Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 13 av 13

Ämne: Fartkamera

  1. #11
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av Hornet Visa inlägg
    Kommer ihåg en episod i sommras kom körandes på mc:n låg bakom en bil som utförde känguru körning mellan kamerorna, det var 70 kmh på vägen och i mellan så var hastigheten uppe i drygt 80-85. så när en stolpe med kamera närmade sig så blev bilisten framför snabbt laglydig med en snabb inbromsning så var hastigheten ok. Jag tröttnade så vid sista kameran innan en färja som jag skulle med så körde jag om, och när jag var i jämnhöjd med bilisten så blixtrade staten & kapitalet till så vackert. Väl på färjan så körde även bilisten ombord, och det dröjde inte länge för han stegade fram mot mig och sa.

    Nu så har du sett till så jag har fått böter, men jag har skrivet upp ditt reg nr: så jag kommer att kontakta polisen och förresten gäller inte hastighetsreglerna för er som kör mc.

    Jag tänkte förklara för honom och steg av hojen och innan jag han av så pep han iväg till bilen och in och satte sig, jag gick fram och knackade på rutan men han ville inte fortsätta prata.
    Fick mig ett gott skratt i alla fall..

    Kör snyggt ; ))

    Kul!



    //Janne

  2. #12
    Medlem fishbones avatar
    Reg.datum
    apr 2014
    Ort
    I ett hus
    Inlägg
    195
    Citat Ursprungligen postat av Hornet Visa inlägg
    Kommer ihåg en episod i sommras kom körandes på mc:n låg bakom en bil som utförde känguru körning mellan kamerorna, det var 70 kmh på vägen och i mellan så var hastigheten uppe i drygt 80-85. så när en stolpe med kamera närmade sig så blev bilisten framför snabbt laglydig med en snabb inbromsning så var hastigheten ok. Jag tröttnade så vid sista kameran innan en färja som jag skulle med så körde jag om, och när jag var i jämnhöjd med bilisten så blixtrade staten & kapitalet till så vackert. Väl på färjan så körde även bilisten ombord, och det dröjde inte länge för han stegade fram mot mig och sa.

    Nu så har du sett till så jag har fått böter, men jag har skrivet upp ditt reg nr: så jag kommer att kontakta polisen och förresten gäller inte hastighetsreglerna för er som kör mc.

    Jag tänkte förklara för honom och steg av hojen och innan jag han av så pep han iväg till bilen och in och satte sig, jag gick fram och knackade på rutan men han ville inte fortsätta prata.
    Fick mig ett gott skratt i alla fall..

    Kör snyggt ; ))
    HAHAHA!!!!
    -håll bara tyst din fåntratt!!!

  3. #13
    Medlem Hamres avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Lysekiiil
    Inlägg
    435
    Citat Ursprungligen postat av LowTech Visa inlägg
    Korrekt men..
    Enbart en tidsfråga innan det ändras tror jag.
    Det funkar ju uppenbarligen när man parkerar.. fel?
    Desperationen hos "regeringen" att få in kulor är monumental...
    Det är nog inte så enkelt att ta bort föraransvaret, då måste väl fort körning avkriminaliseras dvs. det är inte längre straffbart att köra för fort endast avgiftsbelagt!
    Put something nice between your legs, Street Triple.
    Jag Vägrar Kategoriskt Customhoj!

Liknande ämnen

  1. Fartkamera
    Av Mc-Bosse i forum Off topic
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2010-08-20, 11:07

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •