är jag mer än glad att ta emot er hjälp så tveka inte att kontakta mig.

    SEE you soon!


    Sent from my Nexus 6 using Tapatalk

  3. #23
    Medlem loquazs avatar
    Reg.datum
    maj 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    114
    The Dominator är registrerad, försäkrad och Nyservad med Castrol Power 1, ready to hit the Swedish west coast roads. Köpte en klocka på Biltema och satte på den också.

    Endast som fattas är kortet.


    Sent from my Nexus 6 using Tapatalk
    Senast redigerat av loquaz den 2015-07-01 klockan 20:19.

  4. #24
    Medlem loquazs avatar
    Reg.datum
    maj 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    114
    Jag vet, 20 år gammal, No big deal motorcycle men den är Min! Och när jag kör den med det där stora hjulet och mjuk fjädring som går överallt utan bekymmer, oooh it feels awesome.



    Sent from my Nexus 6 using Tapatalk
    Senast redigerat av loquaz den 2015-07-02 klockan 01:13.

  5. #25
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2013
    Ort
    Ale, 3 mil norr om Götlaborg
    Inlägg
    66
    Hej!

    Grattis till motorcykeln Jag kör en BMW f650GS av modell äldre så jag vet precis vad du menar!

    Trist att du inte hittat någon handledare... jag tog kortet för sommaren så jag är rädd att jag inte kan vara till någon vidare hjälp.

    Kanske en dum fråga, men när du kör med körskolan... kör ni BMW motorcyklar... typ 800or? Ser de ibland när jag åker hem från jobbet och tanken har slagit mig att det kanske är du som är ute och dominerar

    Oavsett, jag följer din framfart med spänning! Önskar lycka till och att allt går i lås snabbt och smidigt. Och ha en underbar semester!

    /Pin

  6. #26
    Medlem loquazs avatar
    Reg.datum
    maj 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    114
    Citat Ursprungligen postat av Pin Visa inlägg
    Hej!

    Grattis till motorcykeln ...

    /Pin
    Hej Pin, nej tyvärr kan du inte vara handledare men tack ändå! trevligt att höra att någon läser mina anteckningar... cool att du kör GS650, den, Dominatorn och Suzuki Freewind var på toppen i min lista av önskade motorcyklar.

    Yes det är vi som är ute och övningskör med GS800! de är coola och de verkligen får stryk varje dag av oss aspiranter...

    Jag verkligen lyder av att ha motorcykeln parkerad i garaget utan att kunna köra den.

    I England gör man en utbildning och när man kan hantera cykeln i trafiken då sätter man på en stor L bokstav (Learner) och övningskör själv, det skulle vara fantastiskt om man kunde göra så här i Sverige.

    Har fått en handledare på jobbet och kanske ska köra i helgen... hurra...

    See ya!

  7. #27
    Medlem loquazs avatar
    Reg.datum
    maj 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    114
    Mantra: Gas och blicken!

    Idag har jag klarat risktvåan Yessss!

    Jag var en nervvrak i morse, kunde inte söva i natt, men efter några varv det blev bara kul, vi körde några varv så att trafiklärarna kan känna på gänget och då körde jag hela tiden genom att tänka på att gasa och att lyfta blicken, och det var fantastiskt. Vi testade olika risk situationer och på slutet gasade på för att känna gränserna i kurvorna.

    Nu med facit i handen det känns så bra. Dessutom utbildningen ger en tydligare bild på riskerna som väntar där ute för motorcyklisterna.

    Risk 1 Check
    Risk 2 Check
    Teoriprovet : bokad
    Några extra lektioner på skolan: bokad
    Plånboken börja bli tomt: check
    Uppkörning : snart


    I´m so happy. Återkommer...

  8. #28
    Medlem erikns avatar
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Tumba
    Inlägg
    816
    Citat Ursprungligen postat av loquaz Visa inlägg
    Mantra: Gas och blicken!

    Idag har jag klarat risktvåan Yessss!


    Plånboken börja bli tomt: check

    I´m so happy. Återkommer...
    /Erik

  9. #29
    Medlem loquazs avatar
    Reg.datum
    maj 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    114
    Semester...

    Nu har jag semester och om 3 veckor blir det teoriprovet. De gäller att förbereda sig så mycket som möjligt för att inte misslyckas i första försöket och blir av med eländet.


    Räknar med att göra förarprovet på slutet av augusti början på september.





    Sent from my Nexus 6 using Tapatalk

  10. #30
    Medlem loquazs avatar
    Reg.datum
    maj 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    114
    Det här är den endast del av hela processen som hänger 100 % på mig. Det känns bra.
    Har gjort några tester på nätet och brukar 50 rätt utan att ha läst hela böckerna.

    Sent from my Nexus 6 using Tapatalk

Liknande ämnen

  1. Road king
    Av Hondamannen i forum Custom
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2014-03-08, 18:42
  2. Road to Älgafallet 121012
    Av Pronby i forum Träffar & Körningar
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-10-19, 01:51
  3. 21-22 July ON THE ROAD IN SWEDEN
    Av charlyno i forum Touring
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-07-30, 23:14
  4. Open road, Video
    Av Roadking i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-07-16, 16:02
  5. Äntligen on the road
    Av Jonas i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-06-13, 07:00

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •