Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 22 av 22

Ämne: Mat tips ?

  1. #21
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av pentti01 Visa inlägg
    Den lät bra. Skall provas!
    Det är jättegott

  2. #22
    Tips på hur man förbereder och lagar mat som lämpar sig för en MC-åkare på touring finns i boken Fjällmat av Eric Tornblad (Calazo förlag). Du hittar recept på allt från mat som man bara häller varmt vatten på för att laga till men också rätter som tar lite längre tid.
    Jag recenserade hans första bok om hur man torkar mat när jag gjorde ett hojmatsreportage i MC-Nytt för några år sedan. Eric kan verkligen det här med att planera för mathållning på resa och sen snabbt kunna laga till den.
    Gillar hans metoder, har själv använt samma teknik sen många år tillbaka när jag åker runt på MC nere på kontinenten eller på lite längre resor på hemmaplan. En egentillverkad energibar (flapjacks) har räddat många regniga stunder när man inte kunnat laga mat men ändå behöver få något i magen, lite torkade grönsaker eller svamp tar knappt någon plats alls i packningen men kan sen verkligen förgylla en måltid.

    Sen en månad tillbaka driver Eric också sajten www.friluftsmeny.se där man kan handla både maträtter, ingredienser och tillbehör.

Liknande ämnen

  1. Tips på hoj
    Av 2wheel i forum Custom
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2020-02-08, 20:53
  2. Dagens PC Tips.
    Av Ankan1 i forum Off topic
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-04-06, 09:10
  3. Tips på bra nätbutiker
    Av Grusbusen i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2013-03-17, 21:51
  4. Tips för motorväg?
    Av bacon4ever i forum Touring
    Svar: 38
    Senaste inlägg: 2011-07-24, 15:27

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •