Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 13

Ämne: Fartkamera

  1. #1
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232

    Fartkamera

    Idag lyckades jag för första gången i min Mc-karriär, lösa ut en fartkamera. Jag var väldigt nära stolpen den satt på, så jag blev förvånad att den löste ut överhuvudtaget .
    När jag löst ut en kamera körandes en bil, har blixten kommit mycket tidigare !

  2. #2
    Medlem Chappys avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Ort
    Mitt i småland
    Inlägg
    335
    Låg sist i ett gäng på 25 klubbkompisar . Fick se ett härligt fyrverkeri som inte skrämde passageraren som annars lider varje nyår. Enda gången jag sett Mc utlösa kameran.
    En sa va förveten o spörja om en sa få sport nå´t

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Chappy Visa inlägg
    Låg sist i ett gäng på 25 klubbkompisar . Fick se ett härligt fyrverkeri som inte skrämde passageraren som annars lider varje nyår. Enda gången jag sett Mc utlösa kameran.
    Passa på medans det går..
    Det lär finnas en (1) fartkameraanläggning som fotar både fram- och bakifrån...
    Höganästrakten om jag minns rätt...

  4. #4
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    Citat Ursprungligen postat av LowTech Visa inlägg
    Passa på medans det går..
    Det lär finnas en (1) fartkameraanläggning som fotar både fram- och bakifrån...
    Höganästrakten om jag minns rätt...
    Tur att man inte bor där då ( av ovan nämnda anledning )

  5. #5
    Medlem Sven-Gunnars avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Nöre
    Inlägg
    8
    Spelar ingen roll från vilket håll dom fotograferar om man åker hoj. Eftersom vi har föraransvar i Sverige måste dom veta vem som körde.

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Sven-Gunnar Visa inlägg
    Spelar ingen roll från vilket håll dom fotograferar om man åker hoj. Eftersom vi har föraransvar i Sverige måste dom veta vem som körde.
    Korrekt men..
    Enbart en tidsfråga innan det ändras tror jag.
    Det funkar ju uppenbarligen när man parkerar.. fel?
    Desperationen hos "regeringen" att få in kulor är monumental...

  7. #7
    Medlem Sven-Gunnars avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Nöre
    Inlägg
    8
    Felparkeringsavgift är inte böter utan en avgift, därför kan man göra fordonsägaren ansvarig.

  8. #8
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av Sven-Gunnar Visa inlägg
    Felparkeringsavgift är inte böter utan en avgift, därför kan man göra fordonsägaren ansvarig.

    Jag gillar inte den, när tex ungarna drar på sig denna avgift i samband med nyttjande av mitt åkdon..



    //Janne

  9. #9
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Blir ju inget bättre av att många mc åkare retas med kameran heller.Försöker alltid hålla rätt hastighet vid kameran,men annars kan det gå i 200

  10. #10
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2012
    Ort
    Västkusten
    Inlägg
    84
    Kommer ihåg en episod i sommras kom körandes på mc:n låg bakom en bil som utförde känguru körning mellan kamerorna, det var 70 kmh på vägen och i mellan så var hastigheten uppe i drygt 80-85. så när en stolpe med kamera närmade sig så blev bilisten framför snabbt laglydig med en snabb inbromsning så var hastigheten ok. Jag tröttnade så vid sista kameran innan en färja som jag skulle med så körde jag om, och när jag var i jämnhöjd med bilisten så blixtrade staten & kapitalet till så vackert. Väl på färjan så körde även bilisten ombord, och det dröjde inte länge för han stegade fram mot mig och sa.

    Nu så har du sett till så jag har fått böter, men jag har skrivet upp ditt reg nr: så jag kommer att kontakta polisen och förresten gäller inte hastighetsreglerna för er som kör mc.

    Jag tänkte förklara för honom och steg av hojen och innan jag han av så pep han iväg till bilen och in och satte sig, jag gick fram och knackade på rutan men han ville inte fortsätta prata.
    Fick mig ett gott skratt i alla fall..

    Kör snyggt ; ))

Liknande ämnen

  1. Fartkamera
    Av Mc-Bosse i forum Off topic
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2010-08-20, 11:07

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •