Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 31

Ämne: El-motorcyklarna blir allt effektivare

  1. #21
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2014
    Ort
    Kongl Hufvudbonaden
    Inlägg
    190
    Ja, då kan jag faktiskt starkt rekommendera KTMs lilla offroadmoppe Freeride E. Och då inte bara för att den ger skogens alla bärplockartalibaner kraftig huvudvärk om vilken paragraf i miljöbalken man kan tänkas bryta mot när man kommer smygandes som på en trampjonne… Liiite klen än, men jäklar vad behändig och kul den är på ställen hojar annars inte är välkomna…

  2. #22
    Medlem Benny intruders avatar
    Reg.datum
    feb 2015
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    328
    Ja den skulle jag kunna prova,ser kul ut..

  3. #23
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2014
    Ort
    Kongl Hufvudbonaden
    Inlägg
    190
    Akta dig! Det är vanebildande, vettu. Rätt vad det är har man fastnat i träsket och börjat gilla riktiga, körbara och... *urrrk* snabba hojar.

  4. #24
    Medlem Benny intruders avatar
    Reg.datum
    feb 2015
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    328
    Citat Ursprungligen postat av Kapten Miki Visa inlägg
    Akta dig! Det är vanebildande, vettu. Rätt vad det är har man fastnat i träsket och börjat gilla riktiga, körbara och... *urrrk* snabba hojar.
    Ähhh ja e för gammal för såna där leksaker även om de ser kul ut...

  5. #25
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2014
    Ort
    Kongl Hufvudbonaden
    Inlägg
    190
    För gammal för att ha kul? Okej? Men jag förstår vad du menar. När man börjar uppleva riskerna som större än nöjet är kanske inte en toksnabb tvåhjuling rätta grejen. Det gör förstås alltid förbannat ont då man ramlar och slår sig. Oavsett ålder och oavsett hur macho man än försöker vara… Fast det vore ju för jävla trist om det fanns ett bäst-före-datum för den där riktiga, äkta kärleken till hojen, även om den skulle råka drivas med ett batteri

  6. #26
    Medlem Benny intruders avatar
    Reg.datum
    feb 2015
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    328
    Citat Ursprungligen postat av Kapten Miki Visa inlägg
    För gammal för att ha kul? Okej? Men jag förstår vad du menar. När man börjar uppleva riskerna som större än nöjet är kanske inte en toksnabb tvåhjuling rätta grejen. Det gör förstås alltid förbannat ont då man ramlar och slår sig. Oavsett ålder och oavsett hur macho man än försöker vara… Fast det vore ju för jävla trist om det fanns ett bäst-före-datum för den där riktiga, äkta kärleken till hojen, även om den skulle råka drivas med ett batteri
    Åka hoj kommer jag göra så länge jag kan men de får bli typ nåt jag har redan..å då ska de dundra å brumma så man känner sig stark när man vrider på rullen..Dessutom kan jag inte låta bli att skruva på saker å ting..har lite objekt som tur är.

  7. #27
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Benny intruder Visa inlägg
    Ja den skulle jag kunna prova,ser kul ut..
    Det finns absolut en stor risk att du blir fast. Upplevelsen av att köra utan störande buller kan vara väldigt stark med följd att elhoj hamnar på önskelistan till tomten.
    Ove

  8. #28
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Det finns absolut en stor risk att du blir fast. Upplevelsen av att köra utan störande buller kan vara väldigt stark med följd att elhoj hamnar på önskelistan till tomten.
    Kan nog tänka mig att ha en elmoppe här hemma för lite glassturer osv. provade en sådan för några år sedan. Blev förvånad över draget i den och lättheten att köra den. Men det som är problemet är ju att den skulle behöva en väldigt lång sladd.

  9. #29
    Medlem Benny intruders avatar
    Reg.datum
    feb 2015
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    328
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Det finns absolut en stor risk att du blir fast. Upplevelsen av att köra utan störande buller kan vara väldigt stark med följd att elhoj hamnar på önskelistan till tomten.
    Ja det är nog det jag är lite rädd för,sen ligger man där med brutna fötter å annat..Måste vara en väldigt konstig känsla när man skruvat å provat en del genom åren,att de plötsligt inte luktar bensin å läcker avgaser överallt..å för ett helvetes liv...!!
    Senast redigerat av Benny intruder den 2015-06-07 klockan 09:20.

  10. #30
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Benny intruder Visa inlägg
    Ja det är nog det jag är lite rädd för,sen ligger man där med brutna fötter å annat..
    Vafför då??
    Ove

Liknande ämnen

  1. Säger väl allt ?
    Av pentti01 i forum Off topic
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2017-07-03, 23:17
  2. Som hojåkare får man vara beredd på allt...Allt!!!
    Av Månne i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2013-06-17, 20:44
  3. mer fart på motorcyklarna
    Av veteranmc i forum Veteran
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-05-07, 19:12
  4. Nytt på allt
    Av OneKiwi i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-05-06, 20:42
  5. De 10 bästa motorcyklarna någonsin
    Av pewa i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-05-09, 10:16

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •