Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: större platta på sidostödet.

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2015
    Ort
    Sverige
    Inlägg
    6

    större platta på sidostödet.

    Hallå igen!

    Jag blev stolt ägare till en Kawasaki Versys 650 2007. Jag är väldigt nöjd med den men skulle verkligen önska ett centralstöd på den. Men det är tyvärr omöjligt med tanke på hur Kawasaki placerade avgasröre, eller?

    Jag skulle vilja sätta på en extra platta på sidostödet, då det gärna åker igenom marken hemma. Men jag hittar fasen inga till min årsmodell

    Några förslag?

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    23
    ha en klinkerplatta eller en kalkstensbit i väskan så klarar du dig

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2015
    Ort
    Sverige
    Inlägg
    6
    Lite drygt att ta med sig en kakel eller klinkerplatta varje gång. Man har inte alltid väska med sig heller.

  4. #4
    Medlem Benny intruders avatar
    Reg.datum
    feb 2015
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    328
    Citat Ursprungligen postat av CarolusRex Visa inlägg
    Lite drygt att ta med sig en kakel eller klinkerplatta varje gång. Man har inte alltid väska med sig heller.
    Jag har en liten rostfri plåt i gaffelväskan...funkar bra..10x8 cm ungefär

  5. #5
    Köp en sådan här. shttp://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Depastod-och-transport/Sidostodsplatta-MC-2000020259/ Borra ett litet hål i plattan och trä ett snöre igenom, en ögla i ändan som du hakar på handtaget så kan du enkelt plocka upp plattan innan du kör och så glömmer du inte den.
    Jan-Olov

  6. #6
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    Citat Ursprungligen postat av Jan-Olov Visa inlägg
    Köp en sådan här. shttp://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Depastod-och-transport/Sidostodsplatta-MC-2000020259/ Borra ett litet hål i plattan och trä ett snöre igenom, en ögla i ändan som du hakar på handtaget så kan du enkelt plocka upp plattan innan du kör och så glömmer du inte den.
    Så har jag gjort, funkar fint !

  7. #7
    Medlem Benny intruders avatar
    Reg.datum
    feb 2015
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    328
    Citat Ursprungligen postat av Jan-Olov Visa inlägg
    Köp en sådan här. shttp://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Depastod-och-transport/Sidostodsplatta-MC-2000020259/ Borra ett litet hål i plattan och trä ett snöre igenom, en ögla i ändan som du hakar på handtaget så kan du enkelt plocka upp plattan innan du kör och så glömmer du inte den.
    Fan den va ju enkel och lätt...!

  8. #8
    Medlem Allan Ks avatar
    Reg.datum
    maj 2010
    Ort
    Åland
    Inlägg
    110

    större platta på sidostödet.

    Jag råkar ha en extra platta som passar på 2010-2014. Vet inte om den passar på din. Den kom med då jag köpte sänksats. Stödet kapas och den större plattan skruvas på änden.

    https://www.motowerk.com/uploads/Kaw...tions_Rev2.pdf
    Senast redigerat av Allan K den 2015-06-03 klockan 18:27.

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2014
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    12
    Jag tog och klippte ut en bit av ett gammalt bildäck, och satte fast det mha skruv och stora brickor.
    Korden i bildäcket ser till att det inte spricker, gummit halkar inte så lätt, och det kostade knappt något...

  10. #10
    Medlem Benny intruders avatar
    Reg.datum
    feb 2015
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    328
    Citat Ursprungligen postat av kali68 Visa inlägg
    Jag tog och klippte ut en bit av ett gammalt bildäck, och satte fast det mha skruv och stora brickor.
    Korden i bildäcket ser till att det inte spricker, gummit halkar inte så lätt, och det kostade knappt något...
    Personligen har jag min för att inte stödet ska sjunka ner i Tex. gräsmattan...Inget man vill ha sitta kvar på stödet Pga, storleken på den..

Liknande ämnen

  1. Svar: 10
    Senaste inlägg: 2019-06-22, 21:01
  2. Laddning av ett större batteri.
    Av Gert i forum Mekhörnan
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2014-05-28, 09:52
  3. Större touring-hojar
    Av Mc-Bosse i forum Touring
    Svar: 38
    Senaste inlägg: 2011-05-25, 22:18
  4. Platta däck ?
    Av Keso1987 i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-03-13, 10:07

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •