Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 25

Ämne: Trimma Drag Star 650

  1. #11
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    309
    Citat Ursprungligen postat av Josua Slocum Visa inlägg
    Det är väl inte så viktigt egentligen. Tycker bara att 37hp på 650cc borde ge lite marginal att vässa motorn en del.......
    Den är på 40 hk, se där, redan 3 hästar!
    Min hade strypbrickor i förgasarna, 33hk->40hk.
    Senast redigerat av Per Lindström den 2015-06-01 klockan 12:37.

  2. #12
    Medlem Wiseguys avatar
    Reg.datum
    nov 2011
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    96
    Citat Ursprungligen postat av Josua Slocum Visa inlägg
    Det är väl inte så viktigt egentligen. Tycker bara att 37hp på 650cc borde ge lite marginal att vässa motorn en del.......
    Det är en glidare, så det finns inte mycket mera att hämta.

    Nu går väl folk i taket över det där uttalandet, men för att få ut vettigt effektökning så måste det till mera bränsle/luft, mera varv, mera kubik, vassare kammar, osv. osv. Det samt prylar som håller för det.
    Inte värt mödan.
    Men visst kan man plocka ur mera effekt ur 650cc twinnar. Kolla bara på Suzukis SV650. Ger ju 80 hästar, men sen ligger rödmarkeringen på 11 000 rpm.

    Kör det vanliga standardtrimmet. Öppnare luftfilter, öppnare avgassystem och justera in förgasarna för det i bänk.
    Torde kunna hamna kring 45-50 beroende på bänk.
    Senast redigerat av Wiseguy den 2015-06-01 klockan 20:18.

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    309
    Tycker inte att det är värt besväret, bättre att byta hoj.
    Jag är nöjd med min hoj och 40 kusar räcker för mig, men om jag skulle vilja ha mer, då skulle jag byta mc inte trimma.

  4. #14
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2014
    Ort
    tibro
    Inlägg
    19
    Bestyckade upp min och fixade annat luftfilter ist för org kringlan och så klart annat avgassystem och fick för mig att den blev lite bättre iaf.. sen kan det ju varit placebo..

    Motorn är väll en 535a som är uppborrad och strokad om internet inte ljuger.

  5. #15
    Citat Ursprungligen postat av Wiseguy Visa inlägg
    Det är en glidare, så det finns inte mycket mera att hämta.

    Nu går väl folk i taket över det där uttalandet, men för att få ut vettigt effektökning så måste det till mera bränsle/luft, mera varv, mera kubik, vassare kammar, osv. osv. Det samt prylar som håller för det.
    Inte värt mödan.
    Men visst kan man plocka ur mera effekt ur 650cc twinnar. Kolla bara på Suzukis SV650. Ger ju 80 hästar, men sen ligger rödmarkeringen på 11 000 rpm.

    Kör det vanliga standardtrimmet. Öppnare luftfilter, öppnare avgassystem och justera in förgasarna för det i bänk.
    Torde kunna hamna kring 45-50 beroende på bänk.
    Kan inte annat än att hålla med. Om man köper glidare är mitt tips att inte gå under 1100 cc och helst ännu större. Min är på 1900 cc och original 90 hästar. Med slipon, kn filter och powercommander med bänkning så ger den knappt 100 hästar. Men det är dock vridet som räknas på en glidare och det har mindre motorer inte så mycket av.

  6. #16
    Medlem Wiseguys avatar
    Reg.datum
    nov 2011
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    96
    Har precis gått och köpt en glidare och nu skall jag ge lite mera input här....
    Glidare jag köpte (Suzuki M800) hade den vanliga basic performance upgraden, dvs. öppet filter, öppnare helsystem/dämpare och ny mappning till det med Power Commander. Detta gjort av förste ägaren och inte mig.
    Dvs. ganska exakt den standard som folk kan göra och gör.

    Innan hade den 43.09 hästar
    Efter hade den 48.67 hästar
    yaey....

    Alltså det är ju knappt någon skillnad i effekt.
    Visst, effekten kommer lite tidigare och ligger jämnt och bra genom varvtalet. Det är alltid trevligt.
    Sen visst den låter som en glidare ska (obesiktningsbar), är väl ok att köra (men det är den som original också).

    Sen när man läser kvittot vad allt detta kostat förste ägaren så har man svårt att sitta kvar på stolen.
    16 445 SEK
    Allt gjordes iofs på firma och då kostar det.
    Hade man gjort det själv hade man kanske kunnat spara några tusenlappar, men 5 siffrigt hade det ändå blivit bara i delar.

    Värt det...inte bara för effektens skull. Räknar man in ljudet och coolhetsfaktorn så kanske...
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  7. #17
    Medlem Benny intruders avatar
    Reg.datum
    feb 2015
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    328
    Citat Ursprungligen postat av Wiseguy Visa inlägg
    Har precis gått och köpt en glidare och nu skall jag ge lite mera input här....
    Glidare jag köpte (Suzuki M800) hade den vanliga basic performance upgraden, dvs. öppet filter, öppnare helsystem/dämpare och ny mappning till det med Power Commander. Detta gjort av förste ägaren och inte mig.
    Dvs. ganska exakt den standard som folk kan göra och gör.

    Innan hade den 43.09 hästar
    Efter hade den 48.67 hästar
    yaey....

    Alltså det är ju knappt någon skillnad i effekt.
    Visst, effekten kommer lite tidigare och ligger jämnt och bra genom varvtalet. Det är alltid trevligt.
    Sen visst den låter som en glidare ska (obesiktningsbar), är väl ok att köra (men det är den som original också).

    Sen när man läser kvittot vad allt detta kostat förste ägaren så har man svårt att sitta kvar på stolen.
    16 445 SEK
    Allt gjordes iofs på firma och då kostar det.
    Hade man gjort det själv hade man kanske kunnat spara några tusenlappar, men 5 siffrigt hade det ändå blivit bara i delar.

    Värt det...inte bara för effektens skull. Räknar man in ljudet och coolhetsfaktorn så kanske...
    JO men det är ju därför man hellre köper en större direkt,Under 1100 cc är ingen direkt ide om man vill ha någorlunda ork i maskin..! blir en helt annan känsla med lite mer bottenvrid

  8. #18
    Låter som den bänkningen var kasst gjort

  9. #19
    Citat Ursprungligen postat av Intruder Visa inlägg
    Låter som den bänkningen var kasst gjort
    EN ökning med 10% är väl inte dåligt med enbart externa justeringar?

  10. #20
    Medlem Wiseguys avatar
    Reg.datum
    nov 2011
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    96
    Citat Ursprungligen postat av Intruder Visa inlägg
    Låter som den bänkningen var kasst gjort
    Inget fel med bänkningen i sig. A/F ligger där den ska och effekten ligger ju jämnt.
    Osäker ifall de kört någon autotune (går det på PC3?) eller om de labbat med mappen för hand. Men den är bra och gediget gjord.
    Men visst, jag hade ju gärna sett vridmomenstkurvan också.
    Men jag tror inte det finns så mycket mera att hämta.

    Sen skall man ju inte jämföra bänkar och enbart hästkraftsiffror. Det kan ju skilja några procent mellan bänkarna även om de är kalibrerade.

Liknande ämnen

  1. Yamaha XVS 650 Drag Star
    Av larz i forum Custom
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2016-10-10, 14:59
  2. Trimma Yamaha XJ 550 4v8
    Av Brännjack i forum Mekhörnan
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-10-19, 11:52
  3. Här står jag…
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-14, 11:46
  4. Demont av bakfälg Yamaha Drag Star med kardan?
    Av MackanSwe i forum Mekhörnan
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-04-11, 19:12
  5. Nu står nya hojen här i garaget
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-10-24, 20:30

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •