Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 12 av 12

Ämne: Yama Dragstar problem, går på en cylinder

  1. #11
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2015
    Ort
    Norrtälje
    Inlägg
    5
    Citat Ursprungligen postat av Wiseguy Visa inlägg
    Ifall du vill kolla cdi:erna så skifta dem mellan cylindrarna (ifall det är två på hojen din)
    Flyttar felet så är du på rätt väg.
    Tyvärr är det en CDI-box med en stor kontakt för båda cylindrarna.

    Citat Ursprungligen postat av Per Lindström Visa inlägg
    Kanske skall kolla kompen på den främre, tänkte om något mekaniskt hängt sig.
    Testa att ta ut stiftet och jorda det med tex en ståltråd till cyckeln, OBS om det inte jordas riskerar tändelektroniken att skadas (så var det i alla fall förr).
    Kolla om du får en rejäl gnista.
    Kollade kompen, tio kilo på båda cylindrarna, kall motor. Kunde också kolla gnistan idag med lite assistans, nådde inte tidigare att hålla stift och köra startmotorn samtidigt – gnista finns.

    Dock gjorde jag en intressant observation – förgasarna läcker soppa! Har inte märkt detta tidigare konstigt nog. Äntligen ett upptäckt fel och lätt åtgärdat tänkte jag. Plockade ner förgasarna igen och gjorde rent flottörnålen (såg fräsch ut) och nålsätet (tops + Häxans kopparputs + borrmaskin). Tyvärr gav det inget resultat, förgasaren flödar fortfarande över och främre cylindern tänder inte. Ska forska lite i hur man kontrollerar flottörnivåerna och beställa en ny nål.

    Tack åter igen för all hjälp!

  2. #12
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    309
    Citat Ursprungligen postat av optiic Visa inlägg
    Tyvärr är det en CDI-box med en stor kontakt för båda cylindrarna.



    Kollade kompen, tio kilo på båda cylindrarna, kall motor. Kunde också kolla gnistan idag med lite assistans, nådde inte tidigare att hålla stift och köra startmotorn samtidigt – gnista finns.

    Dock gjorde jag en intressant observation – förgasarna läcker soppa! Har inte märkt detta tidigare konstigt nog. Äntligen ett upptäckt fel och lätt åtgärdat tänkte jag. Plockade ner förgasarna igen och gjorde rent flottörnålen (såg fräsch ut) och nålsätet (tops + Häxans kopparputs + borrmaskin). Tyvärr gav det inget resultat, förgasaren flödar fortfarande över och främre cylindern tänder inte. Ska forska lite i hur man kontrollerar flottörnivåerna och beställa en ny nål.

    Tack åter igen för all hjälp!
    Bra att felet är hittat, hoppas att det löser sig, nu.
    Själv slår jag i några centiliter tvåtaktsolja ibland, gäller bara att se till att man har varianten för luftkylda motorer inte vattenkylda.

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2016-05-27, 08:08
  2. Dragstar 650 inkoppling blinkers problem ( ej led )
    Av M.Gustavsson i forum Mekhörnan
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2016-05-27, 04:23
  3. Dragstar 1100 problem
    Av fistkiller i forum Custom
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2014-01-31, 23:44
  4. Honda, Triumph, Yama eller vad
    Av jrutgers i forum Touring
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2013-09-11, 22:34
  5. Problem cylinder xv 750
    Av Zeta i forum Mekhörnan
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-06-12, 22:25

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •