Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 26 av 26

Ämne: Motorn "missar" "dör" vid gaspådrag och drar mycket bensin

  1. #21
    Kollat nivån, var lite osäker på vilken höjd som vad den riktiga, men utgick från 15mm +/- 1 mm och den hölll sig inom det.

  2. #22
    Citat Ursprungligen postat av Aqua_66 Visa inlägg
    Kollat nivån, var lite osäker på vilken höjd som vad den riktiga, men utgick från 15mm +/- 1 mm och den hölll sig inom det.
    Kollade inlägg#1
    Har du haft lacknafta i soppan????

    Då kan du ha problem! Den skär sig mot bensinen..och bildar kletiga klumpar...
    Gjorde den iaf sista ( en senaste) gången jag gjorde det misstaget..

  3. #23

    Rf900r dör vid gaspådrag och drar mycket bensin!

    Jag har precis samma problem med min Suzuki Rf900r. Vid gaspådrag dör nästan motorcykeln men kommer igång när jag gasar ännu mera samt att den drar väldigt mycket bensin. Hojen har gått bra hela våren men problemet uppstod förra veckan efter en körning. Har du hittat någon lösning på problemet?

  4. #24
    Vi gav upp :-( vi hittade inte lösningen...

  5. #25
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Nej..då får vi ju aldrig reda på vad felet var!?

    Kämpa!!

  6. #26

    Jag har hittat felet på min Suzuki Rf900r!

    Hej. Det senaste halvåret har jag försökt med allt och slutligen hittat felet på min hoj! Emulsionsrören(needle jet eller om det heter jet needle) var alldeles slut trots att dessa var nybytta när nålarna byttes. Den föregående ägaren köpte nålar och emulsionsrören på två olika ställen och det verkar som emulsionsrören var alldeles för mjuka för nålarna! Jag monterade de gamla emulsionsrören och alla lågfartproblem var som bortblåsta! Om man tittar uppifrån där nålarna ska gå i så kan minsta lilla slitage på dessa ge upphov till att man på låga varv får förmycket soppa!
    Hoppas någon annan också får nytta av det jag upptäckte efter allt jobb jag fick lägga ner!
    /Janne

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2016-07-02, 12:34
  2. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-10-24, 11:46
  3. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-09-14, 17:24
  4. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-09-06, 15:07
  5. Svar: 22
    Senaste inlägg: 2009-08-17, 16:59

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •