Sidan 6 av 8 FörstaFörsta ... 45678 SistaSista
Resultat 51 till 60 av 71

Ämne: Castrol GPS 10W-40 möjligtvis överreklamerad olja

  1. #51
    Medlem Benny intruders avatar
    Reg.datum
    feb 2015
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    328
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Bra motivering.
    Helt klart.
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  2. #52
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Upp till var och en vilken olja vi kör med.Det är väl bara jag och alla andra idioter inom dragracing,rallycross,motogp,Formel 1 osv som ratar Biltema.Finns ju pengar att tjäna.Vi får väl läsa på lite

  3. #53
    Medlem Benny intruders avatar
    Reg.datum
    feb 2015
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    328
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Upp till var och en vilken olja vi kör med.Det är väl bara jag och alla andra idioter inom dragracing,rallycross,motogp,Formel 1 osv som ratar Biltema.Finns ju pengar att tjäna.Vi får väl läsa på lite
    Vem vet....kanske är samma tillverkare på alla oljor ,bara att dom döps efter försäljningsställe...

  4. #54
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2013
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    116
    Finns flera som kör biltemas olja i sina tävlingshojar med gott resultat.

  5. #55
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Benny intruder Visa inlägg
    Vem vet....kanske är samma tillverkare på alla oljor ,bara att dom döps efter försäljningsställe...
    Tror jag knappast.Jag kör icke på deras olja,men jag förstår att dom som endast stirrar på prislappen gör det.
    Senast redigerat av engström67 den 2015-05-27 klockan 22:00.

  6. #56
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2013
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    116
    För min del handlar det inte om att stirra på prislappen utan oviljan att betala mer för samma produkt bara för att den har en annan förpackning. Skulle tippa på att de flesta oljor har i princip samma bas och fungerar lika bra så länge de har samma specifikationer. Små skillnader kan det naturligtvis finnas i komponeringen av additiver men att det skulle vara som natt och dag har jag svårt att tro. Att man får vad man betalar för tror jag helt enkelt inte stämmer. Motbevisa mig gärna.

  7. #57
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Hmm. ju dyrare olja ju bättre ?
    Jan

  8. #58
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Tror jag knappast.Jag kör icke på deras olja,men jag förstår att dom som endast stirrar på prislappen gör det.
    Alla är ju inte sådana, att de vill framhålla att det dyraste och finaste är bäst som tur är.

  9. #59
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2013
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    116
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Hmm. ju dyrare olja ju bättre ?
    Finns det egentligen några bevis för att det är så? Eller kan det helt enkelt vara så att en billigare olja är precis lika bra så länge de har samma specifikationer och att folk betalar för mycket pengar helt i onödan? Jag tror att det i många fall är precis så det är. Att företagen tjänar pengar på människors ovetande.

    Biltema köper in och säljer ganska stora kvantiteter, därmed kan de hålla låga priser. Jag var förbi dem för ca 2 veckor sedan med en kompis som skulle byta olja i sin MC. Jag frågade en kille som arbetade där var ifrån de köper oljan och han sade bestämt att det är exakt samma olja som OKQ8 säljer. Varför man då skulle vilja köpa den betydligt dyrare hos OKQ8 bara för att det ska stå ett annat namn på dunken kan jag inte riktigt förstå.

  10. #60
    Medlem Benny intruders avatar
    Reg.datum
    feb 2015
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    328
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Tror jag knappast.Jag kör icke på deras olja,men jag förstår att dom som endast stirrar på prislappen gör det.
    Nja... Tror de gör man i kyrkan..Jag kan sätta en tunna skit på att om jag byter förpacknig på 2 olika oljor med exakt samma färg så kan ingen skilja dom åt med ursäkten att den ena är Biltemaolja och den andra en snordyr...!! jag är ganska dum på de viset,jag inbillar mig att klassningen som står på förpackningen gäller så därför väljer jag utifrån den..!
    Senast redigerat av Benny intruder den 2015-05-28 klockan 08:26.

Liknande ämnen

  1. Vilken olja?
    Av Krokmark i forum Mekhörnan
    Svar: 51
    Senaste inlägg: 2014-05-24, 09:59
  2. Motul olja
    Av Hondamannen i forum Mekhörnan
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2013-05-28, 13:16
  3. Ny olja och filter.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-04-24, 19:53
  4. Olja i Sportster -97
    Av Bjorling i forum Mekhörnan
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-02-28, 02:24
  5. Ölja..
    Av tomahs900 i forum Mekhörnan
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-08-17, 14:04

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •