Sidan 15 av 17 FörstaFörsta ... 51314151617 SistaSista
Resultat 141 till 150 av 161

Ämne: My Road to MC-kort

  1. #141
    Medlem loquazs avatar
    Reg.datum
    maj 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    114
    Citat Ursprungligen postat av fishbone Visa inlägg
    Haha okej... Det verkar Loquaz också göra för han har inte skrivit på skitlänge.
    Han kanske är ute och tränar inför kommande prov?

    Ja så måste det vara...
    Nä, fast jag fick starta mc:n i lördags och tjuvkörde på min gata, nu blir det lite mer komplicerad eftersom sista dag för besiktning är de 31/03 och jag måste hyra en släp... Men men, vi löser det med. Igår var många mc åkare runt Mölndal-Kållered





    Sent from my Nexus 6 using Tapatalk

  2. #142
    Medlem fishbones avatar
    Reg.datum
    apr 2014
    Ort
    I ett hus
    Inlägg
    195
    Tror du inte behöver oroa dig ang. Besiktning.
    Min ska också besiktigas senast men jag tror jag väntar till april istället...
    -håll bara tyst din fåntratt!!!

  3. #143
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2013
    Ort
    Ale, 3 mil norr om Götlaborg
    Inlägg
    66
    Du kan inte få tag på någon vänlig själ/kompis/granne som kan köra dit den för dig? Tänkte så du slipper mecka med kärra? Det är ju lite pill med det.

    Själva besiktningen tror jag inte du skall oroa dig något för alls... Jag besiktigade min förra året och då fråga en snäll dam som väntade på sin bil om man "var tvungen att besiktiga mopeder nu för tiden..." Jag höll på att ge en propp :P

    Och visst är det härligt med alla hojar man börjar se överallt nu. Själv väntar jag på att min skall dyka upp efter vinterförvarningen

  4. #144
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Kanske jag har fel, men får man inte köra raka vägen till besiktningen, om man bra har fixat försäkringen först.?? Även om hojen är avställd. Kolla med ditt försäkringsbolag.
    Hur gör man annars med en avställd bil? Exvis en långtradare !!

  5. #145
    Medlem erikns avatar
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Tumba
    Inlägg
    816
    Man måste väl ha körkort för att köra dit... Tror i alla fall att det är det som är Loquaz problem.
    /Erik

  6. #146
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av erikn Visa inlägg
    Man måste väl ha körkort för att köra dit... Tror i alla fall att det är det som är Loquaz problem.
    Tja, då är det ju ett problem, men annars så är ju en Dominator nästan självbesikande.

  7. #147
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Kanske jag har fel, men får man inte köra raka vägen till besiktningen, om man bra har fixat försäkringen först.?? Även om hojen är avställd. Kolla med ditt försäkringsbolag.
    Hur gör man annars med en avställd bil? Exvis en långtradare !!
    Ett avställt fordon får aldrig framföras på väg. Så man måste ställa på fordonet och sedan har man oftast en månad på sig att besiktiga det.
    Körförbudsbelagt fordon får dock köras kortaste väg till verkstad om rep behövs för att få fordonet godkänt eller bilprovning vid besiktning.

  8. #148
    Medlem loquazs avatar
    Reg.datum
    maj 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    114
    Den är försäkrad och körklar, man får köra direkt till besiktning även efter sista dagens datum, men mitt problem som erikn sade är körkortet...

    Sent from my Nexus 6 using Tapatalk

  9. #149
    Ja e i samma sits som du. Traggla hela sommaren och hösten och körde på provet sent i höstas. Tappa sugen och tänkte f-n va segt detta va. Men nu är det vår och skall köra i morgon.

    Min plan är att ja nu skall köra,köra,köra den sega teknikdelen minst 50 gånger till. Så att den sitter å sen går ju trafikdelen mycket lättare. Så för att citera "vadå vi får se" se till å kör på nu, du är ju snart klar.

    DET ÄR JU SÅ LITE KVAR!!! Så kom igen NU! Du grejar det!!!

  10. #150
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Bara kör gubbar!
    Till slut så sitter det..

Liknande ämnen

  1. Road king
    Av Hondamannen i forum Custom
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2014-03-08, 18:42
  2. Road to Älgafallet 121012
    Av Pronby i forum Träffar & Körningar
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-10-19, 01:51
  3. 21-22 July ON THE ROAD IN SWEDEN
    Av charlyno i forum Touring
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-07-30, 23:14
  4. Open road, Video
    Av Roadking i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-07-16, 16:02
  5. Äntligen on the road
    Av Jonas i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-06-13, 07:00

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •