Sidan 4 av 5 FörstaFörsta ... 2345 SistaSista
Resultat 31 till 40 av 44

Ämne: Aphäng

  1. #31
    Medlem Benny intruders avatar
    Reg.datum
    feb 2015
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    328
    Citat Ursprungligen postat av Intruder Visa inlägg
    Komiska i hela är rundan vi körde igår på strax över 30 mil så var det en som gnällde lite över röva !
    Men så åkte han på en sporthoj ;-)
    Dom med stelhäck o aphäng var glada utan gnäll :-)
    Så du påstår alltså att han fick ont i "röva" för att han inte hade aphäng på sporthojen...?
    De va en ny synvinkel...

  2. #32
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av Benny intruder Visa inlägg
    Så du påstår alltså att han fick ont i "röva" för att han inte hade aphäng på sporthojen...?

    De va en ny synvinkel...

    Ja, men snyggt..
    Sporthoj med aphäng. Nu kult..


    //Janne

  3. #33
    Medlem Benny intruders avatar
    Reg.datum
    feb 2015
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    328
    Hahaha...ja de har jag aldrig sett så det vore en upplevelse..Funderar på om jag ska sätta på de på EU-Moppen kanske..!

  4. #34
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379

    Aphäng

    Verkar dock inte vara en ny idé..

    ImageUploadedByTapatalk1431886707.591768.jpg

    Inte ens scoters går säkra..
    ImageUploadedByTapatalk1431886835.514962.jpg

    Trafiksäkert, ja för Fan!


    //Janne

  5. #35
    Citat Ursprungligen postat av Benny intruder Visa inlägg
    Så du påstår alltså att han fick ont i "röva" för att han inte hade aphäng på sporthojen...?
    De va en ny synvinkel...
    ???? Har jag påståt något ?
    Nu är du väl korkad bara !
    Go natt på dig

  6. #36
    Medlem Benny intruders avatar
    Reg.datum
    feb 2015
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    328
    Citat Ursprungligen postat av Intruder Visa inlägg
    ???? Har jag påståt något ?
    Nu är du väl korkad bara !
    Go natt på dig
    Jag har fått svar på vad det finns för positivt med aphänget....Och det är följande..Ser coolt ut ..inget annat..så den frågan är löst...!

  7. #37
    Medlem Twenty2s avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    414
    Ja ni grabbar.. smaken är som baken, hårig.... helt enkelt.

    Har själv gått från ett dragbar med 4" risers till ett "aphängt" på 16" med 1,5" risers.
    Tyker inte att jag upplever manövrerbarheten något direkt sämre än tidigar. Däremot har jag heller aldrig kört på marginalerna.
    De positiva delarna jag upptäcker är. Helt klart högre blick då jag sitter upprätt istället för framåtlutad.
    Blir mindre trött i ryggen av den mer upprätta körställningen vilket gör att jag är mer fokuserad efter en längre sträckas körning.

    Jag har inte upplevt några domningar eller att armarna har somnat trots att jag kört längre sträckor i ett bräde. Dock är jag ganska så lång så handtagen är strax under axelhöjd, vilket jag har förstått ska vara bra för att slippa domningar i händerna.

    Den nackdelen jag upplever är att jag blir ett större vindfång. Men det är inget större problem för min del då jag sällan ligger och marchar på motorvägar i några jätte hastigheter.

    Däremot om jag ska vända på steken så hade jag ett helvete med domnade handleder när jag körde på körskolans små honda hornet för ett gäng år sedan. Sikten bakåt för mig var i stort sett obefintlig, hur jag än ställde speglarna så såg jag min egen arm. Så varje gång jag skulle kolla bakåt fick jag antingen hålla ut armen så mycket från kroppen att jag kunde få en glipa mellan kroppen och armen att kolla i eller helt sonika ta bort handen från handtaget för att få fri sikt.

    Mycket handlar helt enkelt om hur man sätter upp sin hoj för att det ska passa ens egen kropp, tycke och smak. Men som vanligt så är det väldigt svårt att acceptera andras val om dom inte stämmer överens med ens egna.

  8. #38
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Så är det ju..
    Alla får göra precis som de vill...


    //Janne

  9. #39
    I mitt fall så hade jag händerna ovanför hjälmen t o m

    Harley har ju en såndär läskig låsanorning så man kan låsa fast gasen. Tycker det var inga problem att köra lite längre eftersom man kunde emellanåt släppa ner båda armarna.




  10. #40
    Medlem Dalle__s avatar
    Reg.datum
    apr 2015
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    10
    Citat Ursprungligen postat av Twenty2 Visa inlägg
    Ja ni grabbar.. smaken är som baken, hårig.... helt enkelt.

    Har själv gått från ett dragbar med 4" risers till ett "aphängt" på 16" med 1,5" risers.
    Tyker inte att jag upplever manövrerbarheten något direkt sämre än tidigar. Däremot har jag heller aldrig kört på marginalerna.
    De positiva delarna jag upptäcker är. Helt klart högre blick då jag sitter upprätt istället för framåtlutad.
    Blir mindre trött i ryggen av den mer upprätta körställningen vilket gör att jag är mer fokuserad efter en längre sträckas körning.

    Jag har inte upplevt några domningar eller att armarna har somnat trots att jag kört längre sträckor i ett bräde. Dock är jag ganska så lång så handtagen är strax under axelhöjd, vilket jag har förstått ska vara bra för att slippa domningar i händerna.

    Den nackdelen jag upplever är att jag blir ett större vindfång. Men det är inget större problem för min del då jag sällan ligger och marchar på motorvägar i några jätte hastigheter.

    Däremot om jag ska vända på steken så hade jag ett helvete med domnade handleder när jag körde på körskolans små honda hornet för ett gäng år sedan. Sikten bakåt för mig var i stort sett obefintlig, hur jag än ställde speglarna så såg jag min egen arm. Så varje gång jag skulle kolla bakåt fick jag antingen hålla ut armen så mycket från kroppen att jag kunde få en glipa mellan kroppen och armen att kolla i eller helt sonika ta bort handen från handtaget för att få fri sikt.

    Mycket handlar helt enkelt om hur man sätter upp sin hoj för att det ska passa ens egen kropp, tycke och smak. Men som vanligt så är det väldigt svårt att acceptera andras val om dom inte stämmer överens med ens egna.

    Håller med dig kan inte heller se något direkt sämre eller farligt med aphäng har 16 tum på min. Men det är väl som vanligt har man inget och gnälla på så hittar man väl det!!!


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

Liknande ämnen

  1. Wires till aphäng
    Av Postis i forum Custom
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-08-13, 20:38
  2. Nya kablar till aphäng
    Av Trogfattad i forum Mekhörnan
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2013-10-16, 09:44
  3. Aphäng Frågor Yamaha xs 400
    Av Brännjack i forum Mekhörnan
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-07-14, 14:30
  4. aphäng, någon?
    Av gunther i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-10-23, 22:01

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •