Sidan 7 av 8 FörstaFörsta ... 5678 SistaSista
Resultat 61 till 70 av 73

Ämne: Honda Africatwin

  1. #61
    Way to go Molgan

    Hade jag funderingar på en ny hoj(fast jag kan inte ännu släppa tanken)så hade jag också köpt en affe..........DIREKT!


    Grattis!

  2. #62
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Läste nyligen om nya AfricaTwin i en mc-tidning jag prenumererar på, det kommer dyka upp fler tidningar som provkört den och publicerar artiklar. AfricaTwin var populär förut, den lär nog vara minst lika bra och poppis nu också, om inte t o m bättre. Hondan är nog mer byggd för grova tag vilket en Tiger inte är precis.
    Om jag får formulera mig så här: Tiger = gentlemens sophisticated ride. Honda = the tough ones.


  3. #63
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Molgan Visa inlägg
    Visst är priset lite högt jämfört med konkurrenterna, men man får mycket för pengarna. Jämfört med en GS 800 Adventure så är vikten lika men affen har 10 Hk och 20 Nm mer. Men vikt/effekt är inte allt (då skulle Boss Hoss V12 vara kung i endurospåret). Fjädring, markfrigång, ram, 18" bak, allt är rätt. Och till skillnad mot GSen och Tigern ser inte affen ut som ett roadkill. =)
    Smaken är som baken, men jag är såld. Affen liknar den hojen jag hade hoppats superteneren skulle ha blivit och verkar vara pigg på både misshandel och långåka. Fast en provtur krävs väl innan man kan vara helt säker.
    Håller faktiskt med dig Molgan.Affen är skitsnygg och går säkert bra.Ska låna hem en så fort det går. Den ÄR garanterat en bättre maskin, framför allt på grus jämfört med Gs 800, Tiger 800. Jag skulle lätt välja Hondan före fast tror INTE den kommer bli en lika storsäljare som tex Tiger 800. Men tur att den finns för dom som vill ha. Man kanske vill ha en själv efter provkörning.Den vita såklart. Helt klart den snyggaste av alla. Fastnar man för den så skiter man ju i priset.Sedan det där med misshandel...det gör ju ont i en sådan putsbög som mig.

  4. #64
    Medlem Seths avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Kinne-vedum
    Inlägg
    165
    Jag provkörde en affe idag och helt ärligt, Hade jag haft ekonomin så hade jag skaffat en.
    Smc Medlem

  5. #65
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Seth Visa inlägg
    Jag provkörde en affe idag och helt ärligt, Hade jag haft ekonomin så hade jag skaffat en.
    Förstår det. Men tyvärr så ligger asfaltkörning mer i intresse, men annars, OCH manuell låda.

  6. #66
    Medlem Seths avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Kinne-vedum
    Inlägg
    165
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Förstår det. Men tyvärr så ligger asfaltkörning mer i intresse, men annars, OCH manuell låda.
    den ble extra lockande med då handlaren hade monterat annat avgas
    Smc Medlem

  7. #67
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Ska prova på lördag

  8. #68
    Medlem bertillas avatar
    Reg.datum
    dec 2013
    Ort
    Dalsland
    Inlägg
    9
    Köpte Bike nr 05/2016 idag pga test mellan nya Honda AT, KTM 1050 BMWF 800GSA och Triumph Tiger 800 XCA.

    Testvinnare blev Hondan! Den fick 187 poäng mot 176 för KTM, 174 för Triumph och 169 för BMW. Alla fyra testförarna valde Hondan som sin favorit.

    Slutorden säger allt! "Honda Africa Twin blir testets vinnare och den överträffar förväntningarna. Vart vi än styr styr är den som fisken i vattnet. Medan de övriga snarare är gathojar som även lämpar sig till offroad är Hondan en offroadhoj som passar utmärkt på gata. Den är lätthanterlig, motorn är rapp, fjädringen är fint inställd och komforten ligger på en hög nivå. Africa Twin är av högsta kvalitet och känns genomtänkt på alla sätt. Även om den är klart dyrast i inköp ger den utan tvekan mest valuta för pengarna."

  9. #69
    Medlem fishbones avatar
    Reg.datum
    apr 2014
    Ort
    I ett hus
    Inlägg
    195
    Citat Ursprungligen postat av bertilla Visa inlägg
    Köpte Bike nr 05/2016 idag pga test mellan nya Honda AT, KTM 1050 BMWF 800GSA och Triumph Tiger 800 XCA.

    Testvinnare blev Hondan! Den fick 187 poäng mot 176 för KTM, 174 för Triumph och 169 för BMW. Alla fyra testförarna valde Hondan som sin favorit.

    Slutorden säger allt! "Honda Africa Twin blir testets vinnare och den överträffar förväntningarna. Vart vi än styr styr är den som fisken i vattnet. Medan de övriga snarare är gathojar som även lämpar sig till offroad är Hondan en offroadhoj som passar utmärkt på gata. Den är lätthanterlig, motorn är rapp, fjädringen är fint inställd och komforten ligger på en hög nivå. Africa Twin är av högsta kvalitet och känns genomtänkt på alla sätt. Även om den är klart dyrast i inköp ger den utan tvekan mest valuta för pengarna."
    lite konstigt att de kör med KTM 1050 istället för ex. 1190 eller 1290.
    Personligen så tror jag att KTM 1190 hade varit ett bättre val av test hoj istället för 1050.
    -håll bara tyst din fåntratt!!!

  10. #70
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av fishbone Visa inlägg
    lite konstigt att de kör med KTM 1050 istället för ex. 1190 eller 1290.
    Personligen så tror jag att KTM 1190 hade varit ett bättre val av test hoj istället för 1050.
    Nä det tror jag inte. Skulle dom haft Ktm 1190 så skulle man haft Tiger 1200 och Gs 1200 med då. Har själv varit ute och kört nya affen och kan bara säga gott om den, vilken hoj

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •