Sidan 10 av 17 FörstaFörsta ... 89101112 ... SistaSista
Resultat 91 till 100 av 161

Ämne: My Road to MC-kort

  1. #91
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2015
    Ort
    Stallarholmen
    Inlägg
    69
    Bara ta tjuren vid hornen och på det igen. Du kommer klara det

  2. #92
    Medlem loquazs avatar
    Reg.datum
    maj 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    114
    Citat Ursprungligen postat av Mackeman Visa inlägg
    Bara ta tjuren vid hornen och på det igen. Du kommer klara det
    Japp

    Sent from my Nexus 6 using Tapatalk

  3. #93
    Medlem loquazs avatar
    Reg.datum
    maj 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    114
    “The hardest the Battle, the sweetest the Victory"




    Sent from my Nexus 6 using Tapatalk

  4. #94
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2013
    Ort
    Ale, 3 mil norr om Götlaborg
    Inlägg
    66
    Hej

    Förlåt mitt sena svar! Jag förstår din besvikelse totalt, men du får försöka se det som en dyr körlektion. Jag tog väldigt många körlektioner och kanske borde jag provat köra upp tidigare och kanske sparat lite slantar. jag tyckte lågfarten var det överlägset svåraste och hade jag haft en lite sämre dag så hade jag med kuggat. Nu är det bara försöka igen. Och tro mig, du kommer greja det!

    Håller de tummar jag äger och har att du snart får en ny tid och att flytet är med dig

    Ha det gott!

  5. #95
    Moderator Markuss avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Skåne, Dalby
    Inlägg
    295
    Trist att du missade uppkörningen med att är bara att fortsätta, oavsett hur jobbigt det är att ta kortet så kommer det vara värt det i slutändan när du drar iväg själv på en tur!
    Don't grow up, it's a trap!

  6. #96
    Medlem loquazs avatar
    Reg.datum
    maj 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    114
    Citat Ursprungligen postat av Pin Visa inlägg
    Hej

    Förlåt mitt sena svar! Jag förstår din besvikelse totalt, men du får försöka se det som en dyr körlektion. Jag tog väldigt många körlektioner och kanske borde jag provat köra upp tidigare och kanske sparat lite slantar. jag tyckte lågfarten var det överlägset svåraste och hade jag haft en lite sämre dag så hade jag med kuggat. Nu är det bara försöka igen. Och tro mig, du kommer greja det!

    Håller de tummar jag äger och har att du snart får en ny tid och att flytet är med dig

    Ha det gott!
    Hej Pin. Tack. Jag ska köra några gånger på skolan och gå tillbaka till basics dvs gas-kopplingen + blicken + counterbalance (vet inte vad det heter på svenska) jag till och med tog min cykel häromdagen och körde ett tag på en parkering för att få det programmerad i mina muskler. Jag tror man blir så fixerad på själva banan att man glömmer bort att det viktigaste är tekniken. Det blir många lektioner men I will go for it next time.

    Back to basics


    Sent from my Nexus 6 using Tapatalk

  7. #97
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av loquaz Visa inlägg
    “The hardest the Battle, the sweetest the Victory"




    Sent from my Nexus 6 using Tapatalk
    Väldigt många misslyckanden beror ju inte på dålig kunskap utan på nervositet, detta gäller ju generellt oavsett vad man gör.
    Jag själv tävlade flera år på elitnivå i Fälttävlan till häst, när jag var lite yngre. Den sporten är ju mycket farlig och kräver ju väldigt snabba beslut och snabba reaktioner. Där kunde ju nerverna spela ett spratt.
    När du skall göra en uppkörning så har du väl egentligen ingenting att vara nervös för ??
    Du har ju tränat och kan det du skall göra? Försök inte att koncentrera 100% på körningen utan ta det lite lugnt och ha bara kul. Framför allt tänk inte negativt på vad dåligt det kan gå. Utan tänk bara att det här fixar jag. Sitt inte och fixera dig vid att detta måste jag klara. Då blir du spänd och kan glömma enkla saker. Det här skall bli kul, så det här kan jag ju.

  8. #98
    Medlem loquazs avatar
    Reg.datum
    maj 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    114
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Väldigt många misslyckanden beror ju inte på dålig kunskap utan på nervositet, detta gäller ju generellt oavsett vad man gör.
    Jag själv tävlade flera år på elitnivå i Fälttävlan till häst, när jag var lite yngre. Den sporten är ju mycket farlig och kräver ju väldigt snabba beslut och snabba reaktioner. Där kunde ju nerverna spela ett spratt.
    När du skall göra en uppkörning så har du väl egentligen ingenting att vara nervös för ??
    Du har ju tränat och kan det du skall göra? Försök inte att koncentrera 100% på körningen utan ta det lite lugnt och ha bara kul. Framför allt tänk inte negativt på vad dåligt det kan gå. Utan tänk bara att det här fixar jag. Sitt inte och fixera dig vid att detta måste jag klara. Då blir du spänd och kan glömma enkla saker. Det här skall bli kul, så det här kan jag ju.
    Jag förstår vad du säger med problemet är att man kan inte softa och ha kul när man är inte säkert på sina färdigheter och det är just det som är moment 22 på hela systemet, om man tex. vill bara bra på spela piano då går man och öva öva öva, men när det gäller mc, det beror inte på dig själv, lagen tillåter inte dig att träna utan handledare eller den vill tvinga dig att gå till en skola och då är inte bara pengar som sätter stop, de jobbar inte på helgerna, tiderna på lektionerna är begränsad osv. osv.

    Låt mig rulla min freaking mc till närmaste tom parkeringen och träna tills mina armar faller av och sen kan jag köra alla de banor till och med samtidigt som jag gör en wheely :-)



    Sent from my Nexus 6 using Tapatalk
    Senast redigerat av loquaz den 2015-09-17 klockan 19:44.

  9. #99
    Medlem loquazs avatar
    Reg.datum
    maj 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    114
    Citat Ursprungligen postat av Markus Visa inlägg
    Trist att du missade uppkörningen med att är bara att fortsätta, oavsett hur jobbigt det är att ta kortet så kommer det vara värt det i slutändan när du drar iväg själv på en tur!
    Tack!

    Sent from my Nexus 6 using Tapatalk

  10. #100
    Medlem fishbones avatar
    Reg.datum
    apr 2014
    Ort
    I ett hus
    Inlägg
    195
    Citat Ursprungligen postat av Costanza Visa inlägg
    Du kommer aldrig klara av det. Fortsätt cykla, du.
    Nawww har vi fått ett litet nät-troll här nu
    Gud så sött...

    Så hur många dagar kommer vårt lilla troll att orka dryga då?
    -håll bara tyst din fåntratt!!!

Liknande ämnen

  1. Road king
    Av Hondamannen i forum Custom
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2014-03-08, 18:42
  2. Road to Älgafallet 121012
    Av Pronby i forum Träffar & Körningar
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-10-19, 01:51
  3. 21-22 July ON THE ROAD IN SWEDEN
    Av charlyno i forum Touring
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-07-30, 23:14
  4. Open road, Video
    Av Roadking i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-07-16, 16:02
  5. Äntligen on the road
    Av Jonas i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-06-13, 07:00

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •