Sidan 4 av 8 FörstaFörsta ... 23456 ... SistaSista
Resultat 31 till 40 av 72

Ämne: Honda Africatwin

  1. #31
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2014
    Ort
    Vislanda, Kronoberg
    Inlägg
    276
    Måste alla vara värst då?
    Tycker den verkar mycket intressant och dessutom snygg
    Using Tapatalk

  2. #32
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Krokmark Visa inlägg
    Måste alla vara värst då?
    Tycker den verkar mycket intressant och dessutom snygg
    Håller med,riktigt snygg.Men tyvärr så tittar många på effekten idag,även jag.Många vill nog hellre ha en Ktm 1190 som väger lika,har mer utrustning och 150 hk.Men ska bli kul att testa.Är nog lite klent att åka 2 på med packning.Är väl som att jämföra med en Tiger 800 eller Gs 800.Men bra däckstorlek på den,21fram,18 bak så den kan få lite övertag på grus.

  3. #33
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2014
    Ort
    Vislanda, Kronoberg
    Inlägg
    276
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Håller med,riktigt snygg.Men tyvärr så tittar många på effekten idag,även jag.Många vill nog hellre ha en Ktm 1190 som väger lika,har mer utrustning och 150 hk.Men ska bli kul att testa.Är nog lite klent att åka 2 på med packning.Är väl som att jämföra med en Tiger 800 eller Gs 800.Men bra däckstorlek på den,21fram,18 bak så den kan få lite övertag på grus.
    Åja, klarar man av turer med 2 pers och packning på en Transalp så går det nog på denna också.
    Kan kanske vara lite trött i Alperna och Norges berg och dal-banor men annars så räcker det nog bra.
    Det känns ändå som att hojen är hyfsat rymlig så det slipper bli så trångt, blir gärna det på Transalpen med lite packning.
    Using Tapatalk

  4. #34
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2014
    Ort
    Kongl Hufvudbonaden
    Inlägg
    190
    95 häst och 98 Nm är mer än de flesta orkar gasa ens i sina vildaste drömmar, men ABS-versionen på 232 kg var lite i mesta laget. Annars har Honda-folket hittills sett så oförskämt bekväma ut i samband med lanseringen av den nya Afrikanska tvillingen att det luktar lång väg som att de sitter på en vinnare. But only time will tell…

  5. #35
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Kapten Miki Visa inlägg
    95 häst och 98 Nm är mer än de flesta orkar gasa ens i sina vildaste drömmar, men ABS-versionen på 232 kg var lite i mesta laget. Annars har Honda-folket hittills sett så oförskämt bekväma ut i samband med lanseringen av den nya Afrikanska tvillingen att det luktar lång väg som att de sitter på en vinnare. But only time will tell…
    Så är det. 100 hk räcker gott på en äventyrare. Man måste ändå knappa ner till 100 hk om det ska bli körbart.
    Jan

  6. #36
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Så är det. 100 hk räcker gott på en äventyrare. Man måste ändå knappa ner till 100 hk om det ska bli körbart.
    Jag får väl säga att jag är lite Hondapåverkad. Deras senaste skapelse gör nog inte många besvikna. Tycker den ser bra ut med lite bibehållen look från gamla AT. Som sagt, styrkan räcker nog väl till.
    Som pensionär får man ju hålla i slantarna, så jag fortsäter nog med Transalpen et tag till.
    Körde en 30-mila runda med dotterssonen bakpå igår. Dels på sladdade grusvägar och på mycket kurvig asfalt, dock utan packning. Då märks inte mycket av en passagerare.
    Har man en lite klenare hoj, så måste man ju inse att växellådan skall användas lite oftare än de hojar som har en massa vridmoment som exvis 1200 GS. har man kört ganska mycket, så växlar man ju ofta utan att tänka på det.

  7. #37
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Jag får väl säga att jag är lite Hondapåverkad. Deras senaste skapelse gör nog inte många besvikna. Tycker den ser bra ut med lite bibehållen look från gamla AT. Som sagt, styrkan räcker nog väl till.
    Som pensionär får man ju hålla i slantarna, så jag fortsäter nog med Transalpen et tag till.
    Körde en 30-mila runda med dotterssonen bakpå igår. Dels på sladdade grusvägar och på mycket kurvig asfalt, dock utan packning. Då märks inte mycket av en passagerare.
    Har man en lite klenare hoj, så måste man ju inse att växellådan skall användas lite oftare än de hojar som har en massa vridmoment som exvis 1200 GS. har man kört ganska mycket, så växlar man ju ofta utan att tänka på det.
    Äventyrshojar är poppis, därav högt pris. Beg 1200GS är nästintill hopplösa att hitta. Men vill Honda ha 132 tusingar för nya Affen är det för mycket. Vill ha fler kompisar som kör Äventyrshojar. Kul om några vore pensionärer.
    Jan

  8. #38
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Kapten Miki Visa inlägg
    95 häst och 98 Nm är mer än de flesta orkar gasa ens i sina vildaste drömmar, men ABS-versionen på 232 kg var lite i mesta laget. Annars har Honda-folket hittills sett så oförskämt bekväma ut i samband med lanseringen av den nya Afrikanska tvillingen att det luktar lång väg som att de sitter på en vinnare. But only time will tell…
    Har 150 hk och 140 nm och andvänder alla ofta.Men på asfalt.Men som sagt fin maskin.Men nån lär ju köpa den så nån annan kan köpa den i sin tur med 10 tusen på mätaren

  9. #39
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    136 000 ryktas det om. Blir nog svårsålt ?
    Pratade med min handlare idag.Blir den att kosta mer än 125 tusen så blir den svårsåld.

  10. #40
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Pratade med min handlare idag.Blir den att kosta mer än 125 tusen så blir den svårsåld.
    Den bör nog ligga där poppisa äventyrs 800rna gör idag.
    Jan

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •