Sidan 5 av 8 FörstaFörsta ... 34567 ... SistaSista
Resultat 41 till 50 av 71

Ämne: Castrol GPS 10W-40 möjligtvis överreklamerad olja

  1. #41
    Medlem Benny intruders avatar
    Reg.datum
    feb 2015
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    328
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Det är nog dyr och då kallas den för det.
    Japp...precis de jag vill komma fram till...

  2. #42
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2013
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    116
    Biltemas olja är exakt samma som den som OKQ8 säljer, bara upphälld i annan dunk. Om Biltemas olja är dålig är den som OKQ8 säljer exakt lika dålig med andra ord. Själv så är jag dock övertygad om att den är precis lika bra som all annan olja och att det dessutom inte är någon större skillnad mot en 4 ggr så dyr olja så länge de har samma klassning.

  3. #43
    Medlem Benny intruders avatar
    Reg.datum
    feb 2015
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    328
    Citat Ursprungligen postat av Delerium Visa inlägg
    Biltemas olja är exakt samma som den som OKQ8 säljer, bara upphälld i annan dunk. Om Biltemas olja är dålig är den som OKQ8 säljer exakt lika dålig med andra ord. Själv så är jag dock övertygad om att den är precis lika bra som all annan olja och att det dessutom inte är någon större skillnad mot en 4 ggr så dyr olja så länge de har samma klassning.
    Det vore ju meningslöst med klassning om det inte gäller all typ av olja,så skitsnacket att den ena eller andra är bättre måste ju bevisas med en ganska kostsam studie för att kunna avgöras..

  4. #44
    Citat Ursprungligen postat av Delerium Visa inlägg
    Biltemas olja är exakt samma som den som OKQ8 säljer,.
    Inte nu längre, annan lev numera,,

  5. #45
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Benny intruder Visa inlägg
    Det vore ju meningslöst med klassning om det inte gäller all typ av olja,så skitsnacket att den ena eller andra är bättre måste ju bevisas med en ganska kostsam studie för att kunna avgöras..
    Kan tänka mig att en sådan test måste vara mycket dyrbar, med tanke på hur många motorer av olika typ som måste testas. I många andra konsumettester har det ju visat sig i väldigt många fall att inte dyrast är bäst. det gäller ju i både däcktester och jämförelser av hjälmar och termosflaskor och andra grejer.

  6. #46
    Medlem Benny intruders avatar
    Reg.datum
    feb 2015
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    328
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Kan tänka mig att en sådan test måste vara mycket dyrbar, med tanke på hur många motorer av olika typ som måste testas. I många andra konsumettester har det ju visat sig i väldigt många fall att inte dyrast är bäst. det gäller ju i både däcktester och jämförelser av hjälmar och termosflaskor och andra grejer.
    Jo de har vi ju sett... så snacket om att den ena eller andra är bättre är ju bara dumheter,förutom i vissa direkt undermåliga saker,som Tex alla billiga Kina moppar å sånt..Bara att kolla svetsar och finish på dom...Där har vi en typisk kvalitetsbluff...en del borde inte få säljas ens..!
    Senast redigerat av Benny intruder den 2015-05-27 klockan 10:05.

  7. #47
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Kan tänka mig att en sådan test måste vara mycket dyrbar, med tanke på hur många motorer av olika typ som måste testas. I många andra konsumettester har det ju visat sig i väldigt många fall att inte dyrast är bäst. det gäller ju i både däcktester och jämförelser av hjälmar och termosflaskor och andra grejer.
    Grejor som är svårtestat är lättast att lura konsument. Tänk när testet ska köra till motorras med olika oljor för att fastställa kvalitet.
    Jan

  8. #48
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Kan tänka mig att en sådan test måste vara mycket dyrbar, med tanke på hur många motorer av olika typ som måste testas. I många andra konsumettester har det ju visat sig i väldigt många fall att inte dyrast är bäst. det gäller ju i både däcktester och jämförelser av hjälmar och termosflaskor och andra grejer.
    Jag upprepar vad jag skrivit i andra fora.
    En (nu fd) "nära bekant" arbetade på ett oljelab med bl a kvalitetskontroll.
    Det gjordes med viss regelbundenhet jämförande tester på egentillverkade oljan och konkurrenternas.
    Resultaten var, förstås, sekretessbelagda, men jag fick iaf veta att BT:s motorolja generellt sett inte var på nedre halvan.
    Detta iofs på Statoil-tiden, idag vet jag inte läget.
    Vet att vissa tillverkare hade problem med att hålla t ex viskositeten..

  9. #49
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    En fråga ; har någon hört talas om motor-ras med BT-olja eller kortare livslängd?
    Jag har använt BT-olja på några hojar utan problem.
    Kör nu med Motul bara för att stödja min lokala reparatör. Köper alla slitage delar från honom.

  10. #50
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av pentti01 Visa inlägg
    En fråga ; har någon hört talas om motor-ras med BT-olja eller kortare livslängd?
    Jag har använt BT-olja på några hojar utan problem.
    Kör nu med Motul bara för att stödja min lokala reparatör. Köper alla slitage delar från honom.
    Bra motivering.
    Jan

Liknande ämnen

  1. Vilken olja?
    Av Krokmark i forum Mekhörnan
    Svar: 51
    Senaste inlägg: 2014-05-24, 09:59
  2. Motul olja
    Av Hondamannen i forum Mekhörnan
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2013-05-28, 13:16
  3. Ny olja och filter.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-04-24, 19:53
  4. Olja i Sportster -97
    Av Bjorling i forum Mekhörnan
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-02-28, 02:24
  5. Ölja..
    Av tomahs900 i forum Mekhörnan
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-08-17, 14:04

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •